Diskusjonen handler om man skal skrive styrker og svakheter basert på uttalelser eller basert på det vi har faktisk sett. Min liste er basert på det vi har sett og da har jeg skrevet combat under spørsmålstegn, det vil se de må fortsatt bevise seg her, og jeg har tilsvarende skrevet opp mod support under kategorien ikke enda vist frem. Kan overraske positivt eller negativt i forhold til forventningene slik jeg ser det.
De har garantert best melee combat i sjangeren, uten å ha sett mer enn de har vist på stream. Mest fordi melee combat i Rust og ARK ikke brukes fordi det er heelt ubrukelig. Der er det kun stab rett fram, uten noe variasjon.
Så du synes combat har overbevist?
Til info: jeg synes combat ser skikkelig shabby ut, men jeg er ikke gamer. Når jeg har snakket med gamer kompisene mine, som kombinert sikkert har 10talls tusen timer med wow, ce, starcraft bla bla bla, så sier de:
Combat systemet er drit bra, det er bare ikke polert. Så for en amatør så blir man kanskje litt skremt av det, men for gutta som har vært med på dette før så er det starten på noe skikkelig fett. Det grunnleggende er helt gull, det ser morsomt ut og ‘flowen’ er ganske bra. Det er bare finpussen igjen, det tar lang tid, men det er visstnok ikke så vanskelig.
Ref: N.E.R.D kompisene til Actionhank
Det absolutt svakeste er combat PvP. Det beste er byggingen.
De mest kritiske bugs jeg har sett er:
- Lag i PVP combat / Virket alt for ustabilt
- Plassering av eksplosiver i skråbakke fungerte ikke
- Plassering av tak/ noen elementer i bygging som ikke virket
- AI er for enkel. Animasjoner på npc/dyr hakker/dirrer fordi man ikke animerer overgang fra en retning til en annen.
Vi får håpe Funcom klarer å fikse alle problemene i combat og PVP lag i combat så det blir spillbart og at de har flere patches med forbedringer i combat. Så må de satse på at byggingen er såpass bra og gøy at spillerene er opptatt med dette til de får patchet combat i mellomtiden.
Patches will be plentiful. And new bugs will arrive. That’s for certain.
Tits bør da være først?
Høres ut som de hadde truffet bra hvis de hadde byttet navnet på to titler: LMO og CE.
Selger noen mill kopier i Japan pga. det punket
Plukket opp Rust billig for å se hva “vi” konkurrerer mot… beroligende å starte ved en elv og se at vannet er bugget (løp ned til havet og der var overflaten også bugget bare annen farge).
Løp litt rundt og det var ingen animasjon når jeg plukket resources (testet ikke 3rd person view).
Noen som har spillt Rust mye som kan gi litt input på gameplay og hva som er positivt - negativt ved Rust ?
Hvilke forbedringer kommer CE med eller virker lokkende for en Rust spiller (uten å være aksjonær )
@holmes kjøp deg ARK og prøv da vel…
245 timer i ARK, combat er det desidert svakeste punktet, spesielt når det er person mot person (stort sett tyr man til å sende T-Rexer osv til å angripe i stedet for å gå inn selv).
Tar dette med knusende ro.
Det eneste ARK har som er unikt er å temme dinosaurer og det er jo morro.
Jeg har hele tiden tenkt at jeg ikke er i målgruppen for denne sjangeren. Men etter den forrige dev-streamen med bygging begynte jeg å varme opp til spillet. Nå tenker jeg at jeg definitivt kommer til å prøve det når det kommer til PS4
Byggingen var det jeg likte best med ARK, konemor foretrakk dinosaurene.
Så jeg ble klin fucking nuts etter en stund av hvor tungvindt byggingen var. Der er CE i en helt annen liga!
Har spilt H1Z1(begge), Dayz, Rust, Minecraft og syntes CE virker artigere. Får håpe at de har nok innhold og hyppige oppdateringer som holder på spillerne over tid. Får også håpe at det kommer med et good feedback system slik at de kan få konstruktive tilbakemeldinger de kan ta med i videre utvikling (siden det er EA)
Kompisene dine har helt rett Hank the tank😉. Mange som ikke er gamere blir skremt av det de oppfatter som mangler. Jeg derimot, som N.E.R.D. og gamer SKAL ha Barbarian Edition!! Aksjekurs til side, jeg gleder meg som en unge til å få hendene mine på dette spillet, og jeg kommer til å sitte klar med en gang det slippes.
Kun ti spillere i CE nå… det er vel egentlig et godt tegn. Når de ikke sitter og nitester de siste dagene og timene før launch, er de nok trygge på at de har en stabil versjon.
Jupp, Ctrl+B for å åpne og sende inn bug report skjema syns jeg de sa på siste stream. Og fikk meg til å le litt da Joel spøkefullt hvisket “don’t tell them about the buggy bug reports”.
Og så langt, har de imponert meg med hvor lydhøre de er på tilbakemeldinger fra community - De har bl.a. tonet ned håndbevegelsene ved ressurssanking og når karakteren går (hendene viftet her veldig foran skjermen tidligere). De har dempet bloodsplatter-effekten på skjermen når man blir truffet, mulig blir de å dempe den ytterligere da folk fortsatt mener det er for mye. De har valgt å ikke wipe alle serverene. Bare noen eksempler.
Jeg sitter helt rolig nå. Gleder meg veldig til streamene på mandag og release tirsdag (både for å følge med antall spillere OG til å spille selv!).
En nøkkel til suksess å høre på spillerne. Vil bare legge til, nedtoning av lilla farger i grotten de besøkte i streamen.
Av alle survival spill er Minecraft min favoritt og etter min mening overlegent best. Jeg har ikke prøvd alle skal sies, men dybde og mangfold og kompleksitet i spillet er enorm. Vanskelig å beskrive og må prøves. Jeg er 36år
Har ikke veldig mye, men 48 timer. Likevel, jeg er veldig fan av RUST. Likte systemet med å finne blueprints som gav deg oppskrifter til å bygge tforskjellige ting og egentlig hele delen som gjaldt å hente ressurser osv.
Personlig var jeg ikke veldig fan av PVP delen og hvordan når du er logget ut, frem til du logger inn igjen jan andre drepe deg. I tillegg kan du også til tross for å være i et helt tett hus så kan plutselig mens du er logget ut komme en bjørn gjennom veggen og ta livet av deg. Når det skjer så mister du alt du går med.
Alt i alt derimot synes jeg det er svært underholdende. Greia er at jeg tror folk som har RUST kommer til å kjøpe CE. Er gøy å prøve noe nytt. Blir det bedre? Vet ikke. Vanskelig og si. Jeg tror derimot det er stor iver for å teste noe nytt. Jeg tror mange som har spilt RUST kommer også til å kjøpe CE. Tror samme gjelder ARK. Jeg mener at dette ikke blir enten eller, men både og. I tillegg har Funcom etter EA launch et år å utvikle videre på før det skal bli vanlig launch. Og som nevnt, de har allerede en stor brukerbase hvor mange kommer til å kjøpe spillet fordi de er Funcom.
Nå begynner det å nærme seg, så fasiten vil jo begynne å komme i neste uke