Jeg var med @woodbear og testet katapult nå. Det krever noen gode fulltreffere for å rive et hus. Det kreves derimot kun en fulltreffer for å drepe et menneske… Funker bra for å knuse en vegg for å komme seg inn. Skal gå an å forsvare seg mot dette, men dette gjør det mulig å ta seg inn i tøffe baser.
Dårlig Hms , det er ikke smart å stå foran blinken Ganske gøyal sak
Spilte noen timer på offisiell server i løpet av helga. Det meste fungerer bra og nytt innhold virker positivt på spillergruppa. (Trebuchet er kult )
Men, noen av spillerne på serveren hadde blitt raidet, tilsynelatende uten å få ødelagt noe av selve basen. Vegger, tak, gulv og dører er hele og intakte, men stasjoner og alt inne i basen er borte. En gruppe spillere skrev i chatten at de hadde observert andre spillere som logget inn og ut gjentatte ganger, sannsynligvis i et forsøk på å glitche seg inn i en base før denne hadde blitt lastet inn.
Jeg mener å huske at dette problemet også dukket opp tidligere, og at Funcom da justerte litt på lastetider for bygninger o.l. og dermed løste problemet.
Håper dette er noe de får orden på ganske raskt igjen da det ble stor misnøye på chatten til tider!
Det som slår meg… hvorfor glitchraide… er jo nesten ingenting i spillet som strengt talt er verd å stjele på den måten… moroa for meg er å klare å bryte meg inn, eller komme inn legit.
Men jeg har gamet i mange år og har lært at cheating ødelegger spill for meg selv.
Men bra hvis de gjør det for exploit hunters
Aldri brukt aimbots i 1st person shooters heller… men klart, noen vil vinne , og jukser gjerne. Bare se på idretten
Hadde vært fint om det var litt mere aktivitet på tekinvest og, fått inn noen ukjente, når alle blir på hils, så blir det ganske rolig… nærmeste pvp action var uhellet på Hagen igår
Men samtidig, så behaglig å spille et sted, pg føle seg trygg på å ikke miste alt , bortsett fra når admin mister kontroll med avatar rydding.
Et forslag , nesten litt roleplay, er at den tier 3 borgen i nord , at vi lar admin kose seg med å lage litt megaborger, med litt bra ting gjemt i kister ol. For at vi andre på servern kan gå sammen om å angripe, raide osv. Og de defende. Nesten som en GM i rollespill. Og naturligvis la dem få jukse med reprasjone etterpå .
Hvis folk skjønner hva jeg mener? Litt knotete forklart
Eller også ment, ikke nødvendigvis lage flere, men har man den feteste borgen på kartet, så må vi andre gå sammen om å prøve komme inn i den. Og bedre om de som har den da, kan etterpå fikse med litt juksing, men vil de ta hevn, så ikke juks ved angrep. F. Eks angripe med demigod på, eller bare hevne seg med en avatar., hvis noen av oss andre klarer å samle oss til angrep. Beste er jo om man får til noe slikt med flest online samtidig. Men også kulere å vente til mere siege ting kommer inn.
Hvis noen legit kommer seg inn til oss nå, og overlever pilregnet og får raidet litt… helt ok.
Admin cheats for vanlig pvp raiding… som f.eks demogod på for å drepe alle archers, og spawne eksplosiver til trebuchet ,på en base , som er i bruk, laget uten juks på serveren er ikke kult .
Derimot for å fjerne en gammel forlatt base, greit nok. Som den oppryddinga med avatar. ( burde kanskje hørt med Hagen først om det var ok å ta komme borti hans med en stor slange først
Viste seg å være unødvendig, men vi fant en bug på noen monster spawns, som jeg fikk tatt videre, så sånn sett nyttig den krever mye endringer på spawn systemet, så det kan ta litt tid før vi ser giant snakes igjen.
Bare få hele gjengen til å stelle seg på en trebuche og skyt dere over muren ^^
Community Manager (Jens Erik) [utvikler] 1 time siden
Additional known issues
We are currently working on fixing the following exploits:
Fall cancelling exploit
Infinite Stamina exploit
Inventory duping exploit
Walk through walls exploit
Pike jump exploit
De har problemer med dette her nå. Ser flere reviews på Steam som er negative på grunn av dette
Ja jeg følger litt med på forumene og dette temaet går igjen og igjen. Her var funcom litt sene dessverre med å forstå alvoret, men nå med sladre-dusør på toppen 500$ blir det nok betydelig bedring innen kort tid.
Ping limit ville blitt quick fix på det værste. Communitien har måttet finne noe annet å skylde på da. ALltid noe galt.
Når hypen stopper opp er det klagerne som roper høyest. Når hypen begynner igjen drukner de i optimisme. Ganske likt som funcom aksjen også
Spillertall fortsatt i fritt fall, kun 1% av de som har kjøpt spillet som spiller. Føler selv at spillet begynner å bli ganske stabilt, er det for lite innhold folk reagerer på?
Helt vanlig på survival spesielt de som er i EA, folk spiller en periode, tar pause, kommer tilbake ved større patcher.
Sjekk spillertallene til rust og Ark så ser du mye av det samme.
Regn prosentmessig på antall solgte og antall spillere… ikke så forskjellig tror jeg.
Ville jo vært et mirakel om 50k av 500k spilte daglig på et EA spill… det er jo bedre prosent enn de fleste vanlig mmo r . Unntatt wow, som er vel i en egen klasse for seg selv
Er det bare meg eller har anmeldelsen fra steam blitt 68% fra 67% idag?
Vært sånn et par dager…
4 siste dager er ok. Snitt på 69,35%, så kanskje det er en bedring i reviews på gang?
Nytt intervju/video snart? Denne gang med en slektning av Conans skaper (Robert E. Howard).
Testlive Patch Notes (04.04.2017)
A new patch for TestLive is out! Please restart your games and update your servers to make sure you’re on the latest version.
Patch Notes
(New) Added a new dungeon, “The Dregs”!
Added new armor set which requires crafting ingredients from the new dungeon
Re-enabled 2H hammer secondary attack
Disabled 2H spear secondary attack
Further tweaks to NPC camps to allow them to respawn despite players building close by
Bedrolls now let players respawn correctly
Upgrading foundations will no longer destroy the placeables on top
Fixed a case where stackable items (arrows) in a container would disappear on server restart
Fixed a client crash when having a thrall in your inventory and attempting to dye an armor piece
It is no longer possible to build floating buildings which lack the necessary stability
Imps, ostriches, and other non-humanoids no longer go bonkers if you hit them with a truncheon
Known Issues
Gate exit (shortcut) after the boss fight is not working as intended. For the time being, you will need to exit the dungeon the same way you entered.
The Dregs is currently only accessible on dedicated servers.
Litt dårlig med exploit fixes dessverre :\
Er jo ikke det? Disabled 2h spear secondary er stamina exploiten.