Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Det der trengte jeg ikke å se hehe, spise og flire seg rammeskeiv samtidig =mat i halsen :joy::joy:

2 Likes

Virker som om utviklerene ikke tenker over at folk ikke bruker dette når de står i ro. Da må man enten disable emoten når man starter og bevege seg, eller så må man faktisk klare å designe det slik at det fungere i bevegelse også…

1 Like

Vel, jeg forventet egentlig at dette var løst på en grei måte etter å ha lest patchnotes…

Disabled ability to move during certain emotes

Merka også flere bugs ang nye emotes. Jeg og en kompis testa litt. Kunne bevege meg mens jeg hadde tatt “sleep” emoten. På min skjerm løp jeg som normalt, men kompisen min brøt ut i latter. Tydeligvis lå jeg på ryggen og sklei bortover på hans skjerm… :smile:

2 Likes

Da hadde du aldri kunnet flytte deg, ettersom de neppe laster inn alle objektene samtidig. :slight_smile:

De kunne sikkert fått til noe at “player loading” også kan du bevege deg når alt innenfor si 50meter er lastet

Ikke helt happy med at antall samtidige dropper så raskt. Og jeg er en av de som aldri har fokusert sterkt på den variabelen, gitt at vi vet (må anta) at antall spillere først vil ta seg kraftig opp over sommeren med salg og ny biome + markedsføring.

Skulle gjerne sett at CE klarte å stabilisere seg mellom 2 - 5k fremover, men ser ikke helt lyst ut. Nåvel, synd med disse organiserte kineserne. Kjøpt og betalt av noen?

Det er det desidert mest akutte for CE om dagen.

Se litt på ark og Rust sitt mønster, så ser du at samtidige spillere ikke er så farlig.

Absolutt. Dog skal vi ikke kimse for meget av at en viss spillermasse er nødvendig for kontinuitet i EA. I tillegg til at en viss kritisk masse er nødvendig for at salget skal putre pent og pyntelig i mellom-salg perioder.

Ikke veldig bekymret. Kanskje mer skuffet over at den organiserte exploitingen har skapt så mye problemer. Vi som gamer (eller har gamet), vet hvor sære folk er. Vanskelig å bli kvitt negative stigma :expressionless:

Jeg lurer litt på hvor stort dette kina problemet egentlig er. For det er lett for funcom å rulle tilbake en server som er herjet av kinesere for å så Steambanne alle kineserene. Dette kan de bare gjenta til kineserene går lei av å kjøpe nye nøkkler.

Et annet problem er jo at endel av bugsene skyldes Unreal og ikke CE. Rust og Ark har samme problem ( blant annet AI). Og det er ikke noe som løses over natta.

1 Like

Dette får Stor oppmerksomhet på HO! GUnnar skribent.
Endelig kom innrømmelsen fra Funcom:

“Exploits are kind of a muddy subject here, as there are certainly issues with our game that are being leveraged against other players. We acknowledge it, we know it sucks, and we’re working on fixing then as quickly as possible. Some issues are so deeply-rooted in the game’s blueprints or engine, though, and those issues are not a simple fix and will take time.”

http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/1318836262648608152/

På tide å hoverere litt. Hva var det jeg sa? En bittebitteliten overhaling i koden er forestående og påtrengende.

Når kjernen er korrupt vil dette overveiende sannsynlig påvirke alle modulene som er lagt til utenfor. Modulene jobber i så måte på feil premisser i utgangspunktet, og kan måtte skrives om etter at / dersom kjernen kan repareres.

Om det er feil i dreamworld eller UE er ikke besvart enda. Men jeg forstod det iallefall slik i årsrapporten at de benytter begge i samspill i sine produksjoner. Først må Funcom finne hvor feilen ligger. I hvilken engine.

Så må de finne en løsning som kan integreres uten at denne føkker den andre enginen samtidig med følgefeil. Da snakker jeg utelukkende om kjernen.

Modulene utenfor må nok også justeres ut ifra den foreslåtte løsningen…

Kort oppsummert: En MONUMENTAL oppgave for Funcom. Jeg forventer herved en utsettelse på både xbox og release med minst 6-12 måneder. Det fornuftige Funcom må gjøre nå, er å trekke spillet tilbake før de forarger restene av communitiet.

Byebye overskudd. Byebye spillere.

Byebye Funcom

sidenote:
Dersom det er i UE feilen ligger, er det Funcoms oppgave å rette disse? Vil det isåfall betale seg å ta fatt på denne oppgaven?
Så kan vi se på de andre titlene som i disse dager pusses opp med UE, SWL i første rekke.

Hvilken kjerne brukes her?
:wink:

:joy::rotating_light::ghost:

1 Like

Vær så snill, ikke bli skremt av det tullet der. Han har ikke peiling

3 Likes

Jeg driter i hva Gunnar skriver men 841 andre som ikke er her på tek leser dette.
Jeg er ikke spillkyndig nok til å svare på dette men slike ting burde ikke stå ubesvart.

Det jobbes med en ping limit og VPN-blocker i første omgang, som nok vil gjøre sitt for å avhjelpe med det verste.

Kortsiktig kan lettpåvirkelige bli skremt ja, der er jeg enig.
Med tid vil all denne overdrivingen til Gunnar or gjengen bli motbevist, trolig innen August.
Er en del som har begynt å svare Gunnar nå på morgenen.
Ofte ser man den taktikken deres der de starter nye tråder på ugunstige tider av døgnet, gjerne i 23-01 tiden da andre “normale” folk har lagt seg for dagen. Da får de rottet seg sammen og spredd galle uten særlig motstand…

Det er UE feil, rust og ark har sammenissues

2 Likes

Det er et problem når trollene begynner å bli avanserte.
Gunnar gir i førsteomgang inntrykk av at han har peiling på det han skriver om, noe som gjør at mange tar det han skriver for god fisk.

Men det er ikke sånn at hele spillet må skrives om, nesten uansett hvor problematisk feilen må være.
Han fremstår som uvitende når han skriver at når det er et kjerneproblem at alle modulene må endres.
Da har han misforstått hva en modul er.
Og spill er modulbasert nettopp for å segmentere koden og gjøre feilsøk og endringer som dette enklere.

Så door glitch f.eks skyldes at man kan bevege spilleren idet kartet er lastet men ikke bygningene.
I ARK er dette delvis løst ved å legge til en animasjon hvor han ser på håndleddet sitt idet han “våkner”.
Dette gir klienten litt bedre tid til å laste ned de nærliggende konstruksjonene.

Så når det sies at det er core issues, så er det snakk om at UE4 by default lar deg bevege deg rundt før kartet er ferdig lasta.
Og for å hindre det så kan de legge til en animasjon, men dette vil bare hjelpe litt og føre til mange klager fra de som logger seg på midt i et raid.
Så kan de øke tillatt nedlastingshastighet for klientene som gjør at konstruksjonene lastes ned raskere, men det går på bekostning av server ytelsen, så de har litt optimaliseringer å gjøre der.

Så er det lag glitchene hvor man spesielt bruker F9 for å gjøre at klienten lagger og serveren håndterer dette dårlig og da flyr man avsted eller gjennom vegger osv.

Her har Jens forklart problematikken før og at det ikke er så enkelt som å bare disable F9 og han sa den gang også at det var core issues de måtte fikse.

Gunnar later til å glemme at det skal slippes en early access versjon på X-box også, det betyr at dette spillet vil bli sluppet med kjente feil.
Og det er som tidligere nevnt ikke noe vits å utsette releasen av dette pga. core issues, MAN MÅ IKKE SKRIVE OM HELE SPILLET!

16 Likes

Tusen takk. Det var oppklarende.

Hvis du skal overbevise alle som “tar feil” på hegnar online må du jobbe hardt, tror det er bedre med en zen tilnærming, har man selv rett vil det vises i kursen og tallene, og tar man feil så er man forhåpentligvis ikke all in

4 Likes

Playersunknown har samme issuet, der hender det at man ikek klarer å laste inn assets ( bygninger) men man kan forsatt løpe rundt. ( PUB kjører da også unreal)

1 Like