Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Det er korrekt,

Kommer nok en hotfix som gjør noe med Max latency også sånn at flyvende kinesere ikke får være med å leke lengre.

Blir det noen igjen da da? :stuck_out_tongue:

Faktisk retter de opp i to kjempeviktige exploits.

Stamina buggen og det er ikke lenger mulig å teleportere seg fra en klippe og ned i andres baser.
Får de bare fikse den buggen hvor du kan gå gjennom vegger ved loading av spillet blir det nesten gøy å spille igjen. Eneste jeg savner nå er en limit på bruken av avatars. Det er fader meg enklere å skaffe en avatar en explosive jars så det er litt fucked up. Kanskje en limit per uke? Eller gjør det vesentlig mer grindy å skaffe avatars.

Kjempepatch.

3 Likes

Hmm jeg leser ikke noe av dette i patch notes?
Kunne du pekt på hvilke linjer?

Ang. spear charge exploit så er det ikke en fix å bare disable det.
Men det er kanskje det smarteste å gjøre midlertidig så får de brukt tiden på å rette opp i andre exploits.
Litt synd om dungeon blir levert med en større feil (Gate exit (shortcut) after the boss fight is not working as intended).

Får håpe dette blir løst før offisiell patch blir sluppet.
Tipper ny dungeon med rare items will lokke folk tilbake, men da må også de kjente exploitene bli fikset.

Spear charge + spamme debug gjør at du kan teleportere. Når de skrur av denne vil det ikke fungere lenger. Kall det en midlertidig fiks da, men denne kommer de garantert ikke til å skru på igjen før de har rettet opp i det når man ser alt peset de har gått for å skru den på igjen forrige gang.

Spear charge er også et helt unødvendig move. Helt ubrukbart.

2 Likes

Men gøyfaktor. :smiley:

hnnnnnnggg!!

For all del det er bra de får disablet spear charge.

Offisielt så melder funcom om følgende kjente expoits

Fall cancelling exploit
Infinite Stamina exploit
Inventory duping exploit
Walk through walls exploit
Pike jump exploit

Så pike jump får de vel rettet på med denne patchen.
Men hva med de andre? du nevnte at infinite stamina er fikset, jeg trodde man “aktiverte” denne exploiten ved å ødelegge et verktøy/våpen noe som gjorde at E(aktivering) og stamina låste seg.

Når det gjelder walk through walls så er jeg litt forundret over at folk klager, sånn jeg forstår det så fungerer dette sånn at man stiller seg inntil en vegg og logger seg av og når man logger seg på igjen så er man innenfor veggene? Når jeg spillte Rust så hadde vi typ 20 dører for å komme inn til stasjet, og vi hadde mange dummydører.
Så for å glitche seg til stasjet må man logge seg av og på 20 ganger med denne exploiten, og det er om man har valgt rett vei… så denne exploiten kan man jo beskytte seg mot. (det gjelder forøvrig jump exploitene også… bygg tak…)

Klaging er klaging for klagings skyld :slight_smile: Bare noobs som klager, de som tenker litt lenger lager en løsning selv for å beskytte seg mot det :wink:

Skjønner ikke de som klager på manglende innhold? Jeg runder snart 200 timer spilt, er blitt lvl 31, bygger base, oppgraderer base, fanger thralls, farmer ressurser for å lage våpen/armor/bygningsdeler/mat… forskjellige farger til armor. Utforsker kartet. Jeg spiller på pve server så pvp kommer jo i tillegg for de som liker det. Akkurat nå forstår jeg at pvp-opplevelsen er ødelagt pga exploits, men at spillet mangler innhold? :confused: Rusher disse igjennom og spiller de med økt XP- og farming-rates da muligens, og føler seg ferdig når de har blitt max lvl og har heavy armor? Men, man blir jo uansett “aldri” ferdig i et slikt spill? Ihvertfall ikke om man liker å bygge og videreutvikle basen.

Hang på piratskipet i går kveld, fant et legendary våpen i en kiste! Gavain’s Rusty Pike! Who knew! Jeg var ikke klar over at man kunne finne sånt i kistene, helt til i går. Googlet jo og så at noen hadde funnet dette våpenet før meg, så her var jeg bare ikke godt nok informert :smile: Koste meg godt resten av kvelden med å two-shotte alle på skipet.

På samme turen fant vi en legendary thrall; Rayne o’ the Rosewood, en carpenter som visstnok gir 50% mindre ressursbruk på carpenter-bordet. Han kjøres nå hardt på hjulet. Dette var vår første named thrall.

Nå kan jeg nesten ikke vente på å spille mer i kveld for å se hva mer vi kan finne :slight_smile:

17 Likes

Ja jeg synes også det var mye mer gøy på PvE server :slight_smile:

3 Likes

Litt random loot i min Survival Sandbox? Tøft.

1 Like

Bra på tek servern da, pvp med pve mentalitet, alle er jo på hils i der snart nå, blir jo ufint å sloss :joy:
Fordelen er at vi kan iallefall når mere pvp/siege ting kommer inn vurdere litt kriging, når først noen erklærer krig :-p

Kanskje litt flere gidder å prøve da, men hittil er co op og solo spilling underholdt nok.

4 Likes

Helt enig, hadde jo vært morsomt hvis det ble noen arrangerte kamper. Litt sånn king-of-the-hill style. :smiley:

2 Likes

Vel, kongen er allerede på haugen…
jævli synd spillet ikke har en mulighet til å ta over et slott… damn, den ideen skal umiddelbart videreføres… claim other peoples stuff, må være mulig å knekke ut en mekanikk for det som funker…

2 Likes

Fyyyyy faaaaaaaaaaaaaeeeeeeeeeeennnnn det klikker for meg. Nå ble public serveren vi spilte på monster-raidet av KEKE-kinesere med wallhaxx og alt mulig. ALLE clans på serveren er blitt raidet av noen fordømte kineser-nerder.
Det begynner å bli slitsomt å spille på public servers… Synd at det blir sånn; ikke noe rart player tall er lav selv etter den relativt gode content-patchen som kom denne uken…

3 Likes

Typisk ting som får folk til å rage quitte og legge igjen et surt review på steam. Må fikses før CE toget kan dra fra stasjonen.

2 Likes

Skal du spille på public servers bør du komme deg opp i lvl 45 og bygge et vault et stykke unna basen din, og lage så mye t3 byggeklosser som mulig inntil Funcom får fikse opp i det.
Ingen som gidder å bruke 40 explosive jars eller en avatar kun for et vault. Funker fjell!

2 Likes

Det er Ark løsningen. 4 Vaults vedsiden av hverandre med bæsj i 3 av dem. Dritgøy når du blir raida. :smiley:

2 Likes

#Spoiler alert!

#Spoiler alert!

1 Like