Det virker som de er i konkrete forhandlinger om nye prosjekter.
Mtp på kapitaltørken i sektoren, så bør det åpne seg opp gode muligheter for et selskap som CombiGene som er relativt velfinansiert etter dealen med Spark
Ja, det er også mitt inntrykk etter å ha kikka på innlegget til Jan Nilsson på Aktiedagen. Det kan fort komme noko relatert til lipodystrofiprosjektet trur eg.
Selskapet er jo no kun prisa til 160 mill SEK og dei har 120 mill i cash og 10 mill fakturerbar utviklingskost (Spark), så dei er vel prisa til meir eller mindre kontantbeholdninga. Totalrammen på avtalen med Spark er opp til 328 mill USD, eksklusivt royalties, så prisinga her må kunne seiast å vera veldig moderat på dagens kurs.
Nokon med teknisk innsikt som kan hjelpe meg med å tolke dette
Fekk eit liknande i SoftOx i fjor hugsar eg.
Spennende nytt i genterapi-sektoren. Ekspertene vil ha fortgang.
An external expert committee has unanimously recommended FDA approval of two of Bluebird’s gene therapy treatments. Thus, the prospect for Bluebird to launch the treatments later this year looks likely. BioStock contacted Jan Nilsson, CEO of CombiGene, Sweden’s only listed gene therapy company, to get his view on the expert committee’s opinion.
Read the full interview with Jan Nilsson at biostock.se:
Liker også at de posisjonert inn mot en gruppe pasienter som ikke har, eller har et dårlig, tilbud per dag
Since CG01 is targeted at the approximately one third of the patients who are not helped by existing drugs or who suffer serious side effects, we have a potentially good starting point in the event of a possible market introduction.
Og spesialnummer 2 og 3
Jeg har ikke lest siste ennå, så gleder meg nå som du ga en teaser og ser det er slikt innhold
Et utrolig spennende selskap med en solid base bygget rundt avtalen med Spark.
Lykkes de med CG01 kan denne gå 10000% fra dagens nivå.
Men jada, risken er høy!
Men man blir jo i overkant entusiastisk når man leser uttalelsen fra Spark
Det er nå så at risken er sånn, tross alt preklinisk. MEN det er jammen meg urettferdig prising på en gjeng som har bevist at de kan få til en god deal med big pharma (de var 7 stykker) (De er pdd priset til cash, muligens litt under for jeg syntes jeg så i regnskapet at de muligens hadde litt fakturerbart utestående, sanns mot spark)
Og attpåtil er så åpen i sin kommunikasjon. På en måte så får du kanskje en litt for jordnær følelse, men skal en nå investere i noe preklinisk som dette, så er det et enormt pluss at de er genuine og brenner for det de driver med.
Veldig gøy det at de ble “oppdaget” av spark
Bygger portefølje av gode samarbeid
Skjer mye rundt selskapet om dagen.
Bare å bruke dette bjørnemarkedet til å akkumulere før de går over i klinisk fase
Har kjøpt meg inn igjen her nå med snitt på 7,75 etter å ha vært ute en stund. Betrakter det som en lotto-kupong, og innsatsen er deretter, men synes det er mye som virker spennende med selskapet. Eneste svenske genterapi-selskap og de har allerede avtale med de store gutta. Kan bli bra svenskehype her dersom ting går rette veien og sentimentet i makro og bio snur.
Hvis de en dag legger frem gode kliniske data, så kan dette bli en rakett av episke dimensjoner. Men enn så lenge er dette en billig lottokupong
Det som gjer dette mykje betre enn ein lottokupong er at selskapet per i dag er prisa til cash-beholdninga og deira lead candidate skal Spark ta kostnadane med for å få fram til klinikken. Nedsida her er med andre ord ikkje veldig stor. Dagens melding om forskningssamarbeid med aktører som Alfa Laval og Astra Zeneca ++ er jo ganske så spennande…
Det er vel også grunnen til at jeg har kjøpt aksjer her og ikke spiller Lotto. Helt enig med deg, det er langt større sjans for at dette kan gi meravkastning enn å spille Lotto, og ser frem til fortsettelsen.