Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jaggu kom det både update og screenshots :poop:
Hadde spantet is på alle i tråden om vi kunne droppet meldingen :weary:

2 Likes

Jeg synes det var fine bilder. De så litt mer forseggjort enn videoen

De har vært tilgjengelig siden videoen ble sluppet. Flere her:
http://ftp.funcom.com/press/CONAN_EXILES/SCREENSHOTS/2016-06_PRE-ALPHA/

Ja, stillbildene gav i hvertfall meg mye bedre inntrykk en videoen!

Akkurat like bilder både på facebook og der… :slight_smile:
Ville bare framheve det enda engang, da jeg sullet meg inn i noe hef10 is-betting over her :icecream::shaved_ice::ice_cream:

1 Like

Bikker 5k ila uken, 7 uker etter vi krysset av for 4k

2 Likes

HÆ? HÆ?

TIlfeldig at vi bikker 5K i morgen?? Ikke i det hele tatt, planlagt hele veien :sunglasses:
Det blir nok både vist fram dev diary pt2 og en fet CGI trailer før GF´n i morgen tidlig, slik at alle setter halsen i kaffen og kursen står i 1.8 allerede i førhandelen :triumph:


Melder ellers om dårlig vær og humoristiske innslag på Vestlandet :umbrella:


Alle mann ombord :airplane_departure:

10 Likes

Teller vi likes i mangel på noe mer håndfast? Er det CGI-trailer som skal dra kursen opp? :smile:

Alle indikatorer er jo viktige, om det er 10 likes og 200 dislikes… så vil det jo si mye :wink:

Er redd folk vil få seg en kraftig kalddusj om de tror mottakelsen til en CGI-trailer skal kunne bety noe for hvordan spillet selger. Vi lever ikke i 1998 lenger.

1 Like

Det er ikke helt utenkelig heller da. Tror den vil hjelpe mer på kursen enn den første traileren.

1 Like

Greia er vel at det er enkelte spillselskaper som får ingame-trailerene sine til å se ut som CGI-trailere, så når selskaper som Funcom slipper en CGI-trailer så er det nok endel som blir lurt til å tro at den har noe med grafikken ingame å gjøre. :wink:

4 Likes

Kursen vil den nok påvirke ja, men Onns snakket vel om korrelasjon med salg.
Skjønner ikke helt bekymringen, for alle skal vel ut under hypen, og ikke vente på salgstall uansett? :wink:

2 Likes

Hvis det ikke skulle påvirke salg burde Funcom kansellere og bruke pengene sine på noe som gjør nettopp det…

3 Likes

Enig, det blir bare flaut for Funcom når de kommer med sin egne hjemmesnekra trailer etterpå, alle kan vel bestille en kul trailer fra bläck, men det skaper feil forventninger til spillet

1 Like

Et eksempel på et spill som neppe leverer hva TV-reklamen tilsier, så er det mobilspillet “Mobile strike”. Tviler på at de hadde kjørt på sånn reklame hvis litt bling som ikke finnes i spillet ikke hadde fungert. :wink:

3 Likes

Ja, for at det promoteres tungt av Arnold Schwarzenegger har nok ingenting med saken å gjøre. Kunne ikke han heller promotert Conan Exiles?

Edit: Det fryder meg at visse blir så sure om man kritiserer Funcom. Samtidig har folk vanskelig for å innrømme at de bare vil være med på hypen og selge seg ut lenge før release, for “alle” vet at spillene aldri lever opp til forventningene. Lykke til med å finne den neste idioten til å kjøpe aksjene deres! Men det er kanskje derfor folk lengter etter en fin trailer? Den skal booste kursen så man får solgt? Ok! :joy:

Kjenner jeg har savnet deg kjære Onns :slight_smile:

1 Like

hehe, aldri helt skjønt den der “neste idioten”. Har hørt flere bruke det, inkl. Hegnar. En handel vil vel alltid ha en vinner og en taper (uavhengig av om det er på luft eller fundamentalt at den faller eller går videre) og poenget er vel alltid å ikke bli taperen selv?

Edit: sorry avsporingen …

3 Likes

Taktikken i Funcom er spesifikt at man aldri skal eie aksjene fram til tallene presenteres, fordi de aldri leverer. Det er annerledes med selskap som potensielt kan finne på å levere bedre enn forventet. Da haster det ikke med å finne en idiot til å kjøpe aksjene. Men i Funcom skal det alltid hypes opp lenge og grundig, så man er sikker på å komme ut før kræsjen.

2 Likes

Ja men neste kvartal blir det annerledes :wink:

2 Likes