ang reviews så er alle “usefull” reviews positive
PingPerfekt har mulighet for 250! slotter CE server, aner ikke om det er skrivefeil eller bugg.
Vi har gått over 13.000 spillere igjen ^^ Dette blir heftig!
Mitt estimat for salg hittil i dag er basert på snitt spilletid per spiller hittil i dag på 1 time. Det gir ca 50.000 salg hittil i dag. Og om antallet spillere holder seg med noe økt snitt spilletid tror jeg vi når over 100.000 dag 1. Hva tenker dere rundt salgstallene?
Noen på chatten nevnte salgstall etter et døgn. Noen som kan utdype det?
Jeg er overhodet ikke bekymret, bare overrasket over markedets kjølige response. Hvem kunne håpet på så mye oppmerksomhet fra start?? Funcom fikser eventuelt problemer, lett!
Se forresten current status på twich:
League of Legends
88,125 viewers
Conan Exiles
55,748 viewers
Hearthstone
43,427 viewers
Fortsatt fantastisk interesse!
At norske NISSE-media ikke følger opp får stå for deres egen regning…
Objektivt sett burde kursen vært opp 50% fra i går… men kanskje den alt var litt høy i går, kanskje investorer våkner og skjønner litt mer etter hvert? Kanskje må Funcom viser solide overskudd i regnskapene før de stappmette Tjuvholmen gæmlisene skjønner tegninga…?
Ett par hundre keys er blitt nevnt. Så rund opp og si 500 gratis keys da Fortsatt solid med 13.2k som har kjøpt det da
Kan jo være en del mer enn 13,2 k også da. For alt vi vet kan det være 26k, og bare halvparten spiller nå…
Er garantert mer enn 26k Average playtime på 1 time med average players på 10k/time gir 60k solgte nå, og det er uten å ta med de som ikke har fått lastet ned/ikke startet spillet enda.
Onns runder opp til 10k gratis keys
Ja, jeg er jo fullstendig klar over det. Men pr nå, peak=salg, til vi ser hva steamspy sier i morgen. Tror vi har rundet 50k salg for å si det slik
Jeg antok det samme at iløpet av dagen ser vi 50k salg
Ser på mrmoonshouse på twitch nå der de fikk spm i chatten om hvordan de følte serverene funket nå. han kommenterte at det virket som det fløyt mye bedre nå etter en oppdatering som ble gjort for ikke så lenge siden. kan se ut som de har fått fingeren ut av skjegget og inn i rassen og jobber på spreng med server etterspørsel og flyten!
Funcom vil sikkert komme med en melding i løpet av dagen eller morgendagen med status hvordan det gikk med lanseringen vil jeg tro.
Det hyggeligste hadde vært om de kunne komme med noen gode tall også i denne sammenheng, men antar at direkte salgstall ikke vil kommuniseres, men det finnes jo andre tall også da…
FUNCOM:(NY)CONAN EXILES NÅDD TOPP PÅ 13.764 SPILLERE PÅ LANSERINSDAG
09:32
(Oppdatert artikkel, presisert at det er hittil i dag i ingress)
Oslo (TDN Finans): Spillselskapet Funcoms seneste storsatsning, Conan Exiles, har nådd en topp så langt på lanseringsdagen i dag, 31.januar, på 13.764 spillere.
Det fremgår av statistikk fra den digitale spilldistribusjonsplattformen Steam.
I skrivende stund er Conan Exiles det 13. mest spilte spillet på Steam. Det mest spilte er Dota 2, med 624.072 spillere.
Conan Exiles ble lansert i dag i Early Access, som innebærer at spillet fortsatt vil utvikles basert på tilbakemeldingene Funcom mottar fra spillerne. Full lansering av spillet ventes i løpet av de kommende tolv månedene.
Prisen på spillet er satt til 29,99 dollar. I Norge koster spillet 299 kroner. Det er i tillegg en spesialutgave som koster 59,99 dollar (599 kroner i Norge).
EM finans@tdn.no
TDN Finans, +47 21 95 60 70
Steamspy slipper tall en gang i døgnet, normalt mellom 0300 og 0500 norsk tid.
Steamcharts er verdiløs egnetlig når man har steamdb og steam sine tall direkte
Interessant! Nå er det 13920 spillere!