Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Chop Chop [Mighty Kingdom][Funcom]

Overall we liked Conan Chop Chop, and as it moves through the early access process we’re hoping to see more variety added to the game. Lots of bigger developers are now attempting to make a splash in the roguelike space, and there’s stiff competition, however, with a setting as strong as Conan already in place, the hard part is done and there are already plenty of eyes on the game.

Now there’s just the small matter of pulling it all together and finding that point where challenge and fun intersect. It’s already close and the game isn’t even out yet, so with a bit of feedback and more time in the oven, we’re expecting big things.

1 Like

Jeg syns spillet ligner mye på en del Steam hits og vil også passe godt for Nintendo. Men dette med ‘party-spill’ brandingen er jeg tvilsom til.

Uansett snakker vi jo om en liten investering og spillet vil gå i pluss til slutt.

Det er ikke akkurat lett. Den første gameplay videoen de viste hadde i hvert fall ikke klart å få med seg stemningen fra aprilspøken (som ikke var en spøk). Det er nok en grunn til at spillet fikk koke litt lenger for å utvikle litt bedre smak. :wink:

1 Like

De sier i neste setning at det er «close».

Det er balanse (visstnok litt for vanskelig i singleplayer per nå) og evt. mer innhold de henviser til - mechanics mener de faktisk er bra.

Börjat trilla in lite previews nu. En del franska och spanska. Här är en fin engelsk review

"Conan Chop Chop is delightful in its presentation, simple to play, and offers just a bit more content to keep friends playing together far longer than the average party game. "

2 Likes

Antydning til sleeper potensial gitt at samtlige previews jeg har sett hittil trekker frem Co-Op som det desidert beste ved spillet.

It’s pretty hilarious to consider the fun publicity Conan Chop Chop received upon its announcement and subsequent feature at E3’s PC Gaming Show this year. It had the unfortunate distinction of being thought of as an April Fools joke, taking the Conan the Barbarian universe and likening it to something akin to, say, Cyanide and Happiness in its over the top delivery and stick-figure-like characters. But alas, Conan Chop Chop is not only a real game, it’s a really fun one as well. I am a fan of rogue-like experiences. Getting a particularly good run of epic loot that makes you feel godly with the sneaking suspicion in the back of your mind that a single ill-timed dodge could mean your demise. It’s a thrill, and an absolute travesty when you inevitably fall. Conan Chop Chop presents itself as a truly mayhem fueled, multiplayer rogue-like full of charm and violence.

Funcom and Mighty Kingdom have created not only an epic party game that is absolutely better with more players, but a compelling rogue-like at that.

Den følelsen når Chop Chop gjør det bedre enn MYZ, CU og MOM til sammen :sunglasses:

Funcom / MK har å fikse en tutorial - ser flere bemerker at dette ikke er på plass (enda).

5 Likes
4 Likes

1h 30 min gameplay

1 Like

Nummer 272 på Steam Wishlist. Still sleeping :smile:

hehe ja de är stendött om spelet… men de är välgjort och ser riktigt kul ut. jag hoppas man kan få igång det. Kanske någon drive ihop med CE eller något?

Tror iallfall det funker bedre med streamers for CCC enn det gjorde for MoM :wink:

Jeg ser frem til å prøve virtual virtual reality-versjonen adv CCC.

2 Likes

Problemet med MoM og streaming er jo at de som ser på den egentlig har veldig lite insentiv til å kjøpe spillet da plottet er kjent.
Vi må jo bare håpe på at mange av de som ser på CCC stream får lyst til å prøve det selv etterpå.

@antzzo skulle gjerne sett litt mer interesse for spillet ja. Men blir veldig spennende å se om det tar av ved launch eller om det blir en flopp. Her kan alt skje (eller nær sagt ingenting :laughing:)

2 Likes

Og jeg må kjøpe 12K TV for å nyte 2000-samtidige spillere deathmatches i høyeste kvalitet :money_with_wings:

3 Likes

Live gameplay idag med Gamereactor

7 Likes

Igång nu.

“This is my favorite game of 2020 so far”

https://www.gamereactor.eu/live

4 Likes
1 Like
1 Like

LevelUp har fått tilgang, og streamer akkurat nå Chop Chop :slightly_smiling_face:
https://www.twitch.tv/levelupnor

2 Likes

Virker ikke ting som det skal eller er de level up folka litt “slow”?