Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

For ordens skyld, har sett enkelte regnestykker på 0,5, 1 mill, 1,5 osv og estimert kurs ved de salgstallene, men de så ganske høye ut? Mener å huske det var estimert mellom 20 og 35 kr i kurs ved 1,5 mill solgte,det høres for godt ut til å være sant. Men jeg er ny i aksjegamet, så fint med tips og vink fra dere som kan mer enn meg! :slight_smile: Det er nok de fleste av dere hehe :smiley:

1 Like

Innen de har solgt så mye så har vi fått vite en del mer om de neste 3 spillene de skal lage. Ved et så høyt salg av CE så vil markedet begynne å prise inn høyere inntekter for fremtidige spill også. Derfor blir det ikke å bare gange opp salget fra denne ene eventuelle suksessen.

2 Likes

Forsiktig anslag: 5,-
Middels anslag: 10,-
Dristig anslag: 15,-

Kilde: http://www.orion.lt/Files/Funcom%20Equity%20Research.pdf

1 Like

Jeg har sittet å sett på Lirik streame ARK, prøver å bygge opp litt is i magen til imorgen da jeg gikk inn i aksjen (igjen) på fredag.
Lirik spillte Ark tilleggspakka som de tok seg betalt for mens ARK fortsatt var i early access, i utgangspunktet ett stort slag i trynet for de som har betalt for spillet.
Men salgstallene sier noe annet.

I streamen så løp han rundt alene, de gangene han var i kamp så kunne man enkelte ganger se “teleportation”/lag, det samme når han løp rundt uten at det var noe spesielt som skjedde.
NPC gjør fortsatt rare ting og når han drepte en annen spiller så var det en skikkelig filledukke effekt.
Han kommenterte vel en gang at det var lagg, men utover det så gikk livet videre og det tror jeg gjelder for flesteparten av de som spiller, det er et irritasjonsmoment, men så lenge det ikke blir for mye så går det greit. (som ett eksempel så var det vi så i CE stream #4 i overkant, men dette skal være pyntet på)

Ang. For honor, i spillet så går man bare i kamp, lagg der er ødeleggende for hele spillet, mens i CE så er dette bare en liten del, sånn at om impene spretter litt hit og dit så går livet videre, det er fortsatt masse annet å gjøre.
Tidlig i ARK så sklei dyrene du brukte lang tid på å drepe rett ut i havet og forsvant uten grunn.
Men spillerne forsvant ikke, nettopp fordi det var så veldig mange andre elementer.

Noen lagde et nummer ut av at det kom blod fra skjellettene, dette er også en ting som ingen bryr seg noe om, man vet at sånn blir fikset.
Så om streamerne klager litt på rar oppførsel på mandag så er ikke det på noen måte spikeren i kista.

Det som gjør at jeg sover dårlig om natten er at vi på tirsdag får inn rapporter om at spillet kresjer, servere man ikke klarer å logge seg på, enormt mye lagg osv.
Dette kan skje og har skjedd med veldig mange store spillanseringer og for FC så vil det være særdeles uheldig.

Det som motiverer er at spillet er i den mest populære kategorien.
Ett år med early access hvorpå xbox one preview kan slippes kanskje ila. sommeren? (ark solgte 1mill kopier til xbox på en måned).
Om spillet etablerer seg like godt som ARK så vil FC til neste år kunne slippe en expansion med vesentlig reduserte utviklingskostnader og da med en enorm fanbase.
Så for å fable videre om noe som har potensiale til å bli virkelighet.
3mill pc spill, 1mill xbox og 1mill ps4. + expansion på alle plattformer med totalt 2mill solgte.
Da bikker FC 1mrd i inntekter ila. 2 år.
Det håper jeg i det minste vil forsvare 3,01 kursen jeg gikk inn på. :slight_smile:

Hypen er ikke helt tilstede, men med vellykka streaming som begynner forhåpentligvis? etter børsen har stengt, og en vellykket launch så tror jeg det vil eksplodere.
Brutal nærkamp, dypere historie, full mod support, og nærmest endeløse muligheter i en tid hvor ARK og RUST på pc begynner å bli litt utspillt er hit faktorer.

De neste ukene blir i overkant spennende.

12 Likes

Har vært inne på tanken du tenker selv og, men jeg velger heller og tenke at , Funcom har vært igjennom 3 lanseringer , der det har vært server krasj, spillerflukt og dårlige anmeldelser osv osv! Det de viser med CE og at de endrer på ting i spillet fortløpende etter tilbakemeldinger fra spillerene og det kommer de til og fortsette med etter release! CTRL-b er bugs knappen en rapporterer bugs med og der kommer de nok til og sitte spenn klar til og svare og patche!
De har rett og slett ikke råd tilsig tape terreng/spillere denne gangen!

Ser du på TSW og AOC og anarchy online så har disse fått massive løft i årene etter lansering , TSW ble vel nylig kåret til mmorpg of all time!
Det viser at Funcom har det i seg men de har vært for snare med og legge uferdige spill ut til markedet!

CE i EA tenke eg e redningen ! De har til nå vist ett produkt som har blitt markant mye bedre hver 14 dag de har streamet! Når forhåpntligvis hundre tusener av spillere får spilt fra tirsdag av så vil Funcom fort få tilbakemeldinger og allerede da kan Funcom begynne og se etter og patche fortløpende !

Ingen tvil om at det kommer til og bli drit spennende den kommende mnd :wink: gleder meg til og se hvilke oppdateringer de kjører på med i ukene etter release! Og om de fortsetter og streame hver 14 dag , eller ukentlig med hvilke oppdateringer som er gjort osv!

1 Like

Fikk opp denne i twitter feeden min. Skal være en lekket video av introen til conan exiles. https://youtu.be/QRP-bZ44pkQ

2 Likes
4 Likes

De oppdaterer hyppig i dag! Crunch time. Oj, nå fikk jeg litt sommerfugler i magen…
History

4 minutes agoPermanent link Change #2652437 
 Changed changenumber – 2652430 › 2652437 Changenumber increments globally 

10 minutes agoPermanent link Change #2652430 
 Changed changenumber – 2652429 › 2652430 Changenumber increments globally 

10 minutes agoPermanent link Change #2652429 
 Changed changenumber – 2652427 › 2652429 Changenumber increments globally 

11 minutes agoPermanent link Change #2652427 
 Changed changenumber – 2652424 › 2652427 Changenumber increments globally 

19 minutes agoPermanent link Change #2652424 
 Changed changenumber – 2652422 › 2652424 Changenumber increments globally 

22 minutes agoPermanent link Change #2652422 
 Changed changenumber – 2652417 › 2652422 Changenumber increments globally 

27 minutes agoPermanent link Change #2652417 
 Changed changenumber – 2652400 › 2652417 Changenumber increments globally 

about an hour agoPermanent link Change #2652400 
 Changed changenumber – 2652293 › 2652400 Changenumber increments globally 

about 3 hours agoPermanent link Change #2652293 
 Changed changenumber – 2652270 › 2652293 Changenumber increments globally 

about 4 hours agoPermanent link Change #2652270 
 Changed changenumber – 2652264 › 2652270 Changenumber increments globally 

about 4 hours agoPermanent link Change #2652264 
 Changed changenumber – 2652252 › 2652264 Changenumber increments globally 

about 4 hours agoPermanent link Change #2652252 
 Changed changenumber – 2652235 › 2652252 Changenumber increments globally 

about 5 hours agoPermanent link Change #2652235 
 Changed changenumber – 2652225 › 2652235 Changenumber increments globally 

about 5 hours agoPermanent link Change #2652225 
 Changed changenumber – 2651904 › 2652225 Changenumber increments globally
11 Likes

Nå kom det nettopp en 10gig stor serverpatch.

Tipper det er stort konsum av redbull og cola hos funcom om dagen.

19 Likes

Hvor ser du størrelsen? :slight_smile:

Mange i steamgruppa nå?

48762 oooog 8 teikn

1 Like

48761 nå

Ok, tid for kveldens hype. Beware @Larsen.

Blitzkriegzler (680K følgere på Youtube) kritiserer Wildcard for deres måte å selge Ark på, blant annet at de tar seg betalt for DLC i Early Access. Sier han ikke kommer til å promotere Ark lengre. Men det som er saken, er at han nå skal begynne å spille Conan Exiles. Og han har, i samarbeid med andre, satt opp en egen YOUTUBER-server med 82 forskjellige Youtubere, noen av dem er av de større streamerne fra Minecraftdagene, som han ikke vil si navnet på nå.

There’s another game coming out, tomorrow we’ll have access to it…called Conan Exiles. Now, Conan Exiles is a little more graphic than Ark, it’s basically an open world survival game set in the Conan world, so Conan the barbarian…that sort of thing.

I’m really looking forward to it. I’ve been waiting, now that I have more time, as a fulltime Youtuber, been waiting and waiting and waiting to have a game that I can really sink my teeth into, and really enjoy and play for a long time, as part of a series, and I hope that Conan does that for us. I hope that it’s a good game. I don’t know much about it, other then a little bit of the content.

I do have a server set up. I actually set up a Youtuber-server and organized that with a few different hosts, and tried to get everything set up. We have currently 82 Youtubers on there, and actually guys that I watched before I did my Youtube channel, like…I don’t know if I should say names…yeah probably won’t say names. But there’s a lot of guys, kind of like the pillars of the old, old Youtube, back in the Minecraft days and stuff like that. So really looking forward to playing with those guys. So we got 82 different guys in there, some of my friends like Draegast and ctop, ntec and LazarBeam, we’re all gonna be in there dropping around having fun. But there’s going to be some of the older Youtubers on there to, so it will be a fun server.

Se fra 25:48:

29 Likes

Ok, unnskyld språkbruken, men FYTTIFITTA.

13 Likes

Å dæven! Nå begynner vi se konturene av noe stooort!

11 Likes

Kommer ikke til å få sove i natt… :sweat_smile:

5 Likes

I’m really humbled that 20 million people watched my videos for the last months.

Han mener vel views. Men likevel :slight_smile:

Edit: bra koe!

What he said ! Fittyfatta! :open_mouth::open_mouth::open_mouth::open_mouth::open_mouth:

2 Likes

Jeg kan være med på haus - tar det alltid med en klype salt. Men har brukt siste timen på å lese kommentarer fra folk på youtube og facebook og under diverse artikler.

Gjennomgangstonen er at de gleder seg og skal kjøpe spillet day one. En fyr skulle til og med skulke skolen og spille det med en gjeng med kompiser hele dagen.

Vi aner konturene av noe nå ja. Er spent på om folk generelt har fått med seg hvor mye hype det egentlig er der ute. Det er større enn jeg trodde. Når streamerne får tak i spillet i morgen håper jeg de er positive. Da kan jeg plutselig være med på @Irathi anslag om 1.mill solgte på en måned…! :smile:

(Ekstremt idiotisk at jeg skal til tannlegen i morgen tidlig og kanskje ikke rekker børsåpningen! Jaiks! Tror jeg må legge inn litt kjøp i kveld!)

9 Likes