Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Helt utrolig hvor surmagede mange gamere er, ja.

Verste er at det er mange med 500+ timer som gir grusomme reviews og flamer Funcom. Her har vi en med 900+ timer: https://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/2119355556498950823/

1 Like

Begge de to der som er missfornøyde har helt stengte profiler, så det er umulig å se hvor mange timer de har i spillet. MEN de har steam nivå 0. Som betyr at det er VELDIG ferske profiler. som igjen tilsier at de ikke prater sant :wink:

3 Likes

Tja, han sier jo han elsker spillet men at det nå er uspillbart pga endringene. Det er jo forsåvidt fair play.

1 Like

Spillertall på offisielle servere var veldig lave etter at ping limit ble skrudd til. Da er det vel trolig at mange exploiters fra fjerne østen ikke lenger spiller på de serverne

La oss si at i en fantasiverden, så kjører vi en spørreundersøkelse for alle på steam som ikke har kjøpt Ce. Spørsmålet er: Hva er ditt forhold til Ce.

Hva ville folk svart?
Hadde det vært mye sånn: jeg bare vvvveeeenter på å kjøpe det på summersale, eller når det kommer ny biome.

Eller ville randomgamere hovedsaklig svart noe sånnt som: Ja ce var innom topp 10 her engang, men ingen spiller det lenger, jeg har ikke tenkt noe mer på det spillet.

Jeg prøver ikke å baisse i filler summersale, men jeg prøver å moderere mine egne forhåpninger.
Det er vel ingen pr på gang nå, utenom en evt top10

Selger det så selger det.

Bra innlegg med fornuftige forventninger. Håper selvsagt på braksalg men funcom prioriterer tydeligvis ikke sommersalg. Det bekymrer meg ikke, de har nok en god plan som er langsiktig fremfor kortvarig boost i kurs :slight_smile:

1 Like

på steam summer sale tror jeg mange kjøper spillene med størst rabatt som de ikke visste de ville være interessert i før de så det på salg.mange kjøper nok spill som det vil ta lang tid før de spiller det.enkelte spiller det aldri. jeg har i alle fall en del slike uspilte spill i mitt bibliotek.tror ikke jeg er alene om det.

2 Likes

Steam skulle hatt en funksjon for å vise hvor mange som har ulike spill i wishlist. Ville gitt dem ekstra salg i tillegg til en fin oversikt for spekulanter.

Det har vært stille vedrørende climbing patchen nå en stund, ble nevnt av Oscar forrige stream at denne nesten var klar for testlive, og muligens kom allerede etter streamen. Hadde håpet de skulle slå til med en skikkelig innholdsoppdatering nå i sammenheng med starten på summersale i morgen, med climbing, map update, UE 4.15, exlpoit fixes, osv. Tror denne, kombinert med 40% rabatt kun satt fin fart på interessen igjen.

Nå er det vel ca. 21 timer til salget starter. Fortsatt ikke for sent, men kommer vel neppe før slutten av uka om ikke de har testa noe heftig internt.

2 Likes

Akkurat på nåværende tidspunkt ser jeg helst at de ikke lanserer noe patcher på live. Foretrekker at de kjører på det de har nå gjennom summer sale slik at en ikke plutselig for nye kritiske bugs i største salgsperioden. Om de skulle implementert så hadde jeg helst sett at det skjedde en god del lengre tid i forveien.

3 Likes

Mtp. det er omtrent 6 mnd siden lanseringen av EA CE når det nye biomet kommer, så kan vil vel anta det kommer enda en ny biome rett før eller samme dag som lanseringen av full release CE for å trekke til seg eldre spillere og ha noe nytt når lanseringen er.

En litt større oppdatering med ny video, og kanskje noen teasere av ny biome, burde etter min mening vært klart til salget. Har sittet med et håp om at de taktisk hadde lagt utsatt denne til å komme rett før salget, med en medfølgende markedsføringskampanje, da det nå er 3 uker siden forrige update patch (ikke hotfix).

Enig i at den burde ha tid til å bli testa ordentlig på testlive først, så litt skuffa over at denne ikke havna der tidlig i uka. Det er viktig at de bruker de mulighetene de har, da det er tydelig at kjøpsinteressen til spillet har tørket veldig inn.

1 Like

Spørsmålet er jo også hvor mange spillere Funcom egentlig ønsker at skal kjøpe spillet nå når det ikke er ferdig enda. I tillegg når det vil være stort(?) avslag i pris blir jo inntektene mye mindre. Hovedpoenget nå er jo å få testet spillet og funksjonene i det. Det får de jo gjort nå.

Vil tro at de er mer interessert i å få flere til å kjøpe spillet til full pris ved launch og tettere opp mot senere dlcer.

Har Funcom aksjer selv, så vil jo gjerne at kursen skal gå i taket, men på lang sikt er det vel bedre at spillere kommer inn når spillet er ferdig og de lettere kan holdes aktive.

1 Like

At antall spillere synker særlig lavere enn det er nå vil trolig ha en langvarig negativ effekt på spillet. Det vil for mange bli mindre attraktivt å spille et spill som er lite populært, har lav rating, og/eller har hatt en dalene interesse. Man ser dette blant annet ved en dominans av poster med: “fix your game”, “game is dead”, “servers are empty”, osv. Det er da avgjørende å utnytte muligheten til å øke interessen, i tillegg til at det gir en kortsiktig boost vil det ha en multiplikator effekt på salget over tid. F. eks. mange kjøper på salg, deretter tipser de videre til venner og bekjente, og dermed fortsetter nye kunder å kjøpe spillet i høyere grad enn tidligere selv etter salget er over.

Jo flere solgte kopier før release, jo bedre er det i forhold til market for fremtidige DLCer. Selger de f.eks 1,5 mill før release, har det et bra grunnlag til å selge DLCer fremover.

4 Likes

Tror inte nödvändigtvis att reviews är den viktigaste orsaken till spelsalget. Jag är helt övertygad om att funcoms strategi med att få populära streamers till att spela spelet i starten är den största anledningen att spelet gick så bra. Skulle gissa att de tänker följa samma strategi mot XB, och det tror jag är smart. De jobbar med det som klagomålen handlar om, och jag tror flera användare också förstår att spelet ännu är i EA. Men det är lite synd att flera gamla reviews drar ner snittet…

1 Like

Forhåpentligvis så sletter de alle reviews når spillet går ut av EA

Ja, det måste de nästan​:+1:t2::grinning:

Kan verka som att Funcom mobiliserar streamers igen:

6 Likes

Conan Exiles
Kunngjøring
SERVER WIPE AND 2x XP EVENT!
Today we’re going to begin a partial wipe on all the official servers. Like last time we’re removing buildings and inventories, but character progression (levels, feats and stats) stays.

The wipe is happening per community requests to solve problems with the decay system, and in anticipation of the coming climbing system.

We’re doubling the XP rate on official servers for the next two weeks in order to welcome new players and help them get into the game faster. At the same time we’re taking down our PvP Blitz servers to repurpose them as the game population requires.

8 Likes

Som jeg hadde forventet når kina-jukserne er utestengt og svevende bygninger er overalt. CE skal nok på salg nå ja!

9 Likes