Det jeg likte best med streamen igår var at det tydelig var masse nye xbox spillere innom som aldri hadde hørt om spillet før.
Smart å bruke litt forskjellige kanaler for å nå ut til folk. Alle sitter ikke på den samme puben
Synes disse tallene er veldig bra. Vist 120.000 ganger og delt 400 ganger.
Tror interessen kommer til å overraske mange som kastet ut aksjene sine under 3 kroner forrige uke,
Det som er av interesse er at CE har steget på Steam global etter begge de to siste streamene, sist uke var den på 120ish denne uken rett under 100. Og det før ekspansjonspakken kommer!
Må bare komme seg inn på topp ti, så vi vet den selger av betydning.
Hvor ligger forventninger til antall solgte første uka nå da? Vi hadde en heftig diskusjon om dette 3 og 4 juli i denne tråden. Jeg ble angrepet fordi jeg mente 248 000 solgte første uka på xbox måtte kalles en stor suksess, men også realistisk ved suksess.
Videre mente jeg vi burde forberede oss på 100-150 000 solgte første uka for å holde forventningene litt nede.
Hva tror dere nå da? Jeg mener fortsatt det samme.
Legger meg på et moderat anslag på 300k
Litt vanskelig å ha for store forhåpninger kjenner eg når det fremdeles ikkje er satt i gang noko særlig for å få buzz rundt xbox release…
Kan jo alltids eksplodere med semi store streamers som sist, men det er lite tid å gjere det på no
De har startet på samme måte som de gjorde med PC realease, ved å kjøre dev streams så kommer streamerene 2 døgn før launch på samme måte som pc.
Det var kun 2 døgn før ja? Kan stemme det, dårlig hukommelse her i gården
Burde kunne rekne med at dei kjører litt av det samme opplegget i og med at det er bevist at det fungerer godt
Drister meg til så mye som over 350’ den første uken
Har ikke så mye peil på salgstall men er på en måte enig med deg. 248k bør kalles en suksess og det kan godt være at det ikke selges mer enn 100 - 150k.
Ift god gammeldags funcomhype (som jeg aldri har vært med på som aksjonær) er jeg imidlertid redd for at første uken så vil “alle” sammenligne med tallene for CE EA på PC ved release.
Om ikke vi her inne og flertallet på “nonameforum” stemmer i med 600k hype confirmation…så vil dette bli litt avventende og for få småsparere vil muligens velge inngang.
Som tungt lastet håper jeg selvfølgelig ikke at dette skal skje…men dog. Hoveddelen av aksjene har jeg imidlertid tenkt å sitte med til tallene forhåpentligvis bekrefter at Fun tjener penger også på XBox og dermed litt reprising av aksjen hype/no hype.
Synes tallene dine stemmer bra med min forventninger. Under 100k og over 250k er utenfor det jeg forventer.
Jeg er spent på hvor mye pc salget kan ta seg opp. Under 100k er skuffende.
Min spådom er 100k på pc og 250k på xbox første 1uken.
I såfall er aksjen vilt underpriset!
Jag skulle säga 100k på PC och 200 på Xbox första veckan
Jeg trur/håper på 75-100k på pc og 250-300k på Xbox første uken.
Fikk mer trua etter Xbox live i går
CE er 87 på global top s nå
Tror det samme som xfrox. 100.000 på PC. 200.000 på Xbox.
Innen en måned etter relase av Xbox og ny biome så har vi rundet 1 mill totalt. Bør gi klingende mynt i Funcom kassa.
Har satt opp ett lite reinestykke for morro skyld.
Jeg tipper PC 125000 * Funcoms andel etter Steamcut, Mva, Div. = 17 US = 2,125 Mill US
X-Box 250000 * Funcoms andel ? Bruker ca 50% ? = 17,5 US = 4,375 Mill US
Røfflig brutto etter en ukes salg = 6,5 Mill US
NOK kurs 7,94 = 51,6 Mill NOK
Jeg har brukt 57% på PC etter steamcut mva, ip div, ser jo att vår kjære venn på Ho bruker 69%.
X-Box er jeg usikker på, men 50% er vell ikke helt på viddene.
Uansett noen prosenter opp eller ned til Funcom, skulle disse salgsestimatene slå till…
Da kommer vi til å flire godt av att markedet ikke overhode så dette komme og synes att en ok prising av Funcom fredag 11/8 var 2,81