Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CombiGene AB (COMBI)🇸🇪

Deler så flere kan lese om den :grin:

Aksjen har falt 94 % siste året, men big pharma så sitt snitt til å komme inn billig og la en premium på 666 % på bordet.

Kanskje noe liknende vi kan se for en skadeskutt aksje på OSE også?

2 Likes

Kanskje en av de skadeskutte som ikke har feilet på Tesen sin? :wink:

4 Likes

Ikke umulig at det er en del av forklaringen.

Men jeg mener også at ComiGene ikke har fått uttelling for at administrasjonsmetoden som brukes Upstaza ble godkjent i EU. Det var en major milestone!

I tillegg blir nok CombiGene som biotek å foretrekke i ulvetdier pga av solid økonomi og avtalen med Spark.

7 Likes

Hva skjedde der?

Noen kjøpte ~15.000 aksjer for ~130.000 kroner?

1 Like

Flere som mangler kurser på Combigene?
Ser ut til å være “pauset” for handel på mine plattformer og alle steder jeg ser det ingen aktivitet på verken kjøp eller salg.

Sverige stengte tidlig.

1 Like

Og 2 minutter etterpå kom et nyhetsbrev fra Combigene :slight_smile:

https://combigene.com/mfn_news/new-issue-of-ingeneious-2/

image

2 Likes

Trivelig med litt oppgang i disse tider. Liker også godt å se at likviditeten holder seg stabil som følge av spark avtalen som gjør at finansieringen går bra. Så vil det jo også forhåpentligvis etter hvert dukke opp noen milestone payments som vil kunne gjøre den enda bedre. Så sålangt ser det ut til å gå steg for steg mot klinikken.

10 Likes

@Bob_le_Plast Ref diskusjonen i Targo-tråden rundt AAV vs AdV; har du tro på Combi-plattformen?

Kan det i enkelte sammenhenger være en fordel med liten infeksjonsevne?

Denne er mer relevant her enn på Targo-tråden:

1 Like

Kan desverre for lite om AAVs, men som plattform ser jeg at de har fått EMA - godkjennelse for noen produkter - hvilket betyr at de kan dokumentere klinisk effekt av disse om gen-terapi.

Virusene er små og i “naturen” er de avhengige av andre virus for å kunne infisere en celle. Nå ser jeg at forskerne har laget disse som vektorer (for genterapi) der alle virus-genene er fjernet og erstattet med gen-kassetter som koder for terapi-gener. Det viser at de har kommet langt i utviklingen, noe som er positivt.

Men ellers må jeg sette av litt tid på å lese meg opp på temaet for å kunne vurdere hvordan potensialet er.

3 Likes
4 Likes

Syke priser i det spacet her

6 Likes

Jepp, og viser hvorfor Spark var villige til å kommitere seg for ganske så solide milestones underveis i forskningsløpet. Blir spennende den dagen alt er klart for å rulles ut i klinikken.

2 Likes

Og fortsatt prises aksjen bare til cashbeholdningen :sweat_smile: :crazy_face:

1 Like

Når tenker man at CombiGene and Spark Therapeutics plan to expand the clinical development program to include the U.S. as well as Europe - CombiGene materialiseres?

Personlig finner jeg det nesten fascinerende at man har kunnet sitte plukke aksjer ganske hardt i dette selskapet i lang tid, normalt driver man jo kursen oppover i sånne små selskaper, men her har utrolig nok snittet bare falt i perioder bortsett fra helt på slutten nå hvor man prioriterte litt volum foran det å flikke på pris. Selv om man aldri sover godt som biotekinvestor i disse tider så må jeg si at det å sitte på dette loddet (Spark), med en slik kasse, med en så lav burn-rate (selv om valuta pynter vel litt på det nå sist) og trolig med nye prosjekter på vei inn så er jeg veldig komfortabel med å ha et slikt selskap i porteføljen.

10 Likes

Har de fjernet flow-chartet de oppdaterte tidligere på hjemmesidene som viste fremdrift mot klinikk for main asset?

ref:

For øvrig ingen tvil om at dette er et spennende case.

Ja, dette er en helt unik value proposition slik jeg ser det.

Men samtidig gøy at det fortsatt er mulig å finne gode case som er totalt utbombet pga faktorer som på ingen måte er selskapsrelatert.

Eneste kursmål jeg kjenner til er vel på 40 kr.

Ja de tingene der er jo forbaska irriterende når man havner med på nedturene (f.eks med den der treskogjengen), men om man spoler frem til i dag er det jo rent kynisk ganske greit å ha det som et bakteppe / en forklaring for i alle fall deler av kursutviklingen.