@Harjar kom meg i forkjøpet, la ikke merke til det på mobilen på flyet. Uansett, dobbelt opp skader ikke
Det skader virkelig ikke @Mr.Bee. Hadde vært godt å stengt over 5 i dag så vi får spre gode nyheter så godt det lar seg gjøre
Shortyyguy på Twitch (kompisen til lirik) er helt hekta. Han sitter jammen meg og spiller ennå.
spilte 5 i natt også
Det er 19k online nå og spiller. Kl.10.00 på en torsdag. Fantastisk.
Det er enkel logikk og matte, samt at du kan google deg frem til hva en gjennomsnittlig gamer bruker av tid per dag på spill.
Du har antall spillere online (ta snitt gjennom dagen)
25000 snitt online. Si alle som kjøper spiller 5 timer per dag = 24 / 5 = 4,8.
4,8 x 25.000 = 120.000
5 timer er dog langt over gjennomsnittlig spilletid hos gamere per dag. Lavere snitt spilt = høyere antall solgte.
Renner inn med subs på twitchen hans no!
Ifølge Steamspy er gjennomsnittlig spilltid i CE 3,9 timer.
Ja, men det er snitt spilletid på 2 uker, ikke 24 timer. I realiteten er det spilletid på 2 dager, da det er der volumet av spillere er inne. Så vi kan regne snitt spilletid som 2 timer per døgn, med 25k spillere online betyr det 300k solgte.
Jeg tror nok snitt over over 2 timer per spiller dog
Ehhhh unnskyld. Subs? Hehe er noe usikker på term her.
Imponerende festning han har fått laget
Bunnen i går var 17573. I dag er den 19177 (+9%) så forhåpentligvis bedre tall i dag.
Satser opp mot 44k peak i dag da?
Det er vel og fint, men du har en ganske stor variabel der som er antatt gjennomsnittlig spilletid pr. dag. Hadde følt meg tryggere på regnestykket ditt hadde man hatt kilder på dette. Litt enkel statistikk fra lignende lanseringer er f.eks. et veldig godt utgangspunkt.
Shorty får spm på twitch" do you never sleep" ? hahah
usakelig positivt med at halvstore meg greit antall følgere holder CE på top 3 twitch døgnet rundt. er vi der i helgen og så er mye gjort og ikkje minst top global! blir spennende og se når de kjører “sale” og når det kommer!
Jeg håper på 50k peak på fredag og gjerne opp mot 65k på lørdag / søndag. Da tror jeg vi fort kan se 7 kr aksjen. Men @Irathi eller @holmes eller @Christian - dere som har peiling på sånn:
Når de tjener - la oss si - 20 mnok på salg. Er dette ren profitt pga. at de har gått med underskudd? Altså de slipper å skatte av dette? Så alt de tjener nå og fremover er ren inntjening på bunnlinjen netto?
Om dere har tid til å se denne anbefaler jeg den kun for underholdningsverdien https://www.youtube.com/watch?v=QO9A83BGb5g
Noe jeg tenkte på i går kveld:
NPC motstandere ser ikke ut som om de er animert så bra som de kunne vært, bevegelsene deres minner på en måte om slik de var i gamle isometriske D&D-spill, litt for rykkete.
Og de fremstår fryktelig passive i slåssing, beveger seg ikke rundt noe særlig.
Derimot, så er de sånn at når de først blir aggroet, så gir de seg aldri. Jeg så en slange som fulgte etter en kar over hele kartet, og fulgte etter han på utsiden av en borg han hadde klatret opp i.
Så de har litt å ta tak i der.
Nå ja får du en T-rex etter deg… så må du jaggu løpe da og… Har de spyglass i CE ?
Tror det stemmer. Men du jo trekke fra utgifter. Ansatte, facebookreklame, osv