Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Compass Pathways - Psilosybin (comp360)

Det blir nok vanskelig. Kanskje kombistudier med synergier fra psilocybin.
Tilfellet er det at microdoser med lsd, mdma, psilocybin etc vil være svært skånsomt for pasienter sammenlignet med antidepresiva som har ganske nasty bieffekter.

Neida. Det gjør det garantert ikke, men kan kanskje endre «state of mind» til pasienter under tøff behandling.

Det som har skjedd siste 10 årene innen dette feltet er egentlig bare fortsettelsen av studier de gjorde på 60-tallet. Før USA gikk all inn på war on drugs, og legitimerte diverse kriger og kupp under det flagget.

2 Likes

Innlegget var ikke ment som svar til deg men @Pablo som foreslo at man burde starte noen biotechs med fokus på Psilocybin :wink:

@Mykle - det stemmer det du skriver, akkurat det jeg sitter her og leser Michael Pollan skriver. Over 30 år med potensiell forskning som ikke har blitt gjort fordi det ble bannet. Ting ser heldigvis ut til å snu her, i likhet med Cannabis.

1 Like
1 Like

I den grad at man tror på placebo effekt og kroppens egen “vilje” på å forbedre rehabilitering, så er dette litt interisant.

Men det å jobbe med det underbeviste, på en eller annen måte, og på den måte starte opp prosesser i kroppen som hjelper mot sykdommer?!? Tja hvorfor ikke?

Lenge siden jeg har sluttet å utelukke noe som helst, for vi vet jo strengt tatt ingenting.

En bok som tar opp sammenhengen og vitenskapen bak psykadelika, hypnose, meditasjon, VR, og ikke minst drømmer og hvor viktig de er for at hjernen skal fungere optimalt. Anbefales på det sterkeste.

am-i-dreaming-1

4 Likes

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-02-11/move-over-pot-psychedelic-companies-are-about-to-go-public

Mind Medicine Inc., which is undertaking clinical trials of psychedelic-based drugs, intends to list on Toronto’s NEO Exchange by the first week of March,

Det er fullt mulig å handle på Toronto Stock Exchange gjennom norske meglere (f.eks. Nordnet). Ser dette er NEO Exchange så der er jeg litt usikker på om vi får sjansen.

3 Likes

Kan ikke fatte at man ikke benytter denne strålende muligheten til å starte research på en ny kreftmedisin.

Estimert ferdigstillelse i år 3000 med fem emisjoner årlig. Noe for bioteknologi-gjengen.

Takk for tips! Håper vi får handle. Kun kjøpt weed over børs i canada. Kan fort bli enorm hype, og ta en weed anno høst 2018 movement.

1 Like

Spennende! https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04123314 Tror absolutt det er grunn til å tro at psykedelika kan ha effekt ved demenstilstander.

2 Likes

Ser ut som COMPASS endelig kommer på børs. Litt stiv prising synes nå jeg da, men vet de sitter på en del ekslusive patenter i dette segmentet, og at de har gjort en del gode oppkjøp i det siste.

https://www.investors.com/news/compass-pathways-sees-544-million-valuation-first-psychedelic-drugs-ipo/

2 Likes

Hvor har di fått patenter? Det er fortsatt mye juss di må igjennom tenker eg, for å kunne komme til marked :roll_eyes: har du en rask link eller noe?,:innocent:

Det er lidt underligt at man kan tage patent på noget som gror på naboen mark lige nu.

Compass Pathways has developed a crystalline form of psilocybin, called COMP360, for which it has a U.S. patent. Psychedelic drug developers, if they want to be profitable, will likely have to develop novel drug compounds and drug-delivery methods. A path similar to the legal pharmaceutical industry.

The drug developer plans to use COMP360 in conjunction with therapy for treatment-resistant depression. If regulators approve, Compass plans to market it to clinics and health care providers in the U.S. and Europe.

The FDA in 2018 gave breakthrough status to COMP360.

3 Likes
3 Likes
3 Likes

Noen som fikk kjøpt i går? Jeg synes som sagt prisingen er litt for stiv men den kan sikkert gå mye mer på hype… :sweat_smile:

Magic Mushroom’ Company Goes Mainstream, Jumps 71% Post-IPO

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-09-18/-magic-mushroom-company-moves-toward-mainstream-in-nasdaq-ipo

1 Like

Compass opp nye 33% i dag :roll_eyes:

Er det nå som alle selskaper innenfor psychedelic har tanket som bare rakkern at man skal tørre et lodd etterhvert? Man har jo Atai Life Sciences, Compass og diverse ETFer her som virker interessante. Jeg har tidligere hatt en lyttepost i compass, og tok et lite tap på vei ut, men vurderer snart en ny inngang. Noen som er oppdaterte i dette markedet?