Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Den siste før patchen igår. Trenger ikke å gå langt tilbake. Da mister sikkert ingen noe

2 Likes

Hvorfor bruker de ikke testlive? Da slipper de det der.

3 Likes

Gjør de ikke det? Kan godt være ingen la merke til det der

Jeg er redd oppslutningen om Testlive er for lav til at Testlive kan brukes noe særlig dessverre. Spillerne er allerede med på EA så Testlive føles nok litt som smør på flesk.

1 Like

Tenkte akkurat på det samme, men akkurat decay kunne de nok testet uten mange testpersoner

Mulig, men hvis det er liten interesse for Testlive tror jeg nok de kunne få opp interessen med å poste på Twitter, Steam osv. ?

De har kjørt en av patchene der kan det se ut som.

Mange liker å hjelpe til, her er en av dem.

Selv ville jeg gjerne vært med på å teste innhold før de andre.

1 Like

GDC ferdig.

3 Likes

Ny video fra H2O Delirious (8,5mill. subs). Han får imidlertid mer dislikes enn likes for å ødelegge basen til f2DAaceless og maxmoefoe, som kjørte en serie på Youtube. De hadde visse regler på den serveren, noe som H2O Delirious ikke overholdte. Han har allerede deaktivert kommentarer under videoen, siden han fikk så mye pes.

H2O Delirous

f2DAaceless

1 Like

8 Likes

Kommer nok en del salg fra dette :slight_smile: 152 kommentarer med folk som vil være med allerede på Steam. De skal starte fra scratch på en ny server med en del av subscriberne sine

3 Likes

Må si jeg er bekymret over antall spillere som faller fra hver dag og fra weekend til weekend. Dette skyldes bugs og serverproblemer. Har de kapasitet og kompetanse nok i Funcom og er det i det hele tatt mulig å fjerne alle problemer på sikt?
Jeg spør for jeg har null peiling på spill og gaming men er aksjonær.

Jeg tror nok hvis de får fjernet mye av bugsen og de kommer med flere biomes og det lakker mot de typiske spiller månedene så kommer spillerne tilbake men problemene de har pr idag må løses.

Jeg tror det er et av de store problemene til hvorfor kursen er så mye opp og ned i Funcom. Det er en stor blanding av investorer og gamere som setter pengene her. Ene gruppen kan mye om investeringer generelt, men ingenting om produktet Funcom produserer og omvendt.

Det er ikke noe uvanlig at det faller fra mange spillere på et EA spill…det er fordi det nettop er et EA spill. Det er ikke ferdig og det mangler mye innhold. Det er bare selve rammen til spillet som er klart. Da er det begrenset hvor mye og lenge man gidder å spille det. Stort sett de fleste er fornøyd med spillet og kommer garantert tilbake når nytt innhold blir tilgjengelig. Har uansett ikke noe å si hvor mange som er online, det er salg som er viktig. CE har 68% positive reviews, det er høyere enn mange spill som er helt feridge og har vært patched mange ganger. Målet nå må være å få 70% positive, da blir det tommel opp på steam og flere vil kjøpe det.

Det at det er bugs er også helt normalt i et EA spill, det er derfor de kommer med ukentlige patcher og er veldige aktive på forumene for å følge opp tilbakemeldinger der.

1 Like

Eg er igrunn ikkje bekymra.

• Ja dei har kompetanse nok i Funcom, plenty so. Det dei ikkje er “best på” får dei hjelp til, som blandt anna Optimalisering, dette har dei no sikra plenty av kapital til å kunne gjennomføre, if need be.:

we’re still working on the game. On our end, we’ll continue to work on optimizations that will improve the performance of the game on lower end hardware. Funcom will use more and more features of Granite in the next releases which will result in even more diverse and detailed environments.

Aljosha

Antall spillere online er også ganske vanlig i Early access spill, dette var også godt forklart i Q4. På forum er det svært få som skriv “I will never play this piece of shit game again”. Veldig mange er klar for nytt content til spillet, og gledar seg virkleig til å hoppe på. Dette er heilt vanlig. Funcom har vedtatt å øke invisteringa i Conan exiles, for at produktet skal bli enda bedre, og selge enda bedre over dei neste åra.

Skulle det vise seg at det som har gitt online-tall og salgstall i andre Early access spill (Updates, salg, content) ikkje har samme effekt på Conan exiles, då er det ein anna sak. Eg synes alt ser normalt og fint ut.

2 Likes

Jeg har påpekt før at det tok 3,5 måneder før Rust droppet ned til 20k samtidige spillere, mens det skjedde på under 1 måned for CE.

Jeg har troa på at Funcom kan få snudd siste utvikling i CE og forbedre spillet betydelig, men de sier også i Q4 at det vil kreve betydelige utviklingskostnader.

Noe jeg tror en del hardcore spillere er irritert over er decay-bugen. Her har Funcom stått på natt og dag for å fikse crafting, også driter de seg ut og sletter mye av progresjonen folk har hatt på PvE servere. Det er forskjell på å være med på å forbedre et spill i EA og det å få mye av innsatsen slettet.

1 Like

Det er såklart ikkje ideelt. Men eg trur at irritasjonen legger seg rimelig fort når det kjem nytt content.
Det kostar dei ikkje ei krone å logge inn igjen.

Det er jo en av ulempene med EA da at det du lager kan forsvinne. Har spilt en del EA og måttet starte på nytt veldig mange ganger. Det er noe man bør være klar over når man starter å spille et EA spill

Rust kostet bare $19,99 når det kom i EA på Steam, og på det tidspunktet hadde det allerede bygd seg opp en spillerbase, og hadde mindre konkurranse enn hva som er tilfelle med CE i dag. Rust solgte 150K etter to uker og 1 million etter 2 måneder. I så måte synes jeg ikke CE har gjort en dårlig jobb med 500K etter 1 måned. Se også H1Z1, som også kostet $19,99. Der sakker CE litt ut akkurat nå, men H1Z1 sogte over 1 million på 2 måneder.

Her kan man se at Rust allerede hadde en viss spillerbase i oktober 2013 (3 måneder før release på Steam):

Og her er sammenligningen med H1Z1:

Edit:
Facephunch Studios har lagt ut salgsfigurer for Rust:
http://www.facepunchstudios.com/sales-figures/

4 Likes

H1Z1 slang seg på DayZ bølgen, som første ordentlig alternativ til det spillet. H1Z1 dro av gårde ikke pga survival delen, men av King Of the Kill delen av spillet (En slags hunger games modus fyi). Den gangen var de ett og samme spill, før de ble splittet opp.

Ja det stemmer. Her er et tidsperspektiv på H1Z1:

2 Likes