Kan dem ikke bare fjerne ping limit i Kina? Så kan de bare fly rundt og cheate hverandre i filler?
Nå har jeg endelig fått sett fredagens stream om klatring, kamp og tekniske forbedringer, og er utrolig imponert over måten de jobber på!
De fremstår som mye mer strukturert og målrettet i forhold til håndtering av tilbakemeldinger fra communityen enn de har gjort tidligere! Noe som gjør meg veldig avslappet i forhold til min investering
Håller med; jag sitter kvar med liknande intryck efter Funcoms agerande den sista tiden. De jobbar systematiskt och målrättat med den plan de har satt upp. I tillägg till att de verkligen lyssnar på communityn och tar tag i problemen som kommer fram där på ett professionellt sätt!
De gikk tidlig ut med åtte biomes (http://conanexiles.gamepedia.com/Biome) som såvidt jeg husker egentlig skulle komme i EA (det var iallefall ikke klart for meg at dette ikke var planen). Etter den suksessfulle launchen endret de kjapt til at det ikke skulle komme noen ny biome før Xbox release I Q3.
Planen for resten av biomene tror jeg ikke er spesielt klar. Ettersom de nå har litt mer penger å rutte med så vi de åpenbart ta ting litt roligere og investere mer i å gjøre ting skikkelig.
Tror @Evilfreud spurte de om dette og tror de bekreftet at det skulle komme 8 biomes i EA. Regner med @Evilfreud kan bekrefte/avkrefte
Så vidt jeg har forstått, så har de endt med å slå sammen noen av biomene til en, slik som den nye inneholder både highlands og snow f. eks.
I tillegg tror jeg de har jobbet en del med gameplay så langt, så kommer det sikkert flere biomes hvis spillet fortsetter å selge bra på xbox i høst. Sikre inntekter før større investeringer (håper jeg…)
Når jeg leste innlegget ditt kom jeg til å tenke på noen sekunder fra xbox traileren som nettopp ble sluppet.Der kan det se ut som at spilleren har tre ulver på lag når han skal ta ned mammuten. Morro om de fikk det på plass snart.
Funcom har egentlig aldri bekreftet hvilke biomer som skulle komme eller hvor mange. Jeg spurte dem på facebook. Litt sånn " Var det 8 biomer dere sa det skulle komme" og de svarte ja. Det svaret er borte nå
For meg virker det som de har endret strategi rundt biomer for den som kommer nå er langt større enn det hver av de 8 biomene skulle være.
Jeg tror uansett flere biomer enn de to som er annonsert ligger langt frem i tid.
Er det annonsert to? Trodde ikke de hadde annonsert noen. Dog tidsmessig rekker de en tilsvarende biome til PS4 lansering også.
Noen tanker om ping-limit? Tror det er et nødvendig onde, men ser uansett ut til at antall spillere fortsetter å stupe.
Når du sier “fortsetter å stupe” hva mener du da? at fallet er 90% daglig, 1% daglig?
Med tanke på at det ikke selges spill fordi sommersalget starter ca imorgen… så er det veldig vanlig med nedgang. Ping limit er en bra ting og påvirker kun kinesere og andre som sitter på modem.
Mener ikke annet enn at trenden er at det synker kraftig, uke til uke. Håpet er jo at salg og biome skal snu vinden. Jeg tror fortsatt det. Tror samtidig det er viktig å stikke fingeren i jorden å se at stemningen i community, spillertall og anmeldelser er symptomer på ganske fundamentale utfordringer.
Og det må være innafor å ta opp. Ingen blir mer happy enn meg hvis alt snur riktig vei.
Ping-limit er et “nødvendig onde”. Forhåpentligvis. Ganske mange som har likt muligheten til å spille med venner på tvers av Atlanteren i EU/USA/Australia. Det er jo ikke morsomt for dem å ikke ha den anledningen lenger.
Håper og tror at summersale/xbox release vil bidra med økning. Vi får bare vente i spenning
Jeg mente den som allerede eksisterer og den nye som de to vi vet om. Andre biomer enn disse to ligger langt frem i tid (hvis de kommer).
Det har blitt satt opp noen offiselle servere (konvertert tomme blitz-servere) som gjør at spillerne kan møtes uten ping-kravet. Men da må de starte på nytt på en ny server…Det måtte de uansett etter EA er ferdig.
Det vet jeg Henviste kun til den sure stemningen mange opplever nå - som presser en allerede veldig lite befolket serverpark.
Mer volum i antall spillere gjør jo at spillermengden øker, men jeg tror ikke vi ser den store økningen før ny Biome.
Har investert nok tid til å komme med til level 50 på offisiell server, og kan med hånda på hjertet si at siden dagen jeg ble level 50 så har jeg rørt spillet mer enn en gang, det var når jeg kunne teste heiser. Hverken PVP eller PVE funker godt nok til å holde en haug med spillere gående. Jeg er overbevist om at det vil bli mye bedre etterhvert. Så at spillertalle synker fra uke til uke er ikke veldig rart. De som gidder å spille til level 50 gidder ikke spille mer etter at man er ferdig med det. De som ikke har tenkt til å spille seg opp til level 50, de gidder hvertfall ikke spille nå. Så har man bare en rimelig tynn gruppe med spillere som er hardcore og spiller konstant. Videre tror jeg at når spillet er såpass kostbart som det er, så venter spillere mer enn gjerne til sommersalget med å kjøpe. Jeg tror også mange vil kjøpe det, bare for å legge i skuffen og vente til spillet er bedre. Har tro på en viss økning i spillertall nå over salget, men det vil gradvis gå nedover frem til funcom finner på noe som vil holde spillerne lengre enn level 50. Hvis man venter på at spillertrenden skal snu, så tror jeg at vi må vente til neste år.
Det er umulig å gjøre alle spillerne fornøyd. Dette trekket fra funcom med ping er nok smart, men noen blir forbanna og slutter.
Jeg leste en tråd nylig
https://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/133258092241911209/
Her har du en som har spilt 150 timer og skriver så at spillet suger, men han påstår han har spilt det i 150 timer! Enkelte blir aldri fornøyde… Billig underholdning per time i alle fall.