Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

3 Likes

Er det noe mer info angående de offisielle serverne? Ser noen gamere klager at de ikke klare å logge på og har prøvd flere dager. Som igjen føre til at CE mister nye potensielle kjøpere.
Syns det har vært utrolig mye tull med servere og rubberbanding og lag som sikkert føre til at man muligens miste 1000 vis av nye kjøpere. Ikke bra tror jeg. Hva mener dere som er garva på gaming?

1 Like

Da nærmer det seg ihvertfall! Litt igjen fortsatt på hovedbolken, men satser på at vi snart ser blått!

2 Likes

Rubberbanding er det vel stort sett slutt på nå eller? Jeg har ikke opplevd det siden rett etter lanseringen. Syns de er gode på patcher. Og tar tak i ting som community tar opp. Så er det fortsatt et EA spill som akkuratt er ute. Enig og veldig frustert over serversituasjonen! Men lanseringen viste oss at dette vil selge mye. Vi vet jo hvilken effekt rabatter har og at spillet fenger. Det må bare ordnes en god del ting. De var f.eks. kommet mye lengre med craftingen og byggingen enn hva jeg trodde de ville klare til lansering av EA. Så tar de tak i disse tingene nå med servere og lag. Siste post omhandlet jo akkurat dette.

Så er det det faktum at dette gir mange muligheter for å jazze opp spillet enda litt mer nå som de vet spillet er en suksess. Eller de kan bare fullføre som planlagt og se mest på neste prosjekt og følge opprinnelig plan. Blir spennende og se for spillet er rigget til å bli en gigant. Så jeg mener det er verdt å putte mye mer ressurser i dette spillet. Men er de virkelig heldige så gjør de bare spillet ferdig, folk er fornøyd med det og så tar mod communityet over og hjelper med å holde liv i spillet.

Et spill fra 2017 er uansett ikke så interessant i 2020. Så mye fokus bør alltid være på neste spill også.

4 Likes

tok en titt på steam forumet og de offisielle serverne blir region locked av 3 grunner.1 språkbarriærer og 2 hindre mest mulig offline raiding.3. forskjellig spillestil???

nye servere kommer forhåpentligvis neste uke.de blir enda viktigere med region lock.asiatiske spillere får bare lov å spille på offisielle asiatiske servere.

man kan sjekke funcom aktivitet på conandevtracker.com. Jens har tatt et skippertak i dag…

Iflg en kompis av meg så begynte det å bli et problem med kinesiske “goldfarmers” som kuppet ressursene på brettet og solgte dem til deg for penger. Region locked servere = mindre slike problemer.

WoW og CE altså :stuck_out_tongue:

1 Like

spillte du på de offisielle serverne da?
Jeg logger meg på nærmest etter hver patch for å teste, men jeg synes fortsatt det er litt i overkant på de offisielle serverne…
Jeg spiller da som nr 39-40, dvs. jeg finner den serveren som er nærmest å være full.

Jeg tror ikke spillet fungerer bra nok enda til at spillertrenden snur denne helgen.
Fingrene krysset for neste helg og knalltall til 28.

Lånte denne fra Discord, noen som postet biome artwork

22 Likes

Liker veldig godt hvor mange kule steder det er å bygge hus i spillet :slight_smile: Ser ut som at går for spektakulær natur videre. Det er kult ^^

Miljøene og bygging er begge veldig bra og spillets styrke

2 Likes

Om du har fulgt med i ARK har en kinesisk klan tatt over store deler av de offisielle pvp serverne etter at de lot folk overføre dinosaurer. Hørtes helt villt ut når de ble invadert av ca 50 kinesere uten nåde :stuck_out_tongue: De stacket visst serverne med sine egne slik at ingen andre fikk logget på før de jevnet hele mappet med jorden om igjen og om igjen. Noen folk tar visst det å “vinne” i pvp rimelig seriøst :slight_smile:

2 Likes

Høres ut som Funcom reagerte kjapt her da, som er veldig bra. :slight_smile:

Det + at det er et spill som fokuserer på adventure over grind. Man må utforske verdenen og dra til de farlige/spennende områdene for å få god exp :slight_smile: Og så kommer quests, flere bosser, mere lore og videre forbedringer på combat. Buer har blitt en god del bedre nå, men ønsker litt mer fiksing for at det skal bli perfekt. Melee combat fungerer greit, men ønsker litt mer “outplay potential” når det kommer til NPCs i form av parry/stuns/push angrep etc.

Liten kommentar til AI:
Nå må man abuse AI for å slå bosser/de fleste store monstre alene, men Funcom har desverre laget en bedre AI enn ARK som får fiendene til å finne andre veier til deg om du prøver å gjøre dem stuck i ting. Som regel, noen ganger blir de helt stuck. I ARK er det kjempe lett å få alt til å bli stuck så man kan stå med pil og bue og skyte til de dør. Det fungerer ikke helt i Conan + at mange fiender har ranged noe de ikke har i ARK. Dette er sant så lenge serverpingen er lav. Når den blir høy får AI vanskelig for å tracke hvor karakteren din er, og den virker dum.

2 Likes

Kort intervju med Jens hvor han blant annet snakker litt om launch.

How was launch in your eyes?
It really did take us by surprise, the amount of people that were jumping into the game and trying to play it. And for me at least, the first couple of days, it felt almost like a fever dream, with the amount of new threads that were popping up on Steam, new users that were entering our Subreddit . Yeah, it took us by surprise, and it certainly took our server parkers by surprise as well. We couldn’t really expect it to go as big as it did.

I was pretty sure it was going to be a big hit, but that’s…that’s a massive success. Like that’s insane!
Yeah, it absolutely was. It’s been a hell of a journey, and I can’t wait to see the rest of it, and see what more happens.

How were you able to put out that many good patches so fast, with the small team that you have?
Well it helps that our guys are good at what they do, and they have a lot of experience doing this. A lot of the people that are working on this game, has been with Funcom for many years. We’re still in a fire brigade mode, trying to put out the biggest fires, and trying to make everything work as best as possible, for as many people as possible.

Is it anything you want to say before we finish up?
It’s going to be good. It’s good already, but it’s going to be way, way, way better.

15 Likes

patch har dukket opp på testlive

http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/7/133257324792077680/

Synd, ingen fiks på building-preview i singleplayer ennå. Reduserer vanskelighetsgraden på enkelte monstre.

8 Likes

Please be assured we’ll get the building preview issue fixed as quickly as possible! We acknowledge it’s a limiting factor for the amazing builds we see from some people, and we’ll keep you posted about this.

3 Likes

En god del info i denne :slight_smile: Mest underholdning da

3 Likes

25 Likes

Får de det ut til massene blir jeg første til å poste :rocket:

I første omgang er det mye annet som står på menyen av snacks :wink:

PATCH 17.2.2017
posted by Community Manager (Andy B) @ 11:10PM on February 17, 2017
A new patch has been released!

Please restart your game to make sure you have the latest version!

NOTICE
Due to an issue, all server admins are recommended to reset their server’s administrator password as soon as their servers are updated to the latest version.

Changelog:

Performance and Tech Fixes
The game should now start more quickly

General Bug Fixes and Improvements
Explosive jars should no longer be stackable on top of each other
The building placement previews are visible once again in Local play
Character Rubberbanding has been reduced
Placeables should no longer lose items stored inside them
Console command ‘Walk’ can now only be used by admins in order to fix an exploit
The ‘History’ filter is back and should now function as intended
Dropping multiple items from inventory should no longer turn them invisible
Using “Loot All” option on corpses and loot bags should now work correctly

Balance and Gameplay Fixes
Waterskins can once again be refilled from the river
Inverted Wooden Roof Wedge and Stonebrick Frame now require Journeyman Craftsman instead of Master Craftsman
Hyenas and spiders are now less dangerous
Fast attacks with Two-handed hammers have been temporarily disabled
Caves near the starting area no longer cause Corruption
The gods of Exiles now prevent you from harvesting the same player corpse for 30 minutes. Attempting to do so will show a “Rigor Mortis” message

Mods
If you activate a mod that requires a restart then the game will inform you
Renamed DevKit button to "Conan Exiles Dev Kit"
Fixed Crash when opening the shortcut bar in DevKit
Fixed possible issue with server admin passwords. All server admins should change their admin passwords as quickly as possible following this patch.
Fixed broken mods loading after last patch

Known Issues
We are aware of some issues with Explosive Jars. We expect to have fixes for these next week.
We are also aware of the existence of issues with related to jump “boosting” or jump-crouching. We have a fix and expect to roll it out soon.
We are aware that players may occasionally be sent to the Main Menu while loading and can interact with the menu. We are working on a fix.

Thank you!

12 Likes