Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Er vel greit å ikke hype for mye. Hvis det gud forby skulle være noen gamebreaking bugs der, kan vi fort få en reprise fra PC-slippen hvor det egentlig var en ulempe at de solgte så mye som de gjorde. Suksessen måles vel uansett fra hypen til kundene, og ikke fra selgeren.

6 Likes

Thank you guys for alle svar :slight_smile: håper at dette blir bra

3 Likes

Vi får sjå, passer hvertfall bra med temaet i Game of Thrones for tiden :wink: Uten å spoile for mye :stuck_out_tongue:

1 Like

Når dei heiv “winter is coming” inn i markedsføringa, solgte dei plutseleg 100k kopiar ekstra :slight_smile:

6 Likes

Bare å få laget white Walker purge!

1 Like

Få inn drager også

…men det hadde vært riktig å starte med å tildele nye Biome til noen streamere f.o.m idag, 2 dager før launch…

2 Likes

Ja det er det jeg mener

Enig, det er et minimum av hva en bør kunne forvente.
Markedsføringen så langt er elendig spør du meg.
Nesten så en kan mistenke at det er en god grunn for det.

Det positive er at det ikke er spesielt sannsynlig med en stor “sell on news” her nå.
Teknisk er det ikke rom for det heller, uten at det får større konsekvenser.

da de snakket om star metal på streamen på fredag, så tenkte jeg med en gang at det kanskje kunne være drager på gang…vet ikke helt hvorfor jeg fikk den assosiasjonen

1 Like

Det er allerede drager i spillet da, riktignok ikke flyvende og ildsprutende.

jeg veit, tenkte på mer Game of Thrones-aktige varianter:)

1 Like

Kjører de ikke nøyaktig samme opplegg som ved CE lanseringen? Som fungerte veldig bra?

Hvorfor mener du de har markedsført seg elendig denne gangen og ikke sist? Eller synes du det var elendig sist og?

2 Likes

Folk er utålmodige og det er forståelig, men nå er det ikke Funcom som setter forbanna irriterende sperrer og herjer i aksjen, de lager spill i det skjulte og er snart klar til å vise det til verden…

7 Likes

Var ikke fornøyd med PR forarbeidet sist heller, nei.

Denne gangen er det enda mer viktig slik jeg ser det.

Skal man selge mye må man også gjøre spillet / lanseringen viden kjent. Det må ut til massene. Dette er spesielt viktig på konsol. Her har man en helt ny kundegruppe.

Aksjekursen kommer når de gode resultatene presenteres.

1 Like

Synes du at de skal bruke masse penger på PR mens spillet fortsatt er i Beta?

1 Like

denne og lignenede historier har ihvertfall faatt bein aa gaa paa : ) http://mashable.com/2017/08/14/conan-exiles-xbox-one-censored-nudity/?utm_campaign=Mash-Prod-RSS-Feedburner-All-Partial&utm_cid=Mash-Prod-RSS-Feedburner-All-Partial

Takk for svar!

Jeg er ikke enig med deg da. Markedsføringsbudsjettet til Funcom er rett og slett ikke stort nok til at de kan ta seg råd eller tid til å kjøre på med masse PR-aktivitet før launch. Hvis du ser på andre spill, som f.eks. Dead By Daylight, så går det an å selge svært bra, med svært lite PR før spillet blir sluppet.

Du kan ha et poeng når det kommer til konsoll, men jeg tror at Funcom gjør absolutt max ut av å la streamere presentere spillet. Da får folk et veldig realistisk inntrykk av hvor ferdig spillet er, og streamerene får flere views, ettersom spillet ikke er gjennomdiskutert i media på forhånd.

Det er også viktig som jeg sier, å treffe med når PR-en treffer max, og når spillet kan kjøpes.

6 Likes

Ikke nødvendigvis så mye penger, men innsats. Er man smart og gjør ting riktig trenger det ikke koste penger i det heletatt, relativt sett.
Vi får se hvordan det går med salget på Xbox, det er som sagt en helt ny kundegruppe, nytt marked med et enormt potensiale. Treffer man her, er mye gjort, det vet vi. Men av det jeg har sett til nå er det ikke mye PR som har truffet. Man må tenke på at vi som sitter som investorer i stor grad får med oss alt av små teasere osv, men det er det nok ikke mange andre som gjør. Folk må ha ting levert i fanget og helst matet inn med teskje.

1 Like

Jeg gjentar, BETA! :wink:

1 Like