En børsnotering er opp til dagens aksjonærer og styret ikke ledelsen. Ledelsen gjør bare det aksjonærene ønsker. Så de har ikke noen planer som jeg vet om. Man måtte gitt ett forslag til for ekstra ordinært generalforsamling for å få dette til regner jeg med…her må vel styret og eventuelt topp 20 innvolveres.
Dersom man ikke får en snarlig ny notering, vil nok mange skygge banen. På OTC kan man risikere meget lange stilleperioder der man verken kommer inn eller ut til fornuftig kurs.
Da må i såfall aksjonærene fra i gang ett forslag om notering…det er aksjonærer ønske de spiller etter. En på topp 20 lista er medlem på Facebook siden. Men ellers er det vel aktieshipping som er største aksjonær. Ett forslag må vel opp til notering i såfall?.
Det er ingen hast med å notere Capsol enda. Min erfaring tilsier at det er mye bedre å være en stund på OTC i forhold til kursutvikling. Bare se på andre raketter som har vært der før de ble notert. Den beste kursutviklingen er ofte på OTC, kan fort bli det her også når Co2 fangst får mer fokus fremover. Capsol har selv sagt at de ser på muligheten for å bli notert, men at det ikke er bestemt når.
Gikk en post på 300 000 aksjer i dag. Interessant…
Når oppdateres egentlig kursen i nordnet? Og hvor kan jeg følge med på kursen?
Til hvilken kurs? Spennende. Men det må da være avtalt handle når det ryker sånne poster.
notc.no
bakerst på rekken til Capsol, trykk “SHOW”
Gikk for 13,2
Gikk en post til på 120 000 i etterkant. Kan vel tyde på at noe er på gang.
Interessant artikkel som sier litt om behovet for karbonrens:
Det illustrerer jo galskapen Norge driver med…her kjører kina bånn pinne mens halve politiske Norge vil legge ned oljenæringen…
Vet dere når denne kommer på børs? Og hva er neste milepæl?
Men vi må jo gå foran som ett godt eksempel…
Jeg har aksjer i Capsol som en opsjon på at ideen de har om å strupe all CO2 går i oppfyllelse. Man må prøve å sikre seg om de legger ned all verdiskapning i landet😅
Blir ikke så morsom på jorda om de struper all co2…
Nå begynner selgersiden å ta seg litt mer fornuftig betalt.
Omsatt på 14,8
Salg ligger nå i spread 15 - 19
Aker Carbon er nå verdsatt til smått utrolige 14 MRD NOK. Virker høyt holdt opp mot hvor moden teknologien er, og hva de har av kontrakt (-er). Skal bli interessant å følge den kursutviklingen videre når det etter hvert stilles krav til inntjening.
Ifølge denne siden vurderer CO2 Capsol børsnotering i år. Usikker på hvilken kilde dem har det fra, men mange på denne listen er nå børsnotert. Her er det nok bare timingen som avgjør når det blir kjørt en IPO. Spennende!
Noen som vet noe om hva som skjer med denne?