Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Når det kommer til inntekter, anslår vi akkurat nå at de har tjent 11–12 millioner dollar.

Det snakkes om inntekter, ikke netto resultat.

Tjah, hvis du kjøper noe til 100kr og selger det til 150kr, har du da tjent 50kr eller 150kr? Jeg vil si førstnevnte er den vanligste betydningen, og da er det villedende.

1 Like

Etter min mening bør det presiseres bedre gjennom hele artikkelen.

Husk at ikke alle vet forskjellen på dette og vil anta at dvs at Funcom får 11-12 millioner dollar i inntekter. Noe de ikke har fått. Derfor: burde presiseres med at deler av dette går til Steam+andre aktører. Jeg sitter ofte og må rette opp i folk som trekker disse konklusjonene i alt av tall som omhandler Funcom. Det hjelper ikke at vi to forstår hva som menes. Mange kommer til å missforstå. Jeg snakker ikke om resultat, og det snakker ikke de om heller.

1 Like

Hvis jeg har et selskap med en omsetning på 100 millioner, så er det det som oppgis som inntekt. Ingen vet før regnskapet er klart hva som ble resultatet, som blir overført til egenkapitalen.

Når selskap sikrer seg kontrakter, så melder man om verdien av kontrakten. Dette er selvfølgelig omsetningen, ikke netto resultat etter kostnader er trukket fra. Hvorfor det skal være annerledes i Funcom, forstår jeg ikke?

1 Like

Fordi Funcom aldri ser hele beløpet?

Men omsetningen av spillet er på 11-12 millioner dollar, altså salgsinntekten. Så er det kostnader til Steam, osv som trekkes fra. Men hva disse beløpene er, vet ingen eksakt. Selv om man kan estimere dette relativt bra, slik det har blitt gjort her på forumet.

Du sender Andrea ut for å selge kaken du har bakt og sier at hun får beholde 5kr per kake. Hun selger 1 kake til 15kr og kommer tilbake med 10kr til deg.

Da har du en inntekt på 10kr, og Andrea har en inntekt på 15kr og en utgift på 10kr.

Så går du hjem og ser at kaken kostet 8kr å lage. Da har du et resultat på 2kr.

I min vinkling.

I din:

Andrea kommer tilbake med 15kr og gir deg disse, du gir så Andrea 5kr for å ha solgt kakene for deg.

Da har du en inntekt på 15kr, en utgift på 5kr+8kr=13kr og et resultat på 2kr.

Ja, Andrea får 5 kroner i lønn/provisjon. Vi fører nå lønn i regnskapet der jeg jobber.

Det blir for dumt å diskutere, inntekt er i beste fall brutto omsetning til Funcom, ikke omsetningen til Valve.

3 Likes

Stian øvrebø johannessen og Jonas Blich bakken

1 Like

Hehe ble litt tullete dette, beklager :slight_smile: Er jo ikke så farlig, siden vi ikke har fasit her å gå ut ifra.

1 Like

Flisespikkeri @Martins :smile:

Neida. Men selv om du har rett er det gavepakke når journalister og analytikere skriver slike positive feil. Etter drittpakkene fra Hegnar & co. skulle det bare mangle at noen kommer på banen og sier; “Hey, disse gutta tjener gress. GRESS! Vet du hvor fort gress gror? Jeg snakker ikke om ugress. Jeg snakker om ferdigplen. Rull den ut. Bam. Ferdig. Err’u med? Gress.”

Det er slike artikler som får taxisjåførene til å kjøpe. Tipper kursen gjør et nytt byks i morgen :slight_smile:

2 Likes

Kort intervju. Det fulle intervjuet legges ut i morgen.

The game is also scheduled to come out on Xbox One later this Spring. Do you already have a target frame rate and resolution for this platform? Also, do you expect to have to tone down graphical details from the PC version?

We are not yet ready to talk about our Xbox One version but will give details as we get closer to release on that platform.

Are you evaluating the chance to offer cross-play between PC and Xbox One?

It is unlikely we offer cross play by the time we launch the Xbox One Game Preview version.

Later this year, Microsoft will debut the Xbox Scorpio console. Are you excited about it and do you have any plans already to support it at launch?

We are extremely excited at the arrivals of both Scorpio and the PS4 Pro. I’m afraid we can’t give any more details at the moment, though.

Both Xbox One S and PC now support HDR if you have proper displays. Are you interested in adding this technology to Conan Exiles at some point?

HDR is an exciting evolution, we would love to spend time playing with it further down the line.

What are the odds of Conan Exiles launching on PlayStation 4 in the future? Also, as a developer what’s your take on the Nintendo Switch so far?

At the moment our focus is on the PC and Xbox One versions of the game, but we are planning on making a PS4 version later. The Nintendo Switch looks interesting, but currently we have no plans for it.

2 Likes

Mener det står i årsrapporten at omsetning fra Steam kommer som royalty Til Funcom, Dvs omsetning etter steam tar sin del.

Flott DN-artikkel med noen feil riktignok. Hva er det Bagger’n bruker å si i en slik anledning? “Har du solgt, på med løpeskoa folkens”

Så lenge CE selger så bra så nå, så er salg uaktuelt for min del. Og en annen ting som fort kan bli veldig aktuelt er nye analyser av meglerhusene. Det kan også komme temmelig raskt nå. Det skal bli veldig spennende å se når traderne og andre kortsiktige forlater aksjen, hva er verdien på Funcom? Jeg håper på et Starbreeze lignende eventyr her og den drømmen ser litt nærmere ut nå.

3 Likes

Skal de launche på Scorpio også!? Høres jo sånn ut? Tolker jeg for mye i det??

Scorpio = Xbox One, bare med bedre hardware. Alt som kan spilles på Xbox One kan spilles på Scorpio, og motsatt.

AH, OK. Jeg har bare hørt om det, trodde det var en helt ny konsoll. Men det blir sånn PS4 pro greier da. Kjedelig. Regner uansett med at Scorpio har 4k support og at man da kan selge dobbelt opp (4k versjon og standard HD versjon) ?

Søkte nettopp opp, og ja, den kommer med 4K :slight_smile:

Det blir som PS4 Pro, ja. Bare mye sprekere hardware, så den skal klare 4K-oppløsning, ja.

De kan ikke selge dobbelt, da Microsoft har sagt at det ikke skal kunne lanseres noe eksklusivt til Scorpio. Men utgiver kan såklart gjøre slik at spillet er i 4K på Scorpio, men bare 1080p på vanlig Xbox One. Men det må være samme boks/digitale kjøp.