Joda så ACC ble nevnt gjent å trutt så skal trekke meg ut. Takk påminnelsen, glemte meg bort
Var ikke meningen å provosere. Var kun ment som en personlig oppfatning av konkurrent til CO2Capsol.
Beklager om dette provoserte deg, Janno.
Faktisk helt fair å forsøke sammenligne. Det er en del av forumet. Om man ikke kan diskutere dette på en god måte så blir vi ikke bedre beslutningstagere.
Ikke så enkelt å sammenlikne Capsol og ACC:
Capsol leverer bare IP (lisens), andre (f.eks Petrofac) skal gjennomføre (prosess design package, FEED, EPC). ACC leverer hele anlegget og amine teknologien (de får da også penger gjennom driften, f.eks royalties) + muligvis CaaS
Capsol leverer ikke hele CO2 fangst teknologi: de har IP inni energigjenvinning i en fangst prosess, levert av andre (« and selected a third party to provide a Hot Potassium Carbonate solvent process design package» ) for å gjøre den mer energi-effektiv.
Ikke misforstå meg, jeg synes Capsol teknologi er interessant, og de vil lykkes. Men ACC og Capsol kan ikke sammenliknes.
Norge ligger langt fremme innen feltet CO2-rensing, og jeg tror begge selskapene har meget gode sjanser til å lykkes globalt. Inntekstsstrømmen i selskapene kjenner jeg ikke, ei heller fordelingsnøkkelen hos Capsol.
Dette vil bli tydeligere når også CO2Capsol etter noteringen må raportere og informere i tråd med børsens regler.
Fra Marine Money Week 2021
Video ligger nederst til høyre, og Capsol har innlegg med partner fra 25:50
Fokuset går på Capsol, og markedet innen fangst til havs (shipping o.l).
Fra 33:50 får en en fin pekepinn på markedsstatus
EDIT:
Stusser på iveren etter å selge på 14,5, og til tider lavere, med øvrige på salg fra 16,- og opp. Dette da spesielt med de vurderinger rundt market cap som ligger til grunn + kommende notering.
EDIT2:
Islandsk selskap signerer en kontrakt i Kina, og er i siste emi-runde vurdert til ca 900 MNOK, forvent at denne prisingen øker knyttet til noteringen ved OBX.
Noe nytt som fremkommer i presentasjonen?
Dette var en fin informasjon fra selskapet som bekrefter at progresjonen er god både på kontraktssiden, samt prosessen knyttet til notering. Det blir fint å få Capsol inn på en lettomsettelig børs hvor verdiene også vil komme tydligere frem gjennom hyppigere / mer detaljert informasjon til markedet.
Dette blir moro.
Moro er ordet
Det fremkommer noe helt nytt og potensielt grensesprengende. Capsol jobber med en container versjon for fangst av CO2. Det kan gjøre at kunder kan investere uten at de trenger å koble seg på ett m ga anlegg som Stockholm exergi. Det sier seg selv at investeringen sitter langt inne når man lager ett så svært anlegg. Kan man lage små moduler tilpasset den enkelte bedrift og tilpasse ikke minst tank skip så er det ett enormt gjennombrudd til den mest konkurransedyktige prisen. Da har kunden ett enkelt valg. Betale CO2 avgift eller investere i fangst
Flott artikkel i fa nettopp.
Spennende!!!
Igjen overraskende vilje til å selge på stigende kurser. Tydelig at mange trader i aksjen allerede, selv på den mer tungtradede NOTC
Opp 1,5 i går, ser ut til å stabilisere på 17-18 i dag med som nevnt mange selger på “lave” nivåer.
Mange? Vil ikke si det er mange som selger på “lave” nivåer. Syns aksjen holder seg veldig godt, og bedre skal det bli.
At noen selger er helt normalt. Det må også være noen som selger for at noen skal kjøpe. Uten kjøp/salg går ikke kursen hverken opp eller ned.
Naturligvis, men trading på NOTC er vel mer kuriøst
Mer interessant er at det i siste presentasjon fra selskapet er oppgitt:
- 4-5 henvendelser pr. uke, nå også fra Midt-Østen og Far East
- 40+ NDA`s signert
- 40 aktive leads de jobber med å kontraktsfeste
Det kan se ut til at selskapet har nok å melde til den kommende noteringsprosessen når det gjelder kundevekst og aktivitet.
Selskaps presentasjonen er bare fantastisk. Hvilket selskap vi er investert i. Her kan vi risikere 10 og 20x.
Aker Carbon har intensjon om fem-5 anlegg og ryker opp ytterligere 6-7%… ACC er nå snart verdt mer enn Aker Horizons🥸
Da er jeg spent på hva Capsols 40 NDA-avtaler er verdt😀.
Du kan ikke sammenligne disse to på den måten.