Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

CombiGene AB (COMBI)🇾đŸ‡Ș

KjĂžpte meg en lyttepost i CombiGene i dag for Ă„ tvinge meg til Ă„ studere selskapet nĂŠrmere. Legger til mer info her etterhvert som jeg finner ut mer. Jeg vil ikke anbefale kjĂžp i denne med mindre dere selv har satt dere godt inn i selskapet.

I hovedsak utivkler de en “sĂ€ker och effektiv terapeutisk metod för behandling av epilepsi”.

SÄvidt jeg har skjÞnt hadde de en emisjon tidligere i Är men det spekuleres allerede i om nÄr neste emisjon kommer av enkelte pÄ Avanza forumet.

https://www.avanza.se/placera/forum/forum/combigene.html

Intervju med CEO publisert 1. september:

1 Like

Har brukt litt tid pÄ Ä sette meg inn i dette selskapet for Ä vurdere litt om dette kunne vÊre et spennende selskap. Nedenfor har jeg gjort et forsÞk pÄ Ä gjenformidle informasjon jeg har funnet om firmaet. Det er rimelig komplisert sÄ her garanteres det ikke 100% perfekt fremstilling :smile:. Har derimot forsÞkt Ä gjÞre det etter beste evne. Jeg har lagt ved et youtube videoklipp fra selskapet som inneholder i hovedsak alt jeg skriver om nedenfor. Klippet varer litt i overkant av 26 minutter. Jeg gjÞr likevel et lite forsÞk pÄ forklaring.

CombiGene utvikler medisin basert pÄ genterapi. De lager en sammensetning av gener som de injiserer i kroppen som skal deretter bruke kroppen til Ä behandle sykdommer.

Hoved genterapi behandlingen de utvikler pÄ nÄvÊrende tidspunkt er for Ä behandle Epilepsi.

Blant verdens befolkning sÄ er det mellom 0,7-1% som har Epilepsi. Blant disse igjen sÄ er det omkring 30% som er behandlingsresistente. Det vil si at de har vÊrt igjennom minimum to behandlinger/medisineringer og ingen av dem har hatt effekt. De blir da regnet som behandlingsresistente. Dette er fÞrste mÄlgruppen for CombiGene sin genterapi behandling for Epilepsi.

Hvordan oppstÄr epileptiske anfall:

Kort forklart, nĂ„r hjernecellene kommuniserer sĂ„ produseres det forskjellige stoffer. Et av stoffene er glutamate. I pasienter som fĂ„r epileptiske anfall, sĂ„ skjer det en massiv overproduksjon av dette stoffet. CombiGene sin lĂžsning pĂ„ dette er at har laget hva de kaller et “virus vector” som hjelper hjernen Ă„ dempe overproduksjonen av glutamate. Denne injiseres direkte i hjerneregionen hvor overproduksjonen skjer. Denne type teknikk og metode benyttes av andre behandlinger av sykdommer og har vist seg Ă„ vĂŠre trygg. Denne type virus de bruker kan ikke replikere seg og blir defor kun vĂŠrende i den hjerneregionen hvor den er plassert.

En av fordelene med denne behandlingen er bivirkinger. I motsetning til andre eksisterende behandlinger, sÄ vil denne kun bli vÊrende i nÞyaktig hjerneregion hvor problemet oppstÄr. I andre medikamenter som hvor de finnes f.eks. i tablettform sÄ gÄr medikamentene gjennom hele kroppen, noe som gjÞr at stÞrre deler av kroppen er utsatt for medikamentet og derfor stÞrre og flere plasser hvor en blir utsatt for bivirkninger.
En annen fordel er at nÄr injeksjonen er utfÞrt, sÄ er det fullt mulig at personen er helbredet for sykdommen for resten av livet. Ingen flere behandlinger trengs.

Blant genterapi behandlinger CEO Jan Nilsson fra combigene kjente, sÄ nevnte han prislapp pÄ 2 av disse. Dette var for svÊrt sjeldne sykdommer. Disse kostet henholdsvis 1 million euro og 600k USD. Ettersom markedet de gÄr mot er svÊrt mye stÞrre sÄ vil de kunne levere behandling til lavere pris, men det indikerer likevel litt hvor store summer det er mulig Ä fÄ for denne type behandling.

NÄvÊrende status er at studiet er i pre-klinisk fase. Det er testet og fungerer for Ä hindre epileptiske anfall pÄ rotter. Neste del av prosessen i klinisk fase blir Ä optimalisere hvilken dose som skal brukes.

Selskapsverdien pÄ nÄvÊrende tidspunkt er pÄ 40MSEK. Selskapet har en medikament kandidat, men ettersom dette er i pre-klinisk fase sÄ mÄ en fort regne at denne behandlingen ikke er pÄ markedet fÞr pÄ veldig lang tid. Ren spekulasjon basert pÄ dette kan vÊre at produktet er pÄ markedet omkring 2027. AltsÄ, lang vei frem fÞr eventuelt produktet er pÄ markedet. Likevel, her er det mulig Ä vÊre tidlig ute, og dersom de lykkes sÄ er det liten tvil i at oppsiden kan vÊre svÊrt lukrativ.

I tillegg til at produktet de jobber med kan gi svÊrt bra avkastning, sÄ jobber de ogsÄ med andre medikamenter basert pÄ samme teknologi, da rettet mot andre sykdommer. Dette gjÞr at det ogsÄ kan komme frem en del nye spennde produkter fra selskapet underveis.

Det som kanskje kan veie litt imot er at genterapi er helt i startfasen og det finnes pÄ nÄvÊrende tidspunkt svÊrt fÄ behandlinger av denne typen. Derimot er det stor Þkning i antall medikamenter/behandlinger som nÄ gÄr inn i tidlige faser. Mulig dette kan vÊre en spennende invesetering for de som liker litt risiko hvor oppside potensialet er svÊrt stort.

Slik jeg tenker sÄ er lyttepost veldig aktuelt her. Underveis i prosessen selv om de ikke har noe behov for penger akkurat nÄ, sÄ kommer det nok en del emisjoner. Dersom ting ser lovende ut sÄ tenker jeg at det kan vÊre anledning til Ä eventuelt fylle pÄ. Da kan en fÞlge selskapet Ä ta vurderinger underveis. Personlig synes jeg selskapet virket veldig spennende og kommer derfor ogsÄ til Ä fÞlge med disse fremover for Ä se hvordan dette utarter seg.

3 Likes

Dette ser jo rimelig bull ut :slight_smile: Studie bekrefter at menneskelige hjerneceller responderer pÄ CG01.

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/12/14/combigene-human-expression-study-bekraftar-att-manskliga-hjarnceller-tar-upp-combigenes-lakemedelskandidat-cg01.html

2 Likes

Interessant hvordan det at de nÄ har fÄtt bekreftet at responsen de har sett i dyr ogsÄ fungerer pÄ menneske har tilnÊrmet hatt 0 betydning pÄ kursen i dag. Svensk og Norsk biotech har tydeligvis noe til felles. Dagens oppgang ble pÄ 1.92%.

3 Likes

Kommet analyse av selskapet nÄ. Det er pÄgÄende emisjon hvor emisjonskurs er satt til 3.40. Kursen pÄ aksjen pÄ nÄvÊrende tidspunkt er 3.00, men rimelig volatil. Denne kan gÄ begge veier. Analysens konklusjon i forhold til kurs er at selskapsverdien bÞr vÊre pÄ kurs 3.70 etter emisjon, og har anbefaling pÄ kjÞp. I tillegg pÄpekes det at dersom langtidsresultene de venter pÄ vil vise sterk effekt sÄ ville dette kurs mÄlet Þkes videre.

2 Likes

Godsaker i dette selskapet :slight_smile: Tilskudd fra EU pÄ EUR 3,6 millioner.Oppgangen sÄlangt i dag ligger pÄ rundt 50-60%. NÄvÊrende selskapsverdi etter oppgangen ligger pÄ rundt SEK 55 mill. Dette er veldig gode nyheter for selskapet som trenger penger til videre finansiering. Skal bli moro Ä fÞlge videre.

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2018/05/15/combigene-eu-finansierar-utveckling-av-combigenes-spjutspetsteknologi-inom-genterapi-med-36-miljoner-euro.html

2 Likes

Jeg fikk mildt sagt sjokk nĂ„r jeg fĂžrst sĂ„ url’en til pressemeldingen, 36 mill euro :rofl: uansett fantastiske nyheter.

2 Likes

Slettes ikke dumt med artikkel i Nature:

https://www.nature.com/articles/d41586-018-07644-y

2 Likes

Økende internasjonal oppmerksomhet rundt Combigene.

Selskapet er knapt verd mer enn de har i cash akkurat nÄ.

2 Likes

Ny oppdatering fra aktiedagen publisert 29 januar. Interessant Ă„ hĂžre litt om utfordringer rundt dette Ă„ kunne masseprodusere legemdiler av denne typen. Uansett fortsatt veldig spennende selskap med svĂŠrt lav mcap.

2 Likes

Kikker litt pÄ selskapet, men finner ikke oversikt over stÞrste aksjonÊrer - 20/50. Noen som vet hvor info kan finnes eller har anledning til Ä dele?

Ikke klart Ă„ finne noe enda, men poster om det skulle dukke opp. Hadde vĂŠrt veldig interessant Ă„ vite.

2 Likes

Har sendt en e-post til IR sÄ fÄr vi se, melder tilbake pÄ evt respons.

2 Likes

Side 43 - mange smÄ ser det ut til.

http://combigene.com/2/wp-content/uploads/2018/12/CombiGene-AB_Bolagsbeskrivning_20181217.pdf

1 Like

Analyseguiden med oppdatert analyse av selskapet. Basescenario pÄ kurs 2.3. Ligger omkring 1.22 nÄ etter ca. 7% oppgang i dag. Godt med noe positivt Ä fÄ med seg her ihvertfall :slight_smile:

Nyhetslarm: “COMBIGENE”

Med stÀrkt kassa kan CombiGene ta avgörande steg i den prekliniska
utvecklingen av epilepsibehandlingen CG01. Ett antal större affÀrer
har lyft humöret för noterade genterapibolag efter ett mediokert
2018. Vi höjer motiverat vÀrde nÄgot.

Genterapibolaget CombiGene har stÀrkt kassan efter en framgÄngsrik
nyemission under hösten 2019 som gav en nettolikvid pÄ 25 MSEK.
Tillsammans med ett beviljat omfattande forskningsstöd frÄn
EU-kommissionen (3,36 MEUR) ger det möjlighet att finansiera den
ÄterstÄende prekliniska utvecklingen av epilepsi-behandlingen CG01.
NÀrmast pÄ agendan ligger att tillsammans med det brittiska
forskningscentret Cell and Gene Therapy Catapult fÀrdigutveckla en
tillverkningsprocess som kan anvÀndas för att framstÀlla prekliniskt
och kliniskt material. Parallellt pÄgÄr identifiering av tillverkare
och kontraktsforskningsföretag inför kommande prekliniska
biodistributions- och sÀkerhetsstudier.

Under slutet av 2017 slutförde CombiGene framgÄngsrikt en preklinisk
lÄngtids-studie dÀr CG01 undersökts i en djurmodell för kronisk
epilepsi. Toplineresultaten var lovande och mer detaljerade data
vÀntas publiceras i en forskningsartikel. Det kan ge ytterligare
validering Ă„t projektet. Temperaturen i genterapibranschen har stigit
pÄ sistone efter större lÀkemedelsbolag som Roche, Biogen och Abbvie
förvÀrvat bolag eller licensierat in projekt. Med sitt fokus pÄ
lÀkemedelsresistent epilepsi Àr CombiGene unikt i branschen. Den
adresserbara marknaden Àr stor med genterapimÄtt mÀtt. Bolagets
lÀkemedelskandidat CG01 bygger pÄ en kliniskt validerad
leveransmekanism, sÄ kallade AAV-vektorer.

Vi höjer det riskjusterade motiverade vÀrdet i basscenariot nÄgot till
2,3 kronor (2,1) till följd av förÀndrade antaganden om möjliga
licensvillkor och en högre dollarkurs. Risker Àr framför allt att den
prekliniska utvecklingen blir mer utmanande och kostsam Àn vad
bolaget har planerat för.

LÀs hela analysen pÄ Analysguiden
(https://www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/analys-combigene-starkta-finanser).
Detta Àr ett pressmeddelande frÄn Analysguiden
(https://www.aktiespararna.se/analysguiden).

3 Likes

Stream presentasjon i dag fra selskapet. Var opp godt over 50% tidligere i dag, sÄ mulig noe spennende som er kommet frem. Har vÊrt veldig overrasket over hvor lavt priset dette selskapet har vÊrt i forhold til kontant beholdning og ikke minst potensialet. Moro at det ser ut til Ä bli en veldig bra dag selv om det har vÊrt litt korrigering akkurat nÄ.

4 Likes

Ny presentasjon fra Combigene. Denne gang pÄ ATMP Sweden. Blir spennende.

http://combigene.com/nyheter/karin-agerman-presenterar-pa-camp-den-4-april/

3 Likes

Ser ut til at CombiGene kjÞper opp Panion Animal Heath. Veldig spennende. Selskapene skilte lag en del Är tilbake for Ä fokusere pÄ hver sitt omrÄde. Pga synergier i forhold til produksjon osv. sÄ har de nÄ lagt frem plan for Ä overta selskapet igjen.

Den stÞrste fordelen slik jeg ser det er at dette betyr at Combigene kan begynne Ä tjene penger lenge fÞr de ville kunne tidligere. Forrige presentasjon pÄ ATMP Sweden sÄ indikerte Jan Nilsson at han trodde de kunne vÊre pÄ markedet omkring 2027. Det er mange Är med finansiering selv om han ogsÄ har guidet pÄ Ä finne partner nÄr en skal begynne Ä gÄ over i kliniske studier.
Derimot med Panion Health Care stiller det seg litt annerledes. Deres guiding er pĂ„ Ă„ fĂ„ midlertidig markedsgodkjenning 2020. Med “Biotech skatt” sĂ„ legger jeg gjerne pĂ„ 1 Ă„r, men uansett sĂ„ betyr det at det kan komme sĂ„rt tiltrengte midler som kan brukes underveis i de kliniske studiene. Dette tror jeg pĂ„ sikt kan vĂŠre utrolig bra for slelskapet, og ogsĂ„ gjĂžre at de har bedre forhandlingskort om noen skulle Ăžnske Ă„ bli samarbeidspartner eller et eventuelt oppkjĂžp. Ingen ting hadde vĂŠrt bedre om de kunne fĂ„tt inntekter til Ă„ finansiere lĂžpet videre ut selv.

UIempen naturligvis er at kortsiktig vil dette Þke selskapets burnrate, og naturligvis ogsÄ gi utvanning. Utvanning vil det uansett vÊre en del av fremover med tanke pÄ fasen selskapet er i, og om kursen holder seg omkring der den er sÄ vil uansett selskapverdien vÊre hÞyere enn den tidligere var, sÄ i teorien skulle de kunne hente inn mer penger pÄ samme kurs ettersom det er flere aksjer og aksjonÊrer.

Nedenfor er estimater fra Febraur 2019 rapport fra Panion:

image

ForhÄpentligvis kan dette vise seg Ä bli en svÊrt god deal for Combigene. Krysser fingrene. SÄ hÄper jeg ogsÄ at de fÄr i stand noe partneravtale som kan bistÄ med Ä finansiere selskapene fremover :slight_smile:

STOCKHOLM (NyhetsbyrÄn Direkt) Combigene lÀgger bud pÄ det Spotlight-listade djurhÀlsobolaget Panion Animal Health.

Det framgÄr av ett pressmeddelande.

Combigene erbjuder 0,5426 aktier för varje Panionaktie och 0,0559 aktier för varje warrant i Panion.

Det motsvarar ett budvÀrde pÄ omkring 0:67 kronor per aktie och 0:07 kronor per warrant eller ett totalt budvÀrde pÄ cirka 16,7 miljoner kronor, uppger Combigene i pressmeddelandet.

Fia Forsman +46 8 5191 7923
NyhetsbyrÄn Direkt

Hele beskrivelsen av hvordan dette fungerer er pÄ nedenfor link:

4 Likes

https://www.biostock.se/2019/07/genterapibolaget-combigene-gar-framat-inom-ett-snabbt-vaxande-omrade/?fbclid=IwAR0Toj-pkhRA_CHVhZOC11dWIP1b-tUwiByr9K1UBM2BxqMVskkWsPVcCGI

Nytt intervju med Jan Nilson i Biostock. Det meste interessante synes jeg er at de har videre mer data pÄ forskjellige safety pre-klinisk som er relevant for Ä viderefÞre til klinisk, samt at det nÄ er selskaper som har tatt kontakt direkte om Ä fÄ mer informasjon om cg01 teknologien og produkter uten at de selv har oppsÞkt dette. Er veldig bra at det er selskaper som viser stor interesse uten at det er Combigene selv som tar kontakt. Tyder pÄ at de begynner Ä bli lagt merke til.

2 Likes

Moro!

https://combigene.com/arsredovisningar-och-prospekt/combigene-expanderar-till-metabola-sjukdomar-genom-ett-inlicensieringsavtal-med-lipigon-pharmaceuticals-och-starker-darmed-sin-position-som-sveriges-ledande-genterapibolag/

4 Likes