Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

veldig mange av klagene går på fulle servere og problemer med å joine…

lett å fikse ! ikke klag det er ikke spillet som suger…

I skrivende stund 4.856 servere !
https://topconanservers.com/

3 Likes

Veldig ustabilt på serveren Nor/EU Oslo. Disconnects, lag, dyr som spretter rundt hytt og pine. Må finne meg ny server igjen

2 Likes

Ah den crashet for litt siden, de sier at det er bra nå. Jeg var ikke på da, så kan ikke si noe om hvordan det var akkurat da, men de sa det var helt kaos. :slight_smile: Har vært fin i hele dag da.

ok får prøve igjen om litt :slight_smile: Kona og ungene kommer hjem og jeg bør rydde opp rotet de klarte å lage før de dro før hun kommer hjem.

5 Likes

En kompis av meg sa man kunne scripte servere - slik at disse dupliserte når man så behov. Han visste ikke om det var mulig innen gaming men noen her med datapeiling som kan svare på det? Er det mulig? I tilfelle, er ikke det en fin løsning? At man bare kjører på med servere etter behov?

@Irathi - 4856 servere x 40 pers. pr. server = 194240 personer. Dvs. de ikke har solgt mer enn 200k? :stuck_out_tongue:

3 Likes

Det burde ha vært så enkelt ja. Kanskje de har valgt en partner med for lav makskapasitet? :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg tror de har solgt over 100k. Kan da ikke være så mange på samtidig ellers? Bare halve USA har våknet nå

1 Like

Jeg tror de har solgt over 100k. Hvis du legger steamtall fra ARK til grunn så har CE bikket over 100k solgte.

1 Like

35650 ingame atm.

Det er riktig, om du ser på amazon (aws) så logger du deg på sidene dems og klikker på at du vil ha xxxx antall servere, sier hvor mye minne, operativsystem osv. så trykker du start og venter litt så smeller serverne opp på løpende bånd.

Samme gjøres med spillservere også. fra de trykker start så tar det 10-30minutter før de er klare.

So what the F… is the problem?? :anguished:

1 Like

Akkurat nå er ikke feilen antall servere men battle eye som tvinger de til å kun kjøre halv kapasitet på serverne. dvs. idet de finner ut av battle eye feilen så har de plenty med kapasitet.

Så skal funcom betale 100 000 vis av kroner som de må betale månedsvis fremover eller skal de vente på at fix’en kommer som kan komme hvert øyeblikk.
Når de først oppretter en server så er det commita til å la den leve videre, med mindre det er en “blitz” server som de kan fjerne etter 30 dager.

Tar med denne =)

8 Likes

Snitt spilletid er ikke i nærheten av det du sier der i CE med disconnects and what not. Jeg tipper 2 timer snitt.

klarte ikke dy meg:

13 Likes

YouTube stats: 1,351,234 views and 8,112 comments for videos uploaded last week, over 50 new videos uploaded yesterday
.
Playtime in the last 2 weeks: 02:51 (average) 02:02 (median)
Playtime total: 06:05 (average) 02:18 (median)

1 Like