Det har blitt regnet mye på inntekt pr. spill, men har vi blitt enige om hvor mye funcom sitter igjen med pr. solgte spill? ~150kr?
16-18$ har kommet opp endel ganger. Vanskelig å si helt nøyaktig.
Owners: 311,444 ± 16,265
Players in the last 2 weeks: 296,994 ± 15,883 (95.36%)
Players total: 297,217 ± 15,889 (95.43%)
Peak concurrent players yesterday: 36,805
YouTube stats: 10,237,781 views and 30,959 comments for videos uploaded last week, over 50 new videos uploaded yesterday
Playtime in the last 2 weeks: 15:38 (average) 08:53 (median)
Playtime total: 15:37 (average) 08:52 (median)
Steam Spy is still in beta, so expect major bugs.
Ser en trend på nedgang i salget? Er jo en viss feilmargin på steamspy da men.
Så på ark, tom clancy og et par andre spill på steamspy. Tallene spretter jo opp og ned dag etter dag, umulig og bli helt klok på.
Tror ikke man skal ta tallene alt for seriøst dag etter dag, men heller bruke den som en indikator over tid.
Tom clancy har gått ned fra 1836000 eiere til 1621000 på 2 dager, i følge steamspy.
Det er vel fordi at de hadde FTP weekend nå nettopp. Alle som innstallerer spillet telles av Steamspy, så tallene gir ikke salg i perioder med FTP. Derfor blir det en sterk korreksjon ned i tiden etter.
Regner med Conan Exiles får en bra økning i salget når servere er på plass.
takk goliathus. det forklarer heftig droppet.
Tror nesten funcom driver med selvskading…
Legg merke til hrs spent, i snitt 11 timer hver dag siden lansering!
Skal helst ikke ha for mange slike reviews nå!
finnes alltid folk som skal skrive dritt !
vis spillet er så møkk hvorfor har han spilt 111 timer…
Die hard conan fan som hadde gledet seg sykt og var veldig imponert til å begynne med?
men vis spillet er så dårlig hadde jeg aldri brukt så mye tid på et spill…
Du har valgt ut 1 review, i Early Access?
Har du lest noen Ark reviews?
Jeg plukket ut en som lå på recent reviews mens jeg sjekket hvordan det gikk med positive vs negative reviews.
Ja jeg har lest et par ARK reviews også i det siste, mange som klager på at serverne er åpen for å flytte mellom serverne og at i pvp er det mega-claner som raider servere og renser de for ressurser for så å flytte videre. På PVE servere sliter de med at spillere kan bygge tett på og sabotere for dine egne planer uten at du kan gjøre noe med det, eller eventuelt bygge en stor kasse rundt hele basen din uten utganger slik at du er fanget.
Så ja @Holmes… jeg har lest ARK og…
En som har spilt i 111 timer på 10 dager, og jeg har fått spilt 2 timer så langt ca…
Han har fått god verdi for pengene sine allerede spør du meg, hvis han bare slapper av et par uker, så blir opplevelsen sikkert bedre.
Dette er grunnen til at å lage spill blir stadig hardere økonomisk, kundegruppen er så inderlig kravstore fra dag en! Først lanser så fort som mulig, så når det er lansert “Hvorfor utsatte dere ikke, når det ikke er feilfritt enda??? VÆÆ” Like moro å se hver gang.
@Holmes jeg plukket ut det spesifikke negative reviewet pga 111 timer spent, så han har nok et godt bilde av hva CE kan by på.
Til sammenligning, the most helpfull review har spilt 14 timer…
I retrospekt er det veldig synd at Funcom lanserte før alle disse kritiske feilene var fikset. De burde utsatt spillet til det var på plass. Selv om det er EA så må spillet “fungere greit” ved launch. Launchperioden er jo den muligheten man har til god markedsføring. Blir litt redd for at disse problemene kan føre til en bråstopp i salget, men det ser jo ikke ut til å ha skjedd enda. Blir grusomt spennende de neste ukene : )
Så det du postet var most helpful negative review denne uken? Så du sammenligner epler og epler?