Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CO2Capsol

Vel, inntil det er avklart om Aker Carbon Capture benytter inhouse utførende, eller om de leier inn (som Petrofac) så vet ikke jeg eksakt hva ACC baserer sine leveranser på. Når det er sagt så sammenligner jeg ikke, jeg bare nevner hva 4 mulige kontrakter er verdt i ACC opp mot 40 inngåtte NDA`s for Capsol. Det må jo være lov å tenke høyt til fordel Capsol og det flotte arbeidet de har gjort så langt.

Jeg forstår at du har interesse i ACC, og jeg har absolutt ikke noe negativt å si om ACC. Tvert i mot håper jeg de lykkes like godt som de er priset. Jeg er patriotisk på alle norske satsninger, og innen CO2 er Capsol og ACC to aktører som er langt fremme internasjonalt.

Kudos til begge!

Aldri eid en aksje i ACC, har derimot hatt i CO2 capsol inntil nå nylig :slight_smile: CO2 capsol skal lisensiere ut tech, sjelden store inntekter på dette, men marginene blir naturlig nok gode

Vel, jeg har ikke sett tallene på inntekstfordelingen mellom Petrofac og CO2 Capsol, så her kan jeg ikke si noe om hvem som blir sittende igjen med mest. Hva jeg vet er derimot at den som sitter med patenterte rettigheter globalt naturlig nok vil kunne hente ut mye av inntjeningen da kun maskinell leveranse uten “essensen” fra Capsol er lie verdt for de som sitter med et kjøpsbehov innen CO2-rensing.
Dette vil vi nok få mye god informasjon på i sammenheng med noteringen i Q4. Da ser jeg også frem til å få mer klarhet i inntektsfordelingen mellom Capsol og Petrofac.

Spennende tider, Secundum :slight_smile:

Ja spent på det selv… acc har vel knapt inntekter? Jeg liker løsningen med utlisensiering. Lite utgifter liten risiko. Slik jeg har forstått det skal capsol få betalt pr tonn. Men merkelig at slike ting ikke kommer frem. Jeg håper vi lander noen avtaler til før notering så det tar skikkelig fyr.

Er det noen som har tilgang til, og kan dele, oppdaterte aksjonærlister for Capsol?

Ja, det er jo noe alle insidere har. Kan f. eks dele denne godbiten. Bull så det holder!

Herlig Lars Erik. Så rått! Dette kan gjøre deg svært velstående!

Falnes og tigerstaden selger, så med mindre noen store henger seg på vil nok aldri dagens salgsordre bli tømt på otc.

Nå er jo ikke jeg insider, og det var jo heller ikke meg selv jeg lurte på :slight_smile: Det var mer sammensetningen av aksjonærer i topp ti. Om noen kan dele dette så er det flott.

Har egentlig allerede tjent godt på aksjen siden første kjøp, og jeg har sterkt tillit til teamet, patentene, og kundetilstrømningen. 40 NDA`er signert gir meg tro på at vi vil få se en fin utvikling fremover også for Capsol.

Var ikke ute etter småfiskene i dammen, tenkte mer på de på topplisten (10 største).

Har ikke abo., men som alle sikkert har fått med seg så satser også Capsol på containermoduler for shipping som renser avgasser:

https://www.ft.com/content/850eee4b-2c2d-4186-99d7-fdbe8131ddd0

EDIT:
Meget positiv artikkel om markedet og potensialet. Blir nesten bekymret for å bli kjøpt opp når jeg leser slike artikler:

https://newsweb.oslobors.no/message/545027

3 Likes

Norges mest undervurderte aksje? Noteres ila Q4. Jeg tenker de ble notere før jul ettersom det er ferie. Kan vi håpe på november? Jeg tror den vil hoppe kraftig på børs de påfølgende dagene og ukene. Husk at lignende selskap shr ahtt enorm verdiøkning etter notering.

Jeg mener de ligger foran ett selskap som acc i teknologi og også kontrakter… de landet Stockholm exergi på 800 000 tonn årlig. Acc har vel kun Norcem på 400 000 årlig. Capsol lukter på 40 kontrakter og signerer idag en avtale for små moduler. Acc benytter seg vel av aker solutions I sin utvikling. Capsol ahr nå to store aktører de samarbeider med. Tror det blir årets vinner på growth i 2022.

4 Likes

Hoved samarbeidspartner i tilegg til dagens melding er petrofac. Ett enormt selskap.

2 Likes

Ja, nå setter myndighetene også i gang CO2-prising i et rigid system globalt. Det legges i tillegg opp til klare reduksjonsmål på utslipp, og enn så lenge er det et fåtall selskap som kan løse dette med utprøvde metoder.

Jeg blir overrasket om vi ikke ser en snarlig informasjon fra selskapet om kommende notering i det “klimaet” (:)) vi ser nå politisk og investormessig, Kommende uke tror jeg vil gi endringer i prisingen, da forutsatt at det ikke dukker opp en ny prisblokkering.

3 Likes

19.50,- nå. Blir spennende dette.

Får vel snart en noteringsdato.

1 Like

Hvor ser du 19.50? Jeg får bare opp siste kjøper på 16 og selger på 17.

Notc.no

Jeg bruker Infront Web Trader koblet til min Nordnetkonto. Men bruker Pareto til kjøp/salg da jeg slipper å ringe inn ordrene.