Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Coinbase (COIN)

Skulle kjøpe ETH på coinbase men blingsa litt og kjøpte Bitcoin !
Hvordan får jeg Bitconsen over i ETH fra coinbase?
Må jeg f.eks kjøpe Eth fra Blockchain med bitcoins og så føre dem over til Coinbase …

Mener du kan kjøpe ETH for BTC på Gdax (som er eid av Coinbase og linket direkte til Coinbase).
Så flytter du bare ETH tilbake til Coinbase fra Gdax.

Takk for det :slight_smile: får ta og prøve Gdax

sliter med å få registrert meg der tydlivis med førerkortet/ passet !! finnes det andre ?

Bittrex.com
Der trenger du ikke noe id verification.
Hvis du allerede har Bitcoin kan du bare sende dem dit, og kjøpe hvilken altcoin du ønsker.

Da har jeg sendt beløpet over til Bittrex, så får jeg bare vente å se om dem dukker opp :wink:

Noen tips til dere som sliter med verifisering eller andre ting hos Coinbase:

  1. Sjekk siste status her: https://status.coinbase.com/
  2. For å se om verifisering har feilet sjekk denne siden: https://www.coinbase.com/verifications/documents Har den feilet så prøv igjen. De har stor pågang og for meg fungerte det ikke før på 3. forsøk. Da ble jeg verifisert innen 1 time.

Noen som har prøvd å ta ut penger fra coinbase?

NOen tips?

Det man må gjøre er å overføre minst 1 euro gjennom bankoveføring til Coinbase med referansekoden du får oppgitt. Tar ca 1-2 dager. Etter det så registrerer Coinbase din norske bankkonto og da er det bare å overføre til den.

Gjorde det samme selv og har prøvd å sende penger fra coibase til bankkonto. Skulle visst komme frem i morgen. Sendte tirsdag

Hmmmm, jeg overførte i går 50 Euro til coinbase, skrev på coinbase at jeg skulle oveføre 100 Euro, lurer på hva som skjer… :smirk:

Tror ikke det skal være et problem. Om ikke det har kommet i dag kommer det nok på mandag.

1 Like

Nå har jeg overført til Coinbase 2 ganger og ser nå i ettertid de har trukket 300 kr pr transaksjon. Det er latterlig dyrt for en SEPA transfer så jeg spurte dem hvor mye gebyr de egentlig tok. Her er svaret:

Hei.

På denne betalingen har du valgt å dekke alle omkostningene. Det koster 300 kr i gebyr.
Dersom du skal sende en betaling som en SEPA-betaling kreves det delte omkostninger. Da er gebyret 35 kr med normal hastighet.

Håper dette var oppklarende.

Har dere valgt delt omkostning ved SEPA? Vi må vel dekke hele transferen selv?

Hvor mye har dere betalt for SEPA? Ser Sbanken har en flat fee på 50 til 100 kr.
Det er siste gang jeg bruker SR-Bank til SEPA.

Jeg har brukt DnB og Sbanken, Sbanken mente jeg bare tok 20 kroner mens jeg tror jeg betalte 350kr i DnB for hasteoverføring. Hasteoverføringg var helt unødvendig, tok faktisk lenger tid enn vanlig overføring sist jeg gjorde det. Jeg er ikke sikker men tror jeg betalte ca 120 kroner for vanlig overføring fra DnB. Det stemmer at gebyret skal deles: jeg tror det deles mellom deg som avsender og deg som mottaker, så det er uansett deg som betaler gebyret. Men er ikke sikker.

Jeg brukte DnB og delt omkostning, da kosta det 30kr i gebyr ifg nettbank.

Sparebank 1 har 60 kr i gebyr

Har alle valgt delt omkostning her??

Det føltes litt rart, først tenkte jeg at Coinbase garantert ikke ville betale det men skjønte raskt at det jo er jeg selv som er mottaker. Det er det som kreves for en SEPA-betaling.

Jepp

1 Like

Jeg har hovedkonto i DnB, og en gammel konto i SBanken som jeg egentlig ikke bruker lenger. Da vil det kanskje lønne seg for meg å bruke SBanken som et mellomledd mot Coinbase med tanke på gebyrer, men også at de har integrert systemet sitt mot Coinbase (mener å ha lest noe om det et sted?)

1 Like