Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ja det tror jeg de vil gjøre. Et naturlig valg.

2 Likes

Jeg har tatt det som en selvfølge, så de får max utnyttelse av all den PR-en de får fra xbox-lanseringen som skjer samtidig som det kommer ny biome.

1 Like

Hadde passet jæskla fint med en patch ut på testlive nå rimelig kjapt…

2 Likes

#Unreal 4.15. Or: Why you’ve had to wait for the climbing patch

Dear Exiles,

“Where is the climbing patch,” we hear you ask. The answer to that question can be found in this blog post.

The last 3-4 weeks our engine team has been hard at work moving Conan Exiles from one version of Unreal Engine to a newer, more updated version. During this time our game coders have continue fixing exploits and bugs, so we are still rolling out hotfixes while the engine updates are happening in the background. In parallel our artists and designers are working on the new biome, which was revealed earlier this month.

As the title of this blog post says we’re upgrading from Unreal 4.12 to 4.15. It’s a pretty big leap. This most recent version of the Unreal Engine allows to take advantage of some new features that will help us during the development process of Conan Exiles, for example optimization of both server and client, which should result in a smoother experience for all players.

An example of one of these features is blueprint nativization. Blueprints are slow (very, very slow), and porting them to C++ is time consuming and makes things difficult to modify for modders. Nativization should offer us some of the gains of rewriting things in C++ for certain blueprints as part of the build process, while still allowing modders the full flexibility to make changes to our game.

Moving to an updated engine also represents a challenge. Conan Exiles is an unfinished game currently released under the Early Access banner, meaning there are always bugs and glitches in need of fixing as we add new features and content. On top of the already existing bugs there are new bugs being introduced with the move from 4.12 to 4.15 that also need fixing before we can push out a new update.

What this means for the game is that the next update, which adds climbing to the game, won’t be released before the Unreal 4.15 version is ready to roll out. We were hoping to do this some weeks ago, but the process of moving to 4.15 has taken more time than initially anticipated and so you’ve had to wait a little longer for the climbing system to come out.

In the long run, however, moving to this newer version of Unreal is nothing but beneficial, both for us developers and for you, the players.

Your cross awaits, Exiles

16 Likes

Når funcom ble spurt om når de var klar svarte de følgende på reddit:

Not at the moment. Hopefully we’ll have something out on Testlive this week. First we need to iron out a bug that causes the game to crash whenever you start a local game.

3 Likes

side 8 nå

http://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers&page=8

plass 176-200

Ikke akkurat noe å skryte av. Vet vi har vært høyere oppe, men foreløpig er vi langt unna å kunne klare 100-150K som noen håpte på.

Spillertallet er nå tilbake til der det lå for omtrent 1 mnd siden…

Skal vi være konservative så lå antall kjøpte på 540-550 K for 1 mnd siden, nå tipper jeg vi er på 550-570.

Solgt kanskje 5-10.000 så langt i summersale for det selges svært lite her nede…

Skal ikke svartmale, men det er ikke noe juble for heller.

Venter på Biome og Xbox - det blir neste store trigger.

4 Likes

Tror funcom gärna hade hoppat över summer sale om nu inte valve tryckt ner det över öronen på dem. Det är inte här Funcom har lagt krutet. Spelet är detsamma som innan, bara lite billigare. Tror som du säger att nästa CE-trigger kommer i augusti.

Men när det gäller kursen som helhet tror jag att SWL kan bära och lyfta den fram tills dess; är verkligen positivt överraskad över mottagandet! :grinning::ok_hand:t2:

4 Likes

Off topic; Har du avskrive SWL som trigger?

@Alex tracker forumregistreringer, og utfra den modellen, så var det ca 12k solgte på søndag vs starten på salget. Jeg har tracket reviews siste 30 dager*, og den er bare opp med 67, så “mersalget” sammenlignet med salget for en måned siden er kanskje på 3-4000. Indikatoren er litt laggy, så har mer troen på forumregistreringene.

Helt enig, de prioriterte å få oppgradert unreal-motoren. Jeg tror det er en god del features de vil ha inn som krever den nye versjonen og de vil ha mest mulig på plass av slike større endringer nå før sommeren, så de ikke får seg en mitt i fleisen rett før xbox-launchen 16. august.

*Det kjedelige er at user reviews ikke har flyttet seg en millimeter, og er fortsatt bare på 47%. Det er ikke noe jeg hadde gjettet uka etter launch, når user reviews totalt sett lå på rundt 67%.

Det her kan bli spennande:

3 Likes

http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/7/1368380934263295590/

Spesielt interesserte kan se endringer i UE 4.13 - 4.15 her:

23 Likes

Steamspy over 560k. For første gang tror jeg :slight_smile:

4 Likes

Ikke første gangen. 08.06 var de og i 560k

Vil tro de har solgt over 600K til nå.

Du tenker 600k siden Steamspy gjerne bommer med rundt 10% på nedsiden?

Ja pluss at jeg følger med reviews, og føler disse gir en grei indikasjon på hvor vi ligger.

1 Like

eh jo… 08.06 var 538 376 ?

@Evilfreud 560K stemmer jo på en prikk med mitt estimat som jeg sa i går. [quote=“Irathi, post:5333, topic:393”]
Skal vi være konservative så lå antall kjøpte på 540-550 K for 1 mnd siden, nå tipper jeg vi er på 550-570.
[/quote]

2 Likes

d

SteamSpy har CE på 560k allerede 8 og 9 juni.

Husk å ta med usikkerheten som kommer med eiertallet på steamspy som nå er ca ±20 000. Tidligere når vi har fått tall har det reelle tallet ligget noe over dette, så om vi sier 560+20+10 = 590 tusen eiere tror jeg det kan være en ball park figure for hvor mye som er solgt.