Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

I’m game! Transport Tycoon er jo klassiker.

1 Like

Jeg er også med på OTTD, men skal vi lage en egen tråd for det? :stuck_out_tongue:
Så slipper vi å spamme CE-tråden…

1 Like

Ånei, ikke si det da. Jeg har lite nok tid som det er. :stuck_out_tongue:

Exiles has gotten a ton of buzz since its release, and it’s nice to see how hard the creators are working to justify that buzz. Sometimes the hype overwhelms the production schedule in Early Access games, but Funcom has managed to stay ahead of the curve, ensuring new players don’t leave their game baffled what all the fuss was about. It’s a blueprint other developers exploring an Early Access launch could learn from, and hopefully a guiding light for some of those projects in the future.

13 Likes

Han her har startet et nytt (uoffisielt) forum, kanskje hjelpe han med å vokse? Layoutmessig virker det ganske bra.

http://conanexilesforum.rf.gd/

5 Likes

Salget og spillertallet vil gå ned i en periode nå. Spillet har potensiale, men også endel irriterende bugs.

Jeg ser for meg at strategien nå er å fikse mesteparten av det du irriterer deg over, komme med en ny biome og ha en helg hvor spillet er på tilbud. Det burde da kunne gi nok buzz til at det kommer tilbake på topp tre på bestselgerlisten på steam, som igjen skaper mer buzz. Hvis forbedringene et bra nok kan du få helger hvor det selger like bra som ved launch.

Rince and repeat 4-8 ganger i året.

3 Likes

Jeg har fundert litt på overgang fra EA til full release. Noen som vet hvordan dette normalt gjøres?
Ved full release regner jeg med de skal opp på en pris rundt $60.
Vil det da være mulig å kjøpe spillet til 29.99 frem til dagen før full release, eller stanser de salg av spillet i EA en periode og går over til forhåndsbestilling av full release?

Har aldri sett noen stoppe salg av spill i påvente av full release nei. Noen EA-spill øker prisen gradvis opp mot full release tho.

1 Like

49,95 pleier å være magisk pris.

Når de slipper 1.0 versionen går prisen opp, pleier å være mulig å kjøpe spillet til 29,95 helt frem til launch.

2 Likes

Bruk scrollehjulet for å rotere alt som sier “failed to place”, når det kommer til foundations, pass på at den første du plasserer er den som skal være høyest over bakken. Man kan ikke plassere dem under bakken, så det er vanskelig å få til en stor flate om man ikke setter den første rimelig høyt i en slak nedoverbakke :slight_smile:

1 Like

Tror fullversjonen har mer innhold og at du kan oppgradere til denne fra EA ved å kjøpe en DLC.

1 Like

Nei, alle som har kjøpt EA går over i fullversjonen ved launch gjennom en patch. Så settes fullpris på fullversjonen etter dette. Det er en av de positive tingene med å kjøpe spillet i EA, man får spillet til 50%-70% av fullpris.

2 Likes

Hvem gidder å kjøpe etter lansering da? Hvis du får samme produkt til halv pris dagen før.

3 Likes

Alle som nå sier at de ikke vil være med på EA av et produkt. De som kun kjøper ferdige spill, de som tvilte på at Funcom ville være en av de raskeste til å få et open world survival EA spill ut av EA etc. De som får vite om spillet etter/samtidig som det slippes i fullversjon, de som kun vil spille gjennom spillet når alle features er der osv. Mange det, de største blir de som finner ut om det når det kommer i fullversjon. Funcom har ikke sagt at de vil øke prisen, men det er det Minecraft har gjort. Øke prisen jo mer content de legger til spillet/jo mer populært det blir.

Og største økning ved overgang fra Alpha til Beta og fra Beta til Fullversjon.

Dersom det stemmer at man må betale for oppgradering til fullversjon vil det jo bety ekstra inntekter fra eksisterende spillere. Burde kanskje vært billigere for de som har vært med fra dag 1 i så fall, enn de som kjøper dagen før full lansering

1 Like

Kjøper du early access har du access, også etter release. Det som har vært et økonomisk trekkplaster for å hente penger fra spillerstallen etter full release er en DLC.

Jeg tenker at det kommer en map til som man bare får dersom man oppgraderer fra EA til fullversjon (koster 19.99 usd), men EA versjon fungerer fortsatt med det gamle kartet

I twitchstreamen som var her om dagen fra Funcom, hadde de ingen planer om å ta betalt for noe mer til Conan Exiles, alle biomene, estetiske ting ingame osv, gratis. Dette på spørsmål direkte om dette.
Men ikke utenkelig at tanken DLC kan komme for de i fremtiden, men altså ingen slike planer nå.
Dette ble besvart av Jens Erik Vaaler.
Early access er acccess til full version tidlig, men du mister ikke tilgangen.

Tenker det er en god ting fra Funcom selv, fokus på kvalitet og de viser interesse i å ta vare på spillerne sine og produktet sitt. Branding!

CE kommer til å tjene nok gjennom salg&hype. Trenger ikke utnytte mulighetene der gamerne liker det minst. Ark har fått mye backlash for expansionen deres, mest fordi den utelukket mange spillere fra mye content om de ikke kjøpte expansionen i selve spillet også. Jeg håper på at de gjør slik som mange spillprodusenter har gjort før. Ser hvilke mods som er mest populære og jobber sammen med de som har laget disse for å implementere dette i hovedversjonen på en mer profesjonell måte. Dette kan f.eks. være alternative game modes som battle royale, play as a thrall eller liknende ideer. Dette kunne blitt sluppet som DLC til 10-20$ uten noe særlig utviklingskostnader.

Det blir nok lenge til vi ser noen form for DLC eller liknende som er betalt innhold, men det tror jeg også er bra. I første omgang er det launch, sales og content patcher som vil gi oppturene i salgstall. Når Asiaserverne blir ferdigstilt i Asia kan det også føre til et visst økt salgspress.

2 Likes