Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

her fra 2:07 min, hva spill er det i fra ?? står jo som at det skal være conan exiles ??

1 Like

Må være dette spillet som er i den videoen.

1 Like

Ja det såg jo likt nok ut det!

#8 - CONAN EXILES
CONAN EXILES is an upcoming SURVIVE BUILD DOMINATE
video game. Conan Exiles is a open-world survival game developed by
Funcom for PC and consoles. It is currently in a pre-alpha state.”

Det er tydelig at i topp 10 videoen CE selges til de få som har sett videoen til nå, i form av et Conan spill lansert på Xbox 360 i 2007. Er vel ikke helt heldig det der

Nei de burde heller lagt ved traileren ? men nå kommer jo snart gameplay så da blir det vel gang på det :wink:

1 Like

Ser pent ut dette:
https://twitter.com/conanexiles

10 Likes

Endelig en CE oppdatering igjen-fint! Forventer egentlig en 2-3 slike i uka fremover!

3 Likes

Det er usedvanlig rolig på børsen i dag! Snorbein graf og stille som i graven! Hva tidspunkt tenker dere vil være mest gunstig for Gameplay release ? etter stengetid i dag eller på kvisten i morra etter årsrapport ? det som kommer ut av årsrapporten tror jeg personlig ikke vil ha noe trigger som utløser salg, så lenge de ikke kommer med en lavpris emi. Det vil vel heller være kursdrivende info de vil prøve og skrape sammen?? Lets discuss!!

Årsrapporten for 2015 handler nettopp om 2015, ikke så veldig spennende annet enn for de spesielt interesserte (som meg :slight_smile: ) men neppe kursdrivende ene eller andre veien.

4 Likes

Jeg hadde trodd vi skulle få en enkel gameplayvideo til nå, men jeg håper de sparer mye av kruttet til nærmere release så de virkelig får mye trøkk når salget begynner. For min del er det ikke noe stress, selv om det er mange som selger i perioder nå da det er lite trøkk, da de blir rastløse over at det ikke skjer noe.

Kommer feks en fet gameplayvideo eller nye trailer så kaster folk seg over som gribber igjen og vi kan få en 50% oppgang, med påfølgende 20-30% nedgang, standard Funcom.

Lanseres Conan Exiles feks 1 august, så ønsker jeg de drøyer det store trøkket til minimum 1 juni.

2 Likes

Enig med det store trøkket. Men kursen er i en TA periode hvor det trengs et lite spark bak for å komme forbi en stor dobbel trendlinjemotstand. Først når vi er igjennom de, kan det etableres en sterkere trend oppover og tiden fremover til sommeren vil bli lettere for TA å rettferdiggjøre en sakte stigning mot release.

3 Likes

Største trøkket kommer vel i midten av juni rundt E3 regner jeg med. Ville vel anbefalt å gå inn før det : ) Selvfølgelig ingenting i veien for at Funcom slipper mye bra info før den tid :slight_smile:

1 Like

Spørsmålet blir jo når Funcom slipper CE. De har vel bare sagt “sommeren 2016”? Det kan jo bety alt fra juli til september.

2 Likes

Juni er vel mer sannsynlig enn juli (sommerferie)? Men jeg håper egentlig de venter til september

1 Like

CE er tidligst ute september tror jeg. Kan fort bli litt forsinket også, men med Early Access er man muligens litt mer fleksibel på utgivelses-tidspunktet.

Tror Early Access passer perfekt for CE og Funcom: Kjent for å gi ut buggy spill til release, men itererer alle MMOene sine til storhet etter hvert.

6 Likes

Jeg tror på lansering sent i august. Jeg kan ikke helt se for meg at de kan komme med noe i juni når de enda ikke har vist f.eks kamp ingame enda. Alternativt, så har de tenkt å kjøre veldig forsiktig med nyheter før early access release, for å få mest mulig oppmerksomhet i det spillet kan kjøpes.

3 Likes

om nyheter: E3 arrangeres 14-16 juni. Hvis funcom har noe interessant å vise frem da, er det et perfekt tidspunkt. De bruker ofte å leie et annet lokale samtidig og invitere folk dit mens messen pågår.

https://www.e3expo.com/

2 Likes

Spørs hvor langt de er kommet med utviklingen av “Conan Exiles” da, de skriver den 29 januar.

“Expected Capital Requirements”

"Minimum: 5M USD

  • Allows for funding operations until Early Access launch of “Conan Exiles” in 2016"

Vi får se snart om de får til en emisjon, i morgen kommer årsrapporten, så får vi se om det kommer noe ytterligere informasjon.

1 Like

Hva mener du? At utviklingen av spillet er forsinket siden de ikke har fått hentet kapital?

Vanskelig å si, men man kan jo gjette på at de beregner 1m USD per måned. Så det gir jo en viss pekepinn for hva de beregner som launch dato(slutten av aug). Jeg vil tro at de starter større markedsføring og closed beta i juni hvis dette er planen.