Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Eg spiller ikke selv lengre, men eg vet at om eg hadde spilt ARK/RUST før, så hadde eg vertfall kjøpt Conan for å teste det… Hva er vel 250kr i dagens “bruk og kast” samfunn?

2 Likes

Markedet reagerer nok negativt på mandag, videre litt ned tirsdag også om mandagsstreamene ikke får stor pågang og de første salgstallene blåses opp som noe negativt. Jeg tror vi får en bunn på 2,20 som ytterste konsekvens, mest sannsynlig tror jeg 2,70-2,75 holder nå, men det får vi se. Mest fordi 1. Salgspresset er alt for strerkt, 2. De utsatte embargoet fra 27. til 30. januar, og 3. Han skrullingen som viste en tidligere patch av spillet han hadde fått tak i på twitch, hittil 3 ganger på samme kanal på Twitch 30 min-1time/gang. Skulle virkelig ønske at Funcom hadde en /ban command på han karen der nå. Uansett, tror vi går ned mandag sluttkurs og opp i sluttkursen tirsdag. Mulig jeg ikke har peiling selvsagt :slight_smile:

Velkommen, nub. :slight_smile: Prøv å joine en norsk server og prat med folk, da gir plutselig spillet veldig mye mer mening. ^^ Open word survival betyr at du blir sluppet ut i ingenting, så må du jobbe deg opp fra det du starter med.

joda kjenner godt til hva denne type spill går ut på. Det som beroliget meg vedr Conan launch var at jeg ble møtt med bugs ingame samt ting jeg tok for gitt var iorden manglet straks jeg logget inn på Rust. Det jeg vil høre er hva som fenger mest med Rust kontra andre i samme sjanger… hva er det Conan må få til bedre som Rust allerede får til bra osv ? Har også ARK men orket ikke spille det, tror jeg kjøpte det rett før nytt skjermkort og da ble det plutselig mye Battlefield 1 osv .

Kan va att vi får en liten nergång på måndag morgon, men när folk börjar streama spelet vid 16:00 norsk tid så kan det bli jobbigt att komma in igen :wink: Jag vågar inte tredja nu, om kursen sjunker tycker jag det är för billigt att sälja så jag chansar på att jag är på rätt spår. Jag har varit med sen 1,12 med funcom och läst allt man kan komma över med Conan exiles, jag tror på att det kan bli en Hit. Rust, H1Z1, ARK är alla på top 10 spelade spelen på steam, ser stor chans till att Conan exiles kommer dit också. Mitt val ^^

4 Likes

Mine tanker om CE.

Combat-systemet har forbedringspotensial ingen tvil om det. I TSW var combat-systemet årsaken til at 20% ca sluttet mener jeg Bylos sa en gang for lenge siden. Og i videoer er det veldig lett å legge merke til mangler med combat-systemet og nekte å prøve spillet pga. det alene. Så her vil det komme forbedringer og Bylos er heller ikke helt fornøyd med systemet som det ser ut i dag.

Bygginga ser helt fantastisk ut.

Men noe som jeg legger merke til er at CE er designet for å spille akkurat som du vil spille det.

Her er Singleplayer, PVE, PVP på egne eller funcoms servere.
I tillegg hvis man har admin-rettigheter så man kan justere mye slik man har lyst til å spille.
For å sette det på spissen, har man bare lyst å spille alene eller med noen få venner der man bare bygger så kan man stille inn på god-mode, sette char til lv 50 og spawne alt som trengs for bygging.

Funcom har også gjort en stor jobb med å legge spillet til rette for folk som liker RP og RP-interesserte er det en del av. RP-miljøet i TSW er viktig og det vil det nok bli også her.

Og Funcom er kjent for å gi ut buggy spill ved release, men de er også kjent for å ikke gi opp og iterere sine MMO til storhet etter hvert og derfor passer CE perfekt til EA.

9 Likes

1 Like

Noen som har hørt denne podcasten av 3 garva gamere?

Litt interessant

2 Likes

Jeg tror combat blir bedre tatt i mot enn mange tror. Det kan ikke sammenlignes med tsw hvor animasjoner låser deg på plassen mens du utfører en ability. Her er det mer fluent og movement blir viktig. Så lenge det ikke lagger tror jeg combat i pvp blir helt konge.

3 Likes

Et spørsmål jeg sitter inne med er om folk i det hele tatt ønsker å kjøpe eraly access lengre?

Å slippe til folk i beta har vært der i mange år, men det har stort sett vært gratis men i lukket miljø. For et par år siden startet man med å ta betalt for early access, men da tilgjengelig for alle og åpent. Veldig mange har slengt seg på denne trenden, men jeg føler at man kanskje har kommet til et nivå igjen hvor folk ikke like lett kjøper early access.

Tror veldig mange av dagens gamere ønsker et spill uten bugs. Spesielt streamere som lever av å spille og skape underholdning for andre. De ønsker ikke at folk skal gi dem penger for underholdningen når de spiller et spill med masse bugs. Klart de er med å prøver det i kanskje 1-2 uker, men mange streamere vil gå tilbake til de spillene som er stabile og uten bugs. Klart det har også noe å si om hvor populært et spill er og hvor mange som spiller det, klart de da vil streame et slikt spill. Jeg tror bare at dagens gamere tenker seg om 2 ganger før de kjøper et early access spill.

1 Like

Ønsker et nytt spill som jeg ikke går lei på en uke. Tror CE blir IT

2 Likes

Det siste du sier her stemmer da ikke? Du kan kite bakover mens du skyter osv…

3 Likes

Helsike heller, tror CE selger 1,5 mill i 2017. Er det bare meg?

5 Likes

Mulig jeg blander, lenge siden jeg spilte tsw. Men det gjelder ofte i slike spill at animasjoner låser deg fast mens du utfører animasjonen. CE er i hvertfall ikke et slikt spill. Det betyr at positioning, situational awareness og movement blir viktig.

Som et klanbasert spill vil en også kunne sette opp effektive formasjoner.

Heavy armor (mest erfarne) i front. Assassins med doble økser på hver flank. Bueskyttere bak. Osv.

1 Like

Kanskje du blander med AoC? Animasjonene i TSW fikk mye kritikk bl.a. fordi de hadde måttet skille overkropp fra beina, så du ikke ble låst.

Nei, jeg har trua på det jeg og. I allefall om du hiver på Xbox salg.

1 Like

Ja, mente across all platforms.

BUZZZING AWAY

NR 10

Til sammenligning har star citizen en god milliard kr til å utvikle sitt spill, det har dog også vært i søkelyset lengre.

13 Likes

Lirik spiller “For Honor”. Bare sett 10’min av streamen så langt men han klager over lægg jittering og at spillet ikke har fullscreen. Håper det ikke skjer slike ting med CE i morgen!

1 Like

Hva tror dere aksjekursen vil være på ca da,ved 1,5 mill solgte i år?