Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

sukk … og jeg som solgte på 8 fordi jeg irriterte meg over dumpen til Fredly

Den har gått veldig bra i det siste. Skulle egentlig bare mangle etter siste melding :smiley:
Vi har fått bekreftelse på at teknologien fungerer og er foretrukket av ett av Scandinavias største CO2 anlegg. Når man ser på prisingen sammenlignet med ACC så fremstår Capsol som ett røverkjøp.

Dette vil bli en av vinneraksjene i 2021/22. Alt er klargjort for notering, ser for meg at selskapet skal melde en til to kontrakter til innen / i forbindelse med notering, godt mulig vi får en avtale med Petrofac. Ellers skal nok BKK spring og Axxis eventuelt Saga pure inn i emisjonen forut notering.

"Vi begynner å bli lagt merke til internasjonalt, og er faktisk i samtaler med aktører fra 15-16 land.

Det sier Jan Kielland, administrerende direktør i Euronext NOTC-noterte CO2 Capsol AS.

Vekst, vekst, vekst
Selskapet han leder har patent på en teknologi som gjør at CO2-fangst kan utføres billigere, mindre energikrevende og uten risiko for farlige utslipp.

Og skal vi tro direktøren, er markedspotensialet enormt.

– CO2-fangst er en næring som kommer til å vokse vanvittig i årene fremover. Skal verden nå målene i Parisavtalen, må det bygges to fangstanlegg hver uke de neste 40 årene, sier han."

1 Like

Fantastisk artikkel. Mcap 426 Mill. Den kan fort gå 10-20x ved børsnotering. Dagens nyhetsartikler om global oppvarming fra FN gjør nok ikke pågangen mindre. Var ikke klar over at pågangen var så enorm. Opp 7,66 % idag til 12 kroner. Fremdeles ett elver kjøp.

Hvor får man kjøpt denne? Kan ikke finne den.

Så nå at det var NOTC og ikke Growth. Min feil.
Vet noen når denne kan kjøpes gjennom AF/ASK?

Kan ikke kjøpes på ASK ettersom den er på NOTC, men kan kjøpes på AF konto i DNB eller hos Nordnet (der må du ringe og legge inn ordre).

På AF konto kan den kjøpes nå. Har du nordnet er det bare å ringe for å kjøpe, noe jeg har gjort. DNB og Pareto kan man legge inn ordrer selv.

Den enkleste måten å følge kursen på som kunde hos nordnet hvis man ikke har Infront er notc.no. Helt sykt egentlig at Nordnet er så dårlig på unoterte aksjer.
Har man aksjen er det beste å logge inn på vps.no.

Om den kan kjøpes på ASK kommer an på om den blir notert på Growth eller børsen. Blir den notert på Growth kan man ikke kjøpe på ASK.

Ringe inn går smertefritt eller? Handlet mye, men ikke unotert.
Skal sjekke det ut, takk for svar!

Ja veldig enkelt. Viktigste er å ha alt klart før du skal kjøpe. Penger på AF kontoen + at du har tatt “testen” på Nordnet slik at du får lov til å kjøpe unoterte aksjer. Aksjene dukker ikke opp på kontoen din før dagen etter.

1 Like

Ganske fantastisk at det selv etter en rekordlang oppgang på børs skal være mulig å gjøre et slikt kupp som dette!

1 Like

Heldige var de som fikk aksjer til 10.10 i dag morges. 12.90 nå.
Frister å selge meg helt ut av ACC og skyte det inn her, potensialet ifht ACC og BCS er enormt.

Norne fungerer men dyrt. Dvs sparebankens løsning. Jeg måtte ty til dem men anbefaler det ikke
.eneste aksjen jeg har med dem. Dyr kurtasje.

Man trenger bare litt mer tolmodighet på notc. Det er ikke for hvermansen. Men de kan gå enormt der og. Vaccibosy for eks…

Det er stor sannsynlighet for at selskapet velger å bli notert på en mer likvid børsplattform innen kort tid. Med den vekst og muligheter selskapet nå står over for, så er alle parter mer tjent med en slik flytting av aksjen. Da er det bare å sammenligne med f.eks. BCS for hvor mye aksjen kan stige i en slik forbindelse…

“Hun vil øke bevilgningene til Enova, Nysnø og andre klimatiltak - og sier at Co2-avgiften gradvis skal opp til 2000 kroner tonnet i 2030.”

Artikkel på VG nå.

Opp 20%:rocket:

En meget bra dag, ikke rart hvis man leser innholdet i nettavisen artikkelen. FN rapporten angående klima kan ha medvirket også.

Er blitt investor i dag :dart:

1 Like

Velkommen i den globale varmen😅

1 Like