Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Det er jo ryddigere å ha en policy på å wipe serverne når nytt innhold blir lagt til. Spesielt når det tydligvis er så nært forestående også. Dumt at de ikke bare bestemmer seg for en ting og går ut til spillerne med det.

Det er noe Funcom over hele greia. Det er ikke akkurat som de burde bli overrasket over at det oppstår exploits underveis. Hadde de hatt en policy som de hadde gjort kjent på forhånd, så kunne de bare kjørt på med den nå.

… får satse på at de tar igjen med kule content updates og godt gameplay. :slight_smile:

1 Like

Funcom har gjort en kjempejobb, spesielt sett i forhold til hvor mange ressurser de har i teamet sitt. Er ikke bare bare å utvikle et spill i løpet av 1 år, som selger 500K allerede første måneden. Da blir det fort litt mer jobb enn de hadde forutsett. Mange klaget over dårlige streams osv. før release, men du finner vel knapt et bedre eksempel på billig hype enn hva Funcom har fått til før release av CE.

De er langt mere frampå mot community enn da har vært tidligere, og det virker som at de virkelig forsøker å løse problemene som dukker opp så raskt de kan. Nå skal det sies at noen av “brukerne” er svært vanskelige å jobbe mot også, og de klager på den minste ting selv om de har brukt hundrevis av timer i spillet.

Det sagt, så er jeg enig i at en løsning på server wipes før helga burde vært prioritert. Samtidig ser jeg at det er vanskelig å finne en måte å gjøre det på, og på samme tid tilfredstille flest mulig av spillerne. Det er heller ikke sikkert at de som jobber med det har ræva full av opsjoner/aksjer, og dermed går hjem når arbeidsdagen er over.

Det ansettes i alle fall for fullt. 18 stillinger ute nå. 8 av dem i Oslo.
http://jobs.funcom.com

2 Likes

Jeg fikk pengene mine igjen etter at jeg angret på mitt kjøp av Conan Exiles :slight_smile: Steam var ganske kjappe med henvendelsen min, overraskende.

Under 2 timer spilt og 2 uker eid er hele prosessen automatisk. Går normalt et par timer. Finnes endel artikler om hvordan den funksjonen har ølt steamsalget drastisk

Flott att du hadde en god opplevelse med Steam Larsen…

2 Likes

Ja. Forrige gang (No Mans Sky) tok det over 1 måned før jeg fikk pengene tilbake :stuck_out_tongue:

Hjelp Trugaming å samle inn penger til St Judes Hospital. Funcom sponser dem med blant annet gratis koder til CE.

St. Jude Children’s Research Hospital has helped survival rates of childhood cancer quadruple in the last 50 years. 75% of their budgeted costs come from donations, like the ones we are collecting today. Please consider donating so that we can help St. Jude make a child’s life that much better. If you’d like more information, feel free to ask any questions!

https://www.twitch.tv/trugamingllc

Gi penger her:
https://twitch.streamlabs.com/trugamingllc#/

Har gitt 15$ selv.

5 Likes

Vant en nøkkel til Conan :wink: Ikke verst, da gikk jeg i pluss. Får se om det gamle rælet av en PC jeg har takler det.

5 Likes

Du gir deg ikke du :joy:

Ok, testet et kvarters tid single player. Har ikke tid til mer akkurat nå.

Pluss:
Ingen lag, alt gikk smooth som f%#. GTX 570 skjermkort, ca 5 år gammel PC. Noen settings medium, noen få low.

Minus:
Ingen tutorials. Burde være noe som sier hva det er som skjer, men det er det tydeligvis ikke. Jeg er ikke vant til survivals, og da bør det være noe som viser meg hva jeg skal gjøre. Kom meg ikke til noe vann så jeg døde ganske kjapt. Det var litt irriterende, og det var heller ikke noe hjelp å få der.

2 Likes

Velkommen til et spill 6 uker inn i EA!

3 Likes

Ok, men de burde definitivt hadde en tekst eller noe som sa litt om diverse. Det krever ikke så mye. Visste jo ikke at jeg måtte finne vann før problemet plutselig oppsto.

Mer noob-friendly takk.

2 Likes

Jeg lurer på om den store lysende steinen (steintavla med hieroglyfer) der du startet gir deg hint om hva du bør gjøre, prøv å klikke på den.

2 Likes

Haha, jeg hadde gjort samme feil da jeg aldri har spilt sånn type spill før - og crafting ser innviklet og kjedelig ut. Men det er jo en del av gamet for de som liker sånn. Ikke helt min greie bare :slight_smile:

Har man ikke spilt slike spill før så får man inne noe feel av å teste 2 timer, man må komme ordentlig igang. Bare piss å bytte ett spill som man har spilt under 2 timer av denne typen. Mer mestring, mer gøy, det tar litt tid. Men det er heller en sjanger alle nødvendigvis liker heller da

1 Like

Tjah, hvis man egentlig er ute etter litt kjapp gaming, tror CE vil gi det, så er det helt legitimt å be om pengene igjen når man skjønner at her må man investere timesvis.

Det med tutorial er en kjempe ide jeg håper de tar tak i. Kunne vært veldig nyttig med xbox/ps4 launch blant annet.

1 Like

Tutorial? Ikke i survival games… tar bort halve moroa for fansen.

Anbefaler youtube, tonnevis av gode videoer der :slight_smile:

2 Likes

Valgfritt. Mange spill som har at det kommer beskjeder opp hvor en kan tikke av at de ikke lengre skal vises :slight_smile: