Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Chop Chop [Mighty Kingdom][Funcom]

Mer varierte fiender, gjerne flere med avstandsangrep og litt småprat fra karakterene for å skape litt stemning. Traileren var ganske ironisk, det burde humoren i spillet også være. Dessverre var alt helt humorløst og kjipt.

1 Like

Noen som programmerer ? Hvor vanskelig / lett er det å implemere online co op, dersom det ikke er codet inn fra starten av ? Tenkte det var Mighty Kingdoms som kun hadde erfaring med “local spill”, burde kunne få litt hjelp av Funcom .

Local co op - 1 spill/salg + 3 venner joiner.
Online co op = 4 spill / salg

:thinking:

Jeg antar at det er implementert fra starten av. Jeg ser ikke noen grunn til at det ikke skulle være det.

Men man kan kanskje spørre dem på twitter.

image

2 Likes

Ah.

Det er jo synd.

Personlig spiller jeg den typen spill over discord, så da blir det ikke noe av selvsagt.

Mitt førsteinntrykk er så langt at dette vil neppe selge noe særlig på andre plattformer enn muligens switch. Tenkte litt på LMO uten lego faktisk.

3 Likes

Local co-op er så klart det morsomste. Men potensialet for online co-op er jo hundre ganger større.

1 Like

Vel, da nedjusterer jeg nok både potensialet og kostnadsestimatet rimelig kraftig. Det har nok ikke kostet mye å lage, og det vil nok ikke selge veldig mye heller. Men, det er jo alltid muligheter for en uventet oppside.

Høydepunktene blir da MYZ DLC og MOM, ikke Chop Chop, for min del i hvert fall.

4 Likes

Er jo veldig rart at de ikke har med online co-op. Det legger en stor demper på pc markedet iallefall. Jeg ville garantert kjøpt det om jeg kunne spilt det over nett med venner. Ikke et spill jeg kommer til å spille alene. Så der har de mistet 6-7 potensielle kunder!

1 Like

Vet vi noe om hvilken motor de har brukt på spillet? Kan jo se ut som det er Unity og de tilbyr egne servere og gjør det enkelt å sette opp online MP.

Troligtvis väldigt lite som krävs för att få funktionaliteten på plats. När det är sagt så verkar de skräddarsy upplevelsen till att bli en bra “couch co-op” och det får man liksom inte ändrat på…

Det kan jo være noe i koden som gjør det vanskelig. Binding of Isaac har vel ikke online multiplayer f.eks, men det har jo solgt mye likevel.

Selvsagt kan ett single player spill selge mye, men de har jo fullt fokus på multiplayer i promoteringen.

Det handler jo om hva det optimaliseres for. Hvis spillet optimaliseres og pushes som single player, så er det noe annet enn om det optimaliseres for couch co-op.

Skjønner ikke hva du mener, Binding of Isaac har lokal co-op akkurat som Chop Chop.

Mulig jeg husker dette helt feil, men jeg mener bestemt at fokuset i traileret osv i binding of isaac var på single player gameplay.

Liker ikke at de bare avfeier det på den måten…

Vi liker local coop…, javel, men det kan vel være millioner av potensielle kjøpere som liker online coop…

Dersom det er noen spesiell grunn til at det vanskelig lar seg gjøre så ok… hvis ikke, ja takk begge deler?

Ka bli et supert år for tradere da. Opp og ned. CU flopp,MYZ suksess, Chop Flopp, Moon suksess☺

Med flopp mener jeg ikke nødvendigvis at det ikke blir penger av det til slutt for Funcom sin del. Mener i forhold til forventninger her inne blandt oss som kjøper OG selger aksjer👍

Det har klart potensiale til å bli en suksess hvis:

1 De har online co-op

2 Prisen ikke blir høy

Uten dette har jeg desverre ikke troen.

Spesielt pkt 1 bør de fikse da denne typen spill er stort sett avhengig av dette for mange.

3 Likes

2-3 timer gameplay sier de på streamen nå