Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CombiGene AB (COMBI)🇸🇪

Antar det har sammenheng med at Spark gradvis tok over alt ansvar og denslags, og at det påvirket løpet (som også ble kommunisert), men det var en fin transparens i utgangspunktet.

1 Like

Kan det være at det er fjernet siden Spark styrer hele den prosessen nå inkludert kommunikasjonen ut? De beholdt det vel en stund etter avtalen var inngått, men kanskje har man havnet i en situasjon der man faktisk ikke kan oppdatere den så hyppig og da er det kanskje ikke noe poeng ha den liggende ute. Nå gjetter jeg bare litt da.

2 Likes

Jepp, det jeg konkluderte med til meg selv også.

Ny presentasjon fra CombiGene på Aktiedagen i Stockholm.

4 Likes
5 Likes

Noen updates her? Har penger som skal brennes :fire_engine:

2 Likes

Kast dem på bålet!

Vil anbefale deg å se presentasjonen som er linket til. Økonomisk ser det jo bra ut som følge av Spark avtalen og fremstår som gode muligheter for at de kommer i gang med avtale på ny indikasjon i løpet av de neste 6-12 månedene slik jeg tolker Jan.
Ellers er det å vente på blant annet forskjellige milestones og progresjon i forhold til det kliniske løpet på epilepsi og lipodystrofi studiene.

6 Likes

Jepp, nytt samarbeid på gang her nå :blush:

https://combigene.com/mfn_news/combigene-enters-into-collaboration-agreement-with-zyneyro-for-the-development-of-a-unique-concept-for-effective-relief-of-chronic-pain/

11 Likes

For dem som vil lese litt om Zyneyro

3 Likes

Ser det er en fin artikkel i VG om denne behandlingen fra Juni 2020. Dessverre er den bak betalingsmur.

3 Likes

Et helt nytt medikament som er under utvikling av forskere ved Københavns universitet, gir grunn til optimisme for mange av de 1,5 millioner nordmenn som lever med langvarige smerter.

– Det er svært gledelig at det skjer noe på dette området nå, og metoden som er under utvikling av våre danske kollegaer ser svært lovende ut, sier Audun Stubhaug, professor og avdelingsleder ved Avdeling for smertebehandling ved Oslo universitetssykehus og leder av Norsk Smerteforening.

Nå har de danske forskerne funnet en metode som hindrer denne oppreguleringen av bindesteder i smertebanene, slik at man vil kunne hemme overfølsomheten og den senkede smerteterskelen som mange av dem opplever, uten å hemme alle de normale nervesignalene som er avhengig av glutamat og AMPA-reseptorer, og uten andre bivirkninger.

Store forventninger til kliniske studier

Kenneth Lindegaard Madsen ved Institutt for Nevrovitenskap ved Københavns Universitet er en av forskerne som har utviklet metoden som gir håp om fullstendig smertelindring for pasienter med kroniske smerter. Han sier at stoffet foreløpig er testet i forsøk på mus, men at resultatene så langt er svært gode.

– Nå venter vi på å sette i gang kliniske studier på mennesker, men vi forventer like gode resultater her.

Det har vært tidkrevende arbeid å gå gjennom hele prosessen fra å forstå biologien, til å finne opp og utvikle stoffet. I museforsøkene har vi sett hvordan denne behandlingen har påvirket atferden og fjernet smerten, og nå er altså neste steg å teste det i kliniske forsøk på mennesker.

Han sier videre at det ikke er funnet bivirkninger ved bruken av peptidet.

– I våre studier så viser funnene fullstendig smertelindring, altså atferdsendring hos musene, uten bivirkninger som for eksempel sløvhet som ofte kjennetegner andre smertelindrende medisiner. Nå gjenstår det å se hvordan stoffet oppfører seg i studier på mennesker, men det er grunn til å tro at denne metoden vil kunne hjelpe mot alle typer smerter

8 Likes
5 Likes

Utrolig spennende dette samarbeidet med Zyneyro ApS. Slik jeg leser det så deler de kostnader og inntekter 50/50 på både den vanlige peptid behandlingen, samt den fremtidige behandlingen med genterapi. Det de ønsker å gjøre er først å få frem en kandidat som kan selges til en rimeligere pris til markedet hvor en da kan se allerede i første omgang om pasienten responderer på behandlingen, og dersom en ser dette, benytte seg av den dyrere genterapi behandlingen som potensielt kan gi livslang løsning på smerteproblemet til pasienten. Så da får en på mange måter testet ut i forkant og screenet hvilke pasienter som etter alt og dømme vil ha best effekt av behandlingen før de gis genterapi behandlingen.

CombiGene tar del i hele prosjektet og dermed vil de også tjene penger på behandlingen utenom genterapien, så her synes jeg dette ser utrolig spennende ut. Så tar jeg forbehold dersom det kan være noe jeg ikke har forstått riktig her.

Nå er selskapet oppe i 3 forskjellige prosjekter, så det begynner å ta seg skikkelig opp nå. Begynner å bli en bra pipeline dette.

@Fartin fra det jeg kan se så virker det ikke som Zyneyro ApS er på børs.

5 Likes

Spennende lesning for de som vil ha flere detaljer på nye samarbeidet til CombiGene:

7 Likes

Moro å lese igjennom ingenious nyhetsbrevet. Er helt utopiske summer det er snakk om i forhold til hvor stor kostnad smerte utgjørt på samfunnet. Å kunne finne en behandling som kan redusere dette med noen prosenter har rimelig stor verdi.

image

8 Likes

Discord’en spekulerer i eventuell betydning av Spark-melding i går:
https://sparktx.com/press_releases/spark-therapeutics-enters-into-strategic-collaboration-with-neurochase-for-use-of-proprietary-delivery-technology-for-cns-disorders/

Og om CG har en rolle i dette, gitt tidligere omtalt CG- Neurochase samarbeid:
https://combigene.com/sv/mfn_news/combigenes-och-neurochase-prekliniska-studie-ger-vardefull-information-infor-de-kommande-langtidsstudierna-inom-toxikologi-och-biodistribution/

1 Like

Kan du sende meg en invitasjon på corden?

Hei, hva er kortversjonen av dette? Er det en forventning om at CombiGene knyttes enda tettere til Spark med utsikter om nye up-front og milestones agreement?