Hvor mange spill selger CE på Xbox i løpet av de første 2 ukene (frem til H1 presenteres):
- 50 000
- 100 000
- 150 000
- 200 000
- 250 000
- Mer enn 250 000
0 stemmegivere
Hvor mange spill selger CE på Xbox i løpet av de første 2 ukene (frem til H1 presenteres):
0 stemmegivere
106 plass på global top seller
Conan fremstår i dag som et mye bedre spill enn ved lanseringen på pc. Stor utvidelse,mange oppdateringer og Funcom har bra fremdrift og knallbra oppfølging. Fortsetter de slik vil det være GULL. Tar tid å snu ei skute som har vært så skakkjørt som Funcom var. De er på god vei og det har gått raskere enn jeg forventet. Den siste tiden har jeg benyttet til å flytte mer kapital over i Funcom.
Så til tiden fremover. Håper lanseringen på Xbox går tilnærmet problemfritt. Antall solgte på Xbox første uka tror jeg vil henge litt sammen med hvor mye blest spillet får i forbindelse med streamingen til uka. Selger de 150-200k kopier første uka er jeg godt fornøyd. Tror vi får tall angående salg i forbindelse med halvårsrapporten både for Conan og SWL. Som @Morti tror jeg mange vil sitte over lansering denne gang pga liten hype. Derfor tror jeg første mulighet til å selge eller redusere litt vil være rundt halvårsrapport. Mulig jeg tar feil. Funcom aksjen vil garantert fortsette å svinge fremover enten vi vil det eller ikke. Det gjelder bare å utnytte svingningene best mulig til egen vinning. Så håper jeg flest mulig her på tekinvestor treffer bra på timingen da de velger å ta gevinst
Bare jeg som stemmer 50 000? #Realist
Sånn intradag kjøpe kursen opp og sette igang rally blir vanskelig å få til. Men en dag åpner den kanskje opp en femtiøring.
Det er det jeg også håper Morti. Mener å huske at den gjorde det lanseringsdagen på pc. Tror den closet under 3 dagen før for så å åpne på 3.4 før den gikk over 4 og closa på 3.8-9?
Hvorfor er du i aksjen hvis du bare tror de skal selge 50k på xbox første uken? Det vil jo ikke love godt for ps4 lanseringen og ikke gi positiv PR som kan sette fart på pc-salget.
Jeg tror Conan Exiles på PC selger mer enn Xbox og PS4. Er også i aksjen for å trade meg ut så fort den går opp
Oi oi oi hør på denne: https://clips.twitch.tv/EnergeticNurturingLemurOptimizePrime
Streamer Lirik å gutta da blir det HYPE
82 nå på gts veldig bra
Klatrer oppover 79 nå
50 000? Da selger det jo knapt mer enn hide and shriek
Vil jo være flopp. Eneste måten de selger så lite er dersom det blir INGEN PR de kommende dagene.
Har lagt meg på salg mellom 1.3-1.7 millioner i 2017. Nå er det kanskje 600k, synes de bør klare 200.000 og 100.000 på xbox og pc uken etter ny biome. Etterhvert som mer innhold kommer og reviews stiger, så selger de mer ukentlig. Om de havner på 1.3 eller høyere tror jeg bla avhenger av salgsperioder.
300.000 xbox 100.000 PC
Det som er litt interessant er at søketrenden for CE før launch var 75% høyere enn den er nå, men søketrenden uka etter launch var 1400% høyere, så det sier ikke så mye egentlig. Med en PR-strategi som går ut på å få mest mulig PR på kortest mulig tid rundt launch, så er det først når det blir lov å streame man kan begynne å analysere PR-strategien. Jeg satser på at Funcom får til en like bra hype blant spillerne nå som forrige CE-launch, men det er nesten umulig å si noe objektivt om det nå.
Hva tenker folk om mulighetene for at Funcom kjører salg på CE til Steam samtidig med xbox-lanseringen? På en side, så ville det økt mengden PR CE får, på den andre siden framstår da xbox-versjonen som dyrere.
Kan ikke se noen grunn til salg nå…
Jeg tror de bør ha salg på steam når det kommer oppdateringer, for å få oppmerksomhet rundt spillet, og få inn nye spillere. Det er vel dette som er pulssalgstrategien som starbreeze benytter seg av. Det er litt kjipt at xbox virker dyrere da, men det er det jo allerede
Jeg tror det kommer an på hvilken tanke Funcom har for salg og over hvilken horisont. Hvis de ikke vil bruke opp kruttet og “mette” markedet når spillet er uferdig så tenker jeg at de burde holde strategien de har hatt på pris, holde prisen der den er og kjøre salg som vanlig i perioder det er naturlig. Denne strategien er kanskje lur hvis Funcom vet at spillet blir såpass bra når de får inn alle elementer at de regner med å selge mye på full launch til sammen på alle 3 konsoller samtidig. En full launch vil potensielt også gi mye PR og treffe meget bredt, slik at det er fint med ett frisk marked som da er villig til å prøve.
Hvis Funcom tenker at de kjører en variant med fokus på å salge DLCs på nyåret etter full launch, så burde de senke prisen etterhvert / få inn så mange spillere som mulig fremover, såfremt spillet nå er såpass appellerende at det får bedre reviews og innholdet er godt nok til å holde på spillerne. Flere eiere gjør det potensielt mulig å selge flere pakker senere.
enig, dette er en meget god mulighet for å gi pc versjonen en stor boost og den bør funcom benytte seg av. viktige dager for CE nå. drar ikke dette spillertallene opp betydelig blir jeg litt bekymret. hva skal da gi pc versjonen nytt liv? the purge? da er f2p weekend neste ut tror jeg.
Og hvis èn ny biome ikke får sving på salget og spillertallene, hva vil da en ekstra biome utgjøre etterpå? Nei det er nå de har sjansen til å gjøre spillet til en suksess. Det fine er at hvis dette blir suksess, så MÅ man prise inn suksess på PS4 umiddelbart også. Ikke bare det, men hele pakken med endelig lansering av spillet og utgang av Early access vil også prises inn for PC. Tror jeg skal sitte inne over lansering. Jeg tippet 150k på 2 uker, men håper på mer. Når jeg nå ser at snittet av forventninger her inne ligger på rundt 175 000 solgte er det en viss sjanse for å overinnfri forveninger.
Hva har Funcom opp i ermet denne gangen? Noe mer enn sist? Noe mer enn Lirik, Coch Carnage o.l? Hva tror dere?