Nei det er veldig bra. De har vært flinke med å holde lave kostnader til nå også. Får håpe folk får øynene opp snart og at vi får litt omsetning på aksjen
Interessant lesning:
Capsol og lignende vil være katalysator for slike gevinster for internasjonalt næringsliv.
Vet noen hva verdien av denne avtalen vil bringe selskapet
Er det ikke indikert 7-10 euro pr.tonn? Er litt usikker på om dette er bto/netto bunnlinje
Dette var omtalt i siste presentasjon fra q2
Uansett, de går i pluss neste år, så dette ser jo meget lovende ut
Er det slike inntjeninger på engineering prosjektet? Er det ikke forskjell på det og normale kontrakter?
Vi får sikkert mer klarhet om dette på Q3 om eventuelle inntekter. Hvertfall gøy å se at de klarer å påta seg fler og fler oppdrag. Blir bra å få grønne tall på rapportene
Denne typen mulighetstudie koster typisk rundt 0,5-2MNOK, tror jeg.
Oki, takk skal du ha
Mine tall var etter studien, altså selve businesscaset = normal drift i fullt anlegg, ikke kun en mulighetsstudie.
Vedlagt informasjon fra selskapets egne tall i produksjon:
https://co2capsolcom.sharepoint.com/Delte%20dokumenter/Forms/AllItems.aspx?id=%2FDelte%20dokumenter%2FBOARD%20-%20Capsol%20Board%20of%20Directors%2FFinancial%20Reports%2F2023%2FQ2%202023%2FCapsol%20Q2%202023%20presentation.pdf&parent=%2FDelte%20dokumenter%2FBOARD%20-%20Capsol%20Board%20of%20Directors%2FFinancial%20Reports%2F2023%2FQ2%202023&p=true&ga=1
Oppsummert:
Achieve a licensing revenue of EUR 7-12 per ton installed capacity
Achieve a pre-tax profit margin of 40-60%
Får håpe kunden liker mulighetsstudie og ønsker å ta det videre til full drift i anlegg. Da blir det sikkert godt med inntekt de kommende årene.
I og med at Capsol allerede har vist “best in class” i sementsektoren så ser det jo greit ut. Interessant at denne siste avtalen gjelder en kunde med aktivitet i 10 land med utslipp over 20 mill tonn CO2.
Som du ser i teksten i pressemeldingen gir de klare indikasjoner på hvordan de skiller seg ut på kvalitet / kost:
“We are receiving firm response from the industry – a strong indication that our CapsolEoP® provides highly competitive value propositions for cement. CapsolEoP® reduces energy consumption by more than 50% compared to competing technologies, resulting in 25% lower costs per ton of CO2 captured. In addition, the CapsolEoP® is safe and not harmful to the local environment,” says Jan Kielland, CEO of Capsol Technologies.
The company owning the two cement plants has operations in more than 10 countries, with total emissions of more than 20 million tonnes of CO2 in 2022.
Meget godt jobbet av Team Capsol, det er ikke barebare å posisjonere seg inn i slike studier.
Ja jeg synes capsol er flinke og posisjonerer seg bare bedre og bedre i markedet som kvartalene går. Starter sammarbeid der de har potensialet til å tjene haugevis av penger. Er absolutt et selskap for framtiden. Blir spennende å følge med selskapet og se hva de får til i 24
Link til slide for presentasjonen som skal holdes på Pareto Energy Conference (i dag).
https://newsweb.oslobors.no/message/599930
Presentasjonen ligger nedlastbar nede til venstre på linksiden.
Egen anmerkning:
God presentasjon, tydelig differensiering mot aminobaserte konkurrenter, og tydelig presentasjon av alle de case som ligger klar.
Tydeligvis interesse for Capsol etter Pareto-presentasjonen.
Omsetning i går ca 1,5 mnok, i dag godt nord for 2 mnok🙂
Absolutt, interessant at det har tatt seg opp. Samtidig er det jo folk som selger, etter min tanke, meget billig.
Ser også flere kjendis investorer stadig fyller på
Det er unektelig pussig, ikke minst når det skjer på såpass store volum som i går. Føles bortkastet å spekulere i om dette skyldes bevisst kursposisjonering frem mot notering på OBX, eller om det er aksjonærer som har kommet inn på lav kurs som villig selger seg ned da de sitter med opsjoner / ikke utløste posisjoner.
Får vel heller tenke på hvor moro det er for lillebror Capsol som faktisk var større i omsetning enn storebror Aker Carbon, om så bare for en dag
Vi kan jo håpe at flere nå har forstått potensialet i Capsol. Det er positivt i forkant av indikert notering på hovedlisten ved Oslo Børs.
Nå er også 3 kvartal snart over, noe jeg har latt meg merke er at for hver kvartalsrapport som kommer har de blitt stadig mer spennende å lese😃 gleder meg allerede til neste rapport
Det er vel ganske så åpenbart at BANK AB CARNEGIE INVESTMENT BANK AB ønsker å selge seg ned eller ut og utnytter enhver antydning til volum på kjøpersiden til å få ut mest mulig aksjer. Har vært på selgeren i hele år og har kvittet seg med ca 400k på en måned, antakelig 500k inkludert i går og så gjenstår det å se om de skal ut med de resterende 750k eller om de snart sier seg fornøyd.