Om de ikke forbedrer lag/rubberbanding kan det føre til spillerflukt.
Er lett å tenke at dette er kun å fikse med økt serverkapasitet, men kan også være dypt i koden. Path of exiles brukte nesten 2 år på å få fikset lignende scenario.
Nå skal det sies at spill i denne sjangeren har overlevd langt verre situasjoner. Med det salget som ser ut til å være nå er Funcom uansett i pluss i år.
Jeg tror den største risikoen er at spillerne går tilbake til andre tilsvarende survival spill hvis de starter å kjede seg. Så det er en balanse for FC nå med prioriteringer, de må fikse feil, samtidig som at nytt innhold må komme på plass for å holde eksisterende spillere og potensielt nye spillere interessert nok.
Tror ikke det vil kunne føre til spillerflukt. Ark har hatt store problemer med lag/optimalisering og til dels også Rust uten at det har ført til noen krise.
Path of exiles er jo et veldig annerledes spill hvor millisekunder kan ødelegge en hardcore save eller stoppe deg fra å kunne komme videre.
I Conan Exiles er det mer som et handicap og et irritasjonsmoment for noen, men det er likt for alle på serveren og det hindrer ikke progression på samme måte som i PoE eller f.eks. et fps/moba spill.
Helt enig i at det bør fikses raskest mulig og at jo bedre serverne er jo bedre er det, men noen spillerflukt kommer ikke til å skje som bakgrunn av serverproblemer alene slik det er nå.
Slike som cohhcanarg sa han ville definitivt ikke gå tilbake til Ark.
Det er utvilsomt positivt ja
Som sagt, om det er slik det er nå med lag, så jo. Ingen som orker å legge timesvis med konstant lag.
Heldigvis virker lag å være relatert til kapasitet og et par andre quick fixes. Men er scenario at det er like laggy om 2 uker er det ikke mange som fortsetter å spille.
Path of Exiles var tatt med som case grunnet hvor lang tid det tok å fikse rubberbanding, ikke fordi spillet er likt. Mao, er det en stor feil dypt i koden kan det ta langt tid å fikse slik vi har sett før.
Når det er sagt. Jeg tror heller ikke at vi kommer til å se spillerflukt, og satser på at lag issues fikses fortløpende. Ser man på andre ting som Steam Workshop mod implementering osv, så er jeg ekstremt positiv til hvor dette går. Personlig er det lenge siden jeg har koset meg i et spill (pga building) som dette. =)
Jeg opplever at mine venner, som i utgangspunktet var negative til spillet i starten, fortsetter å spille det. Det legges planer og bygges og ordnes. Alt i alt tross lag og bugs er det et spill vi koser oss med. Samtidig gleder man seg til planlagte forbedringer og retting av feil.
I helvete! Admin på serveren viste oss noen av mobsene og bossene som finnes i spillet. De er heeeelt syke! Håper Funcom viser mer av endgame fordi det er heftige saker som ingen får se før de faktisk tør å dra nord i landet!
Burkeblack på twitch er helt fantastisk. det er roleplay server der det nettopp utspilte seg ett sinnsykt combat mellom to gud klaner!!! herregud eg daue
Tittade jag med, höll på att skratta ihjäl mig precis xDDDD
Men de må få opp navn på spillerne… umulig å se forskjell på friend and foe i combat der. Evt får en klan prøve å uniformere seg? hehe men ja, jævlig moro å se på
Ja han er jo helt sinnsykt bra skulle bare hatt 30000 views
Dem kommer ju introducera dyes så man kan färga kläderna, det kommer ju hjälpa
Ja skulle nok vært noe form for flagg eller uniformer ja! overhead sign som i sims kanskje ?? sende forslaget til funcom !
Det har vært en økende trend av positive tilbakemeldinger. Det er bra
Ok… nå skal BurkeBlack “High Priest of Yog” og crew ut å raide naboen… dette må jeg bare se!
https://www.twitch.tv/burkeblack
Edit: Og lag var horribel… Dette må de fikse, fortere! Au…
When the server is fixed I think this game will be a huge hit