Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

CombiGene AB (COMBI)🇾đŸ‡Ș

De viktigste triggerene her fremover slik jeg ser det blir oppstart i klinikken og data fra fase1.

Hadde du spurt meg for 2-3 uker siden hadde jeg nok sagt partneravtale for CGT2 og nye innlisensieringsprosjekter ogsÄ, men slik markedet er nÄ sÄ er ikke det vatten verd

Enig, og i dĂžren mellom preklinisk og klinisk venter en milestone payment slik jeg tolker tidligere meldinger.

CombiGene presents at Aktiedagen Göteborg on Monday 16 May

10.5.2022 09:30 ‱ MFN ‱

Kopier link

On Monday May 16, 2022, CEO Jan Nilsson will present at Aktiedagen in Göteborg. In his presentation, Jan will talk about the company’s two projects, the epilepsy project CG01, which is being developed together with Spark Therapeutics, and the lipodystrophy project CGT2. Jan will also talk about CombiGene’s business development and ambitions to find additional gene therapy projects with high potential for value creation within CombiGene.

CombiGene invites journalists, analysts, and shareholders to take part in the live broadcast at http://www.aktiespararna.se/tv/live. The event is open to everyone and does not require any membership in Aktiespararna. No registration is required to follow the event digitally. Use the opportunity to ask your questions to Jan Nilsson, by sending an SMS to 079-347 98 45 or email event@aktiespararna.se. Your questions will be conveyed by Aktiespararna’s moderator during the Q&A session that follows the presentation. You can also submit your questions now or during the presentation.

Information

When: Monday May 16, 2022, at 2.30 pm

Live broadcast: http://www.aktiespararna.se/tv/live

ja, ser slik ut


1 Like

DelÄrsrapport januari - mars 2022 för CombiGene AB (publ)

Perioden januari – mars 2022
‱ NettoomsĂ€ttning: 11 403 (0) TSEK.
‱ Övriga rörelseintĂ€kter: 3 102 (5 118) TSEK.
‱ Resultat efter finansiella poster: -2 684 (-10 856) TSEK.
‱ Resultat per aktie: -0,14 (-0,95) SEK.
‱ Kassa och bank: 121 665 (34 091) TSEK.

HĂ€ndelser under perioden
‱ GMP-produktion av CG01 tillgĂ€nglig för de prekliniska studier som Ă€r planerade för att möjliggöra första studien i mĂ€nniska.
‱ CombiGene tecknar avtal med University of Michigan om att utvĂ€rdera den ledande genterapikandidaten inom lipodystrofiprojektet CGT2.
‱ CombiGenes och Neurochase prekliniska studie ger vĂ€rdefull information inför de kommande lĂ„ngtidsstudierna inom toxikologi och biodistribution.
‱ Utvecklingen i Ukraina. Under inledningen av 2022 försĂ€mrades relationen mellan Ryssland och Ukraina kraftigt och den 24 februari 2022 invaderade Ryssland Ukraina. Situationen prĂ€glas fortsatt av stor osĂ€kerhet och hĂ€ndelseförloppet Ă€r oförutsĂ€gbart. Marknadsreaktionerna pĂ„ utvecklingen har varit kraftigt negativa, vilket kan utlĂ€sas i betydande kursfall pĂ„ aktiemarknaderna i de berörda lĂ€nderna, men Ă€ven pĂ„ andra marknader, inklusive den svenska marknaden. DĂ€rutöver har USA och Europa infört ekonomiska sanktioner mot Ryssland. CombiGene har ingen verksamhet i Ryssland eller Ukraina och genomförandet av bolagets pĂ„gĂ„ende och planerade prekliniska/kliniska studier och resultaten av dessa förvĂ€ntas inte pĂ„verkas av kriget i Ukraina. CombiGene kommer att informera om sĂ„dan pĂ„verkan pĂ„ verksamheten förvĂ€ntas uppkomma. Kapitalmarknaden har efter krigsutbrottet blivit turbulent och sĂ„vĂ€l de kortsiktiga som de lĂ„ngsiktiga konsekvenserna för vĂ€rldsekonomin Ă€r svĂ„ra att överblicka och förutse. Om detta osĂ€kra lĂ€ge bestĂ„r kan det innebĂ€ra större utmaningar att vid behov anskaffa nytt kapital till Bolaget.

HĂ€ndelser efter periodens slut
‱ Inga vĂ€sentliga hĂ€ndelser har intrĂ€ffat efter periodens slut.

LĂ€nk till rapporten

4 Likes

Ble gjort oppmerksom pÄ dette selskapet i dag, og synes at det ser spennende ut.
Er det noen som har noen tanker/teorier om hvorfor selskapet er priset til tilnĂŠrmet cash?

Makro

2 Likes

FĂžrst og fremst makro og historisk lite likviditet i sektoren. PĂ„ toppen av dette kommer en hĂžy risikopremie, da selskapet er preklinisk og det er snakk om genterapi (hĂžy risiko).

1 Like

(89) Combigene – Aktiedagen Göteborg 16 maj 2022 - YouTube

3 Likes
7 Likes

MĂ„ si meg enig med skribenten der.

:soon: :petri_dish: 🟰 :tada: :arrow_right: :chart_with_upwards_trend: :rocket: :waning_gibbous_moon:

4 Likes

Det virker som de er i konkrete forhandlinger om nye prosjekter.

Mtp pÄ kapitaltÞrken i sektoren, sÄ bÞr det Äpne seg opp gode muligheter for et selskap som CombiGene som er relativt velfinansiert etter dealen med Spark

2 Likes

Ja, det er ogsÄ mitt inntrykk etter Ä ha kikka pÄ innlegget til Jan Nilsson pÄ Aktiedagen. Det kan fort komme noko relatert til lipodystrofiprosjektet trur eg.

Selskapet er jo no kun prisa til 160 mill SEK og dei har 120 mill i cash og 10 mill fakturerbar utviklingskost (Spark), sÄ dei er vel prisa til meir eller mindre kontantbeholdninga. Totalrammen pÄ avtalen med Spark er opp til 328 mill USD, eksklusivt royalties, sÄ prisinga her mÄ kunne seiast Ä vera veldig moderat pÄ dagens kurs.

2 Likes

Nokon med teknisk innsikt som kan hjelpe meg med Ă„ tolke dette :wink:

image

Fekk eit liknande i SoftOx i fjor hugsar eg.

2 Likes

Nytt nyhetsbrev ute

image

5 Likes

Spennende nytt i genterapi-sektoren. Ekspertene vil ha fortgang.

An external expert committee has unanimously recommended FDA approval of two of Bluebird’s gene therapy treatments. Thus, the prospect for Bluebird to launch the treatments later this year looks likely. BioStock contacted Jan Nilsson, CEO of CombiGene, Sweden’s only listed gene therapy company, to get his view on the expert committee’s opinion.

Read the full interview with Jan Nilsson at biostock.se:

6 Likes

Liker ogsÄ at de posisjonert inn mot en gruppe pasienter som ikke har, eller har et dÄrlig, tilbud per dag

Since CG01 is targeted at the approximately one third of the patients who are not helped by existing drugs or who suffer serious side effects, we have a potentially good starting point in the event of a possible market introduction.

4 Likes

Og spesialnummer 2 og 3

1 Like

5 Likes