Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Godt å vite at Funcom ser på helgens problemer som noe strukturelt. Det gir godt håp om at det faktisk vil bli orden på sakene framover.

2 Likes

https://www.reddit.com/r/ConanExiles/comments/61i0lj/release_management_and_quality_assurance/

9 Likes

Er ikke akkurat stålbull at Funcom 2 måneder inn i CE ikke skjønner hvordan spill burde patches. Jeg nevnte det under Q4 at Funcom oppga at de ikke kunne opprettholde arbeidspresset opp til launch for utviklere. Virker som man ser konsekvensene av det nå med et lite team og null helgejobbing.

Patchingen denne helgen var ikke bra, men Funcom har identifisert problemet og har gjort om rutinene sine for å unngå at det samme skjer igjen. De kan logisk nok ikke fortsette råkjøret fra launch-ukene, så nå gjelder det å komme inn i en stødig utvikle-test-lansere syklus som de kan holde fram til de er “ferdige” i Q1 2018.

Utenom det, dama var skikkelig klar for å komme seg hjem fra jobb for å spille litt mer CE. Et godt tegn, spesielt når man ser på mengden content de skal legge til. Noe av det hun savnet var mer utforsking, og det kommer når de legger til de neste 37km2 med terreng de kommende 12 månedene.

3 Likes

Nu har du vel ikkje vert stålbull ILA 2017 såvidt eg kan hugse? :wink:
Nei, det har ikkje vert bra. På eg synes dei har svart ganske bra for seg, og eg tar dei på ordet. Ref Koe sin post.

1 Like

Combat kjennes mye kulere ut nå!

5 Likes

Holder et lite øye med steam-gruppa fremdeles og den har nå passert 170 k medlemmer.

11 Likes

Hvordan da,sparegris?`:-)

Bugga byggingen…

Føles mer fluid og decisive. Har troa på at det vil kunne bli skikkelig skillsbasert, dog kanskje dominert av ranged weapons.

Man er bra hekta på å bygge i CE når man fortsetter (å forsøke) å bygge selv når man vet at byggingen er bugga… Hans forrige episode ble t.o.m. litt kortere enn vanlig fordi han ikke fikk bygget som han ønsket. Jeg føler med ham, men har selv valgt å gjøre litt andre ting in game enn å bygge de siste dagene.

1 Like

Bygginga er uten tvil spillets store styrke og jeg hadde gjerne sett at Funcom forbedret bygginga ytterligere med nye typer “bygge-klosser” i de forskjellige områdene slik at det blir et voksent versjon av Minecraft. Bare byggedelen av CE har et stort potensiale.
RP + bygging er også en vinner: Pit fights i Colloseum f.eks.

Tviler på patcher som ødelegger bygginga fremover: Funcom har forstått alvoret nå.

4 Likes

Om du ser større på det, så tar de lærdom.
Det er satt opp en testlivegruppe som skal kunne ta slike problemer på forhånd for å unngå det.
Samt at De har mer penger tilgjengelig, men kaster det ikke omkring seg.
Hele 2017 er for å børste å pusse på dette spillet så det blir bedre kvalitet. Hva som er bra på kort sikt er ikke hva som er bra på lang sikt bestandig. At ledelsen har valgt å gå bort fra ‘brannberedskapsnivå’ på patching er meldt. Og reduserer kostnader. Problemer som oppstår blir vurdert og behandlet, samt behandletsregime deres blir vurdert.

Oppfatter din tilnærming til selskapet slik at du ikke vil kunne ha is i magen for en lengre periode. Da er det lett for deg og gjøre dårlig handler her.

Har du tiltro til at CE’s salgsbane blir å gå i pulser?
Hva er dine salgsestimater for 2017 for steam og xbox separat? Samt estimater for 2018.
Gjerne sett opp bear, nøytral og bull versioner for deg selv.
Hvordan blir hype mot nytt Conanspill å ha effekt på markedet?

Føler du hopper en del til negative konklusjoner, en viktig vinkling, men også bare en vinkling på noe som ofte har flere perspektiver. Fraråder deg Funcom aksjen på egen erfaring, jeg har ståltiltro, og er engstelig for kursutvikling, baijsere og litt lite informasjon tilgjengelig. Er vanskelig for meg å holde ‘planen’ i forhold til innkjøp mot salg, og tenker det blir enda vanskeligere for deg. =) Om du skulle gå inn, så tror jeg å stille spørsmål på ting som uroer deg, i stedet for å argumentere som om det er hva som skjer, er veien å gå her på forumet. For din egens is i magen del.

Merker at det er oddly satisfying å være med å grinde inn ressurser til klanen når jeg samtidig har vært og skaffet meg masse high level kit fra utstyrskisten.

3 Likes

Noen av gamervennene mine er svak for steam achievements. Noe som kanskje kunne vært implementert for og øke endorfinutskillelse til de som tar en ekstra grindeøkt til klanen i blandt for eksempel? Har ett annet skriveprosjekt i dag, så børs ble utrolig intressant =D Og jeg føler meg oppriktig talt amper og furten(blitt litt mye arbeid/studier i det siste). Kanskje eg skulle logga meg på CE i kveld om eg når å komme i mål. =)

Har litt det samme, forsøkte å bygge men fikk bare en etg da det stoppet opp uten trapp hehe.
Men har utnytta sjansen til å hente masse jern og kull da det er få som har spillt i påvente av hotfix -alt respawner mellom hver gang!

2 Likes

Vi har en bra flow i klanen Savepig… der noen de bra våpna ble av :smiley: Bare å requeste ting fra meg, lager ikke top ting uten beskjed… dyrt

2 Likes

https://twitter.com/joelbylos/status/846731765884620801

1 Like

Noen som vet hvordan man legger inn denne kommandoen?

Prøv å trykke insert-knappen. Da får du opp et konsoll der du kan skrive kommandoer

1 Like