Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jeg blir gjerne med i klanen deres. Har kommet meg opp på lvl 26 nå. Merker det går tregt å bygge alene. Makan det tar lang tid å få til nok ressurser til stonebrick-elementer. Tør ikke tenke på hvor lang tid det tar å bygge reinforced. Mulig det går kjappere med noen gode treller? Særlig å bearbeide iron bricks tar evigheter.

Jeg har ikke opplevd så mange bugs som er game breaking, men nå har jeg for det meste holdt meg i nærområdet til basen min.MEN det er en del bugs med NPCs og AI er bånn i bøtta. Jeg utraderer jo store NPC-baser uten nevneverdige problemer da jeg tar ut en og en enkeltvis. Hadde jeg fått hele campen på nakken som hadde vært mer naturlig, hadde jeg ikke hatt en sjanse.

Men utover dette så storkoser jeg meg altså. Jeg har i min voksne alder vært en mer casual gamer som tar et par runder Fifa eller en time Battlefield, men Conan Exiles fenglser meg. Satt vel 7-8 timer bare i går :smile:

6 Likes

Hei. kjapt avvstemmning her. Har en mistanke om spillbakgrunnen til de som “klager” på patching er folk som kanskje ikke har spillt så mye survival eller EA, og ikke har så mye å sammenligne med.

Selv synes jeg patchinga og fiksinga til Funcom er top notch og så godt som best in class.

• Jeg er Survival veteran, og er fornøyd med bugfixing\patching
  • Jeg har lite erfaring med sjangeren, og er fornøyd med bugfixing\patching
  • Jeg er Survival veterans, og er ikke fornøyd med bugfixing\patching
  • Jeg har lite erfaring med sjangeren, og er ikke fornøyd med bugfixing\patching
  • Annet som jeg utdyper i kommentar.

0 stemmegivere

1 Like

Jeg er ganske novise som spiller generelt og som survival-spiller spesielt, men jeg er utvikler og synes det virker som om de ikke helt har styr på ting det relativt enkelt burde være mulig å holde styre. Sånn som QA og basic testing. Man slipper bare ikke en patch før en helg uten å være sikker på at det ikke er game breaking bugs i den, EA eller ikke.

De har en testlive server de tester på. Lettere for 6k spillere public å finne feil en 80 på en server.

De har også forklart at den som regel er på testlive ila tirsdagen også styrer de på til torsdagen. Men som sakt, lettere for det store flertall :wink:

To steg fram og ett tilbake går helt fint i EA, er som regel lettere å rette opp det ene steget tilbake etterpå en før også.

Jeg kunne kanskje foretrukket ett steg frem, 0 tilbake. Det hadde skapt mindre negativ presse, men så hadde sikkert folk vært sure for at kom for lite nytt for sjelden.

Damned if you do, damned if you don’t.

1 Like

Problemet til Funcom er vel at hvis de går for en lengre release pipeline, så vil det nok fort ta en ekstra uke før de fikser f.eks. exploits. De må også bruke mer krefter på det, og mindre på nye features.

Jeg tror Funcom kan slippe unna med den kvaliteten de har nå, men de må først få fikse exploits, så folk får litt godvilje blant spillerene. Funcom kjører jo helt klart hardt må med mer innhold.

1 Like

Vel bugfixing er litt som håndverk… de som jobber med og kan systeme til å fikse en type exploit gjør det. Nyttere ikke å kaste 5 nye snekkere som jobber med å bygge et nytt hus, for å hjelpe elektrikkeren sliter med elektriske feil i det gamle :wink:

4 Likes

Har aldri spilt spill på pc så er så grønn som det går an og få blidt :slight_smile:
Men har nå 160 timer i ce og koser meg , spiller selvfølgelig singel
mye og lære når man er 53 år treg :sweat_smile:

Sitter forresten i pattaya nå med en drink og skal en tur ut med kona
Ha en flott kveld alle sammen :slight_smile:

17 Likes
4 Likes

en slik blogg passer ypperlig sammen med et større salg som vi nå ser utenfor steam.

3 Likes

Nå er salget i gang også på Steam:
http://store.steampowered.com/app/440900/

Funcom har også sendt ut melding om salget:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=424836

Funcom N.V. has in today’s press release announced that the first
discount sale of Conan Exiles has been initiated on multiple online
stores.

The press release also brings attention to the fact that the game
has received a total of 24 updates since release.

9 Likes

User reviewene har trendet oppover den siste tiden, så greit timet:

12 Likes
5 Likes

Ja nå spørrs det om shorter’ne får kjørt seg fremover. Hvis salget går bra vil kursen gå over 4 igjen før mai kommer…

3 Likes

Jeg vurderte å selge noen trader aksjer idag men lot heldigvis være. Regner med at CE selger bedre enn “Bagger modellen” for april nå, som er 50 000 spill :+1::blush:

5 Likes

I anonymt browser-vindu, så er CE nå ett klikk unna forsiden :smiley:

8 Likes

Jeg synes det er litt dumt at de byttet bilde etter sist content, synes det er noe mindre synlig?!

2 Likes

Det er vesentlig mindre synlig ja, men kan være blåstikk selger bedre enn gult? :stuck_out_tongue:

24.plass global best seller nå. Klatrer i ålreit tempo :slight_smile:

4 Likes