Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Men nywipa offisielle servere + noen smånyheter, kunne dette blitt en flott helg, men den siste patchen ødela bygginga for mange som er spillets store styrke. Resultatet ble en dårlig helg. Hvorfor kan ikke funcom rollbacke en patch, når mottagelsen av patchen ble så dårlig som den ble? Og i helga som er den desidert viktigste spill-tiden er det fullstendig stille fra Funcom selv om siste patch omtrent står til stryk. Nei, her må noe gjøres for å unngå slike tabber i fremtiden og hvis de oppstår ha en god plan B. Helgejobbing, rollback kan være en mulighet. Skifte av update-dag til tidligere enn torsdag vil nok hjelpe også.

7 Likes

Det snakkes om en ny bug på serveren jeg spiller på. Noen får til og hoppe 30-40 meter rett opp i være med hjelp av en steeltrident (spydvåpen). Dette gjør at de klarer å hoppe rett inn i baser og ødelegge de innenfra. Begynner å bli en misnøye blant spillerne merker jeg…

2 Likes

Det et kjipt. Rapporter buggen til funcom, så får de fikset det

Folk må bare lære seg å lage tak på ting. , joel har sagt, det vil aldri være utilgjengelige baser, selv de høyeste vil være mulig å komme inn i uten exploits… noe folk finner ut etterhvert . Man må nok på sikt bygge veldig annerledes, titte litt på hvordan slott ble laget i middelaldren er en god plan.

“There will be no such thing as unraidable base in CE” sitat Joel i siste interview.

Men damn, ha mange archers funker bra, bare nærme meg basene i nord har nesten pepra meg til døde…

1 Like

Det er veldig liten missnøye, folk som blir sure har aldri spilt rust. Basen må lages skikkelig ellers kan du raides. På en eller annen måte. folk bygge baser med 10dører og 10lag vegger i rust for å hindre raid…

2 Likes

Jeg kan med 100% sikkerhet si at basen vi har bygget kan du umulig komme til uten exploits. Det vil være mulig å ødelegge den med katapult, men man kan ikke loote. Da må du fly, eller hoppe stygglangt.

Snart kommer siege towers. Da blir det enda vanskeligere å forsvare basen sin. Jeg kjenner jeg må ha flere archers og høyere vegger. Må nok spille i kveld og sanke ressurser

Kan garantere deg at det er mulig å raide den uten exploits :wink:

Du glemmer hvor kreative folk er.

1 Like

Jeg er enig at folk er kreative, men det er ikke tilfelle her. Jeg kan garantere at her tar du feil :wink:

http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/133260909491620201/

Tro meg, ødelegge tier2-3 base blir ikke lett men det å komme seg inn med eksplosiver, trebuchet og andre ting som kommer, for å stjele litt fra innsiden vil bli en faktor uten exploits etterhvert. Tier 2-3 tak og ha masse npc treller, inni , lage feller for invaders blir en mye større greie. Blir digg å se folk lage skikkelige slott og ikke masse stygge stairways og fjerne de nederste… siden det kommer ting for det, så funker jump exploits faktisk som en midlertidig løsning, selv om noen folk blir grinete, så vil det bli en lett sak uten exploits snart som joel har sagt , og nok til at folk kan bruke hodet litt, og skjønne hvor det bærer :wink:

2 Likes

Altså jeg sier ikke at det finnes exploits, jeg sier bare at basen din garantert kan raides.

1 Like

Tomjoh… basen din vil man komme inn i når det kommer nye funksjoner som gjør jump exploits extinct… oh the suprise will be awsome

2 Likes

Ny pop video med over en mill subs https://www.youtube.com/watch?v=1ki8eiWzdaI&feature=youtu.be&a

2 Likes

http://www.conanexiles.news/
Fiffig side - legg merke til kva som skrives over Dev blog 13 ang modding…
Du verden som eg gledar meg til Conan King of the hill modd!

4 Likes

Bør komme en Arena mod ja ganske snart :dancer:

2 Likes

Eit par hundre detaljar som det her, så blir det plutselig eit meget bra spel :slight_smile:

1 Like

Jeg og kona har benyttet helgen til å scope ut terreng og samle ressurser for en ny base i nord, så heldigvis har jeg ikke bygget like mye som jeg pleier (jeg er designert builder i vår klan).

For de som ikke spiller, eller ikke bygger selv, kan ta en titt på denne videoen fra j0hnbane som er blant de som bygger de mest praktfulle basene i Conan Exiles.

Først forteller han om hvor fornøyd han er med fixen av blacksmith-lyden, så går han igjennom litt om fargesystemet, før han fortsetter basebygging. Dessverre får han problemer når han skal til å bygge vegger inne i tronerommet (fra ca 23 min inn i videoen). Slik har det altså vært for de aller fleste siden torsdag. Jeg kan ikke annet enn å velge å tro at Funcom ikke har vært klar over hvor stor impact denne feilen har hatt på spillopplevelsen, den er helt klart gamebreaking (for veldig mange). Men, at det langt inni mandagen fortsatt er stille fra community managers…? Deres jobb er å kommunisere med community og mellom community og devs - Hvor er de?

6 Likes

Fremdeles nada fra community managers. Jeg tipper det jobbes med et offisielt svar, eventuelt en hotfix her i løpet av dagen. Updates som ødelegger bygginga må for enhver pris unngåes. Her må bare funcom legge seg flat og beklage og love bedring fremover. Hvis spillerne begynner å tro at nye patcher ødelegger mer enn de fikser, da har CE et problem.

3 Likes

Nå kom den meldingen jeg hadde håpet å se på torsdag/fredag, men da kommer det forhåpentligvis en hotfix “soon” :slight_smile:

Edit: Eller, “very soon” som de sier. Det er kortere å vente på “very soon” enn “soon” :smile:

6 Likes

Her er forklaringen og lovnad om bedring:

Our QA department is working their ass off when it comes to testing our patches and updates. In this particular case there was a misunderstanding and some poor communication between our two studios that had an effect on how thoroughly parts of the update was tested. This will not happen again.

We’re rewriting our blocker test list to mitigate this in the future and we’ll have a fix out for the building issues as soon as possible.

7 Likes