Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Du kan bare google deg frem til statistikk for dette og sammenligne selv.
Jeg sammenligner med egen erfaring fra andre titler. Har jobbet de siste 7 år som produktsjef for spill i det nordiske markedet og fulgt/planlagt alle store/medium lanseringer i denne perioden. Har kjøpt/solgt flere spill enn Funcom trenger for å gå break even, og jobben min består i stor grad å estimere hvor mye en tittel skal selge til lansering for å kjøpe inn riktig antall.

Nå er vi etter lansering og det er betydelig enklere å estimere salget.

5 Likes

Litt statistikk over spillere etc. satt inn i et regneark for lettere å se trendene på max/min/snitt etc:

Har bare lagt inn antall for kl 9 og kl 21 pga latskap, og gidder ikke å gjøre grafene superpene, men dere får i hvert fall en geri idé om hvordan det trender.
Kilde: https://steamdb.info/app/440900/graphs/

1 Like

BurkeBlack på Twitch, koser seg på RP server:

“I love the religion system, I love the avatars. The avatars are cool. I love the building system and how you build in this game”

“Yeah I played Ark, and didn’t really get into it. Maybe it was the UI. Maybe it was the look of the characters, looked goofy. Can’t really explain”

1 Like

Torsdag, Fredag, Lørdag blir nye topper med mest økning relativt på fredag og lørdag. Søndager er heller ikke dårlige for Steam-spillere. :slight_smile:

Hva tror du peak blir nå i helgen?

Håper på over 60k, tror 55k+ er noe vi slår ganske raskt på fredag. 75k+ hadde vært ekstremt, men er mulig. Tror det er ca 10% sjanse for 75k+, 50% for 60k-75k og 40% sjanse for 0-60k. Tror ikke denne helgen gir all time high, tror det blir neste helg.

Ark. Hadde peak på 80k etter 7 dager. Har ikke vært høyere siden

Noen som kan tolke dette?

Skjermbilde 2017-02-02 11.54.05

Er det restene fra jebsen?

Forventer noe likt som dette, men brattere kurve opp til et nivå hvor vi ser en stabilisering, noe det er for tidlig å si hvor blir enda.

1 Like

Mirador har hatt en rettighet til å få kjøpe 1,065,000 aksjer som de betaler 0,82 øre for. Dette gjør man normalt når man ønsker å selge disse 1,065,000 aksjene. Fordi man da betaler 0,80 for en aksje og kan selge for 4,5 på børs. God gevinst for å si det sånn : )

1 Like

Nei det er warrants som ble utstedt til Conan LLC ifb. kjøp av rettigheter til Conan. Conan LLC overførte disse til Mirador, og det er disse som de nå benytter seg av.

Har ingen betydning.

2 Likes

Største utfordring for å få opp tallet nå er servere. Vært innom flere official og unofficial servere. Det er relativt massivt lag på de fleste.
Official serverne blir fulle med en gang.
Var inne på en server i går der det er bygget så mye at det nesten er umulig å finne seg et sted å bygge. Folk joiner, bygger et hus, logger av, ny logger inn, bygger et hus, logger av.

Utfordringen er jo egentlig enormt positiv, dog irriterende, også for spillerne.
Virker også som de fleste steder man kan leie serverplass til Conan sliter med å levere nok kapasitet. Normalen på denne type spill er at majoriteten av spillere befinner seg på de uoffisielle serverne.

2 Likes

Hot tips for gameplay, kom deg vekk fra nooboasen, om man ikke drar med en gang blir man stuck i ghettoen :stuck_out_tongue: Alle resources for høyere lvl ting finnes lengre inn i mapet, og der er det få som bygger. PS: hundrevis av mer eller mindre farlige dyr/kannibaler/monstre der også da :slight_smile: Er kjempe imponert over hvor mange forskjellige fiender det er i spillet. Finner nye typer fiender jeg ikke visste om hele tiden.

10 Likes

Vil poengtere at Funcom selv sier spillet var stabilt før lansering og de jobber nå med å få det like stabilt som da jeg skrev 100% stabilt dagen før lansering.

Bliver jo spændende at se CCU når de får Patchet det værste

Er du på Twitch så vi kan gå inn se ?

Helt klar over det. Jeg har testet innom forskjellige servere kun av den grunnen at jeg vil få et inntrykk av tingenes tilstand.
Har vært i center og tatt den mobben med demon blood. Er noen latterligt vanskelig monster i spillet, hvor man må ha med seg andre + en hær mer slaver for å ta de.
Spiller også på server med høyere multiplier for exp/gathering for å komme meg litt kjappere gjennom.

Jeg er så positiv til dette spillet nå at jeg klarer ikke se hva det nå skal feile på videre om de utvikler i bra tempo fremover. Noen synspunkter på hva selve selskapet kan finne på som kan gruse oss nå? Penger renner jo inn…

1 Like

Det viktigste nå er å beholde godviljen hos spillerne, heldigvis har jo Funcom vært i dette gamet lenge. Vi får håpe at de fortsatt har den kompetansen som trengs etter alle nedskjæringene.

3 Likes