Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Er veldig fornøyd med nyheter fra selskapet siste tiden.

  • Hide & Shriek ser ut til å treffe best mulig på timing og virker samtidig som et veldig morsomt multiplayer spill. De kunne rett og slett ikke funnet på noe bedre. De spiller til og med på amerikanske valget og kan selvsagt gå viral alene pga. dette. De planlegger å vise gameplay neste uke slik jeg skjønte på stream.
  • Innsidekjøp i Funcom er lenge siden og veldig positivt nå før release av disse spillene.
  • Conan Exiles EA features på skinner til release som betyr at spillet poleres og er i rute til EA.
  • Flott grafikk for CE og intervju som viser til at man får free form bygging i spillet.

Potensialet stiger nå betraktelig for hver uke og det er bare et tidsspørsmål før markedet begynner å få øynene opp for denne aksjen igjen.

9 Likes

Potensialet stiger nå betraktelig for hver uke og det er bare et tidsspørsmål før markedet begynner å få øynene opp for denne aksjen igjen.

Håper det. Begynner å bli lei av denne øretrillingen :stuck_out_tongue:

3 Likes


9 Likes

7 Likes


Svært bra grafikk dette her og fine detaljer.

16 Likes

Unnskyld, meg den kommer til å skremme noen, fy fanden holder meg unna de.

4 Likes

Holder meg unna hele spillet nå som de er med, hehe :slight_smile:

1 Like

Lansert 25. oktober - nå 4 dager etterpå har spillet very positive og 130 reviews. Lansert som singleplayer, men er i EA og skal oppdatere med multiplayer.

NEW Survival Game SUBSISTENCE - SUBSISTENCE Gameplay #1
Subsistence is a multiplayer (and single player), sandbox, first person, open-world survival game. Struggle to build a base and gear-up in the hostile environment. Mine and refine resources, farm plants and domesticate animals. Team up with other players to protect your base, attack others, or ally with neighbouring factions. Progress your base technology for advanced item crafting and upgrades.

Det er så mange nå som har samme miljø, Conan byr således på noe nytt. Men survival er pop

Enda mer pistoler og rifler? Nei takk

1 Like

Prøvde å finne tråden hvor alle utregningsmodellene lå men fant den ikke så tar det her.

Satt å leste gjennom gammel data fra TSW tiden, for å se om noe av dataen som vi skaffet da kan brukes igjen nå.

Det jeg fant var igrunn ganske spennende. AoC solgte 1,2mill kopier til en snittpris på 60USD iløpet av de 12 første månedene. TSW på sin side solgte langt mindre.

Nå hadde både TSW og AoC ganske massive budsjetter iforhold til markedsføring, men det er tydelig at Conan IP selger godt.

La oss lage et scenario hvor funcom selger 600k iløpet av de 12 første månedene til en snittpris på 30USD ( mye tyder på at dette blir utsalgsprisen).

Noen som har regnet på verdiene vet ulikt salg som har lyst å regne på det?

Men solgte det pga Conan IP eller markedsføring ? Markedsføringsbudsjettet til TSW kan ikke sammenlignes med AoC . AoC fikk jo også en del oppmerksomhet på TV og nådde dermed ut til mer enn “hardcore” gamere.

2 Likes

Det er korrekt, CE sitt markedsbudsjett blir peanuts kontra AoC. TSW hadde eg ganske romslig budsjett det også men forsatt et lite stykke ifra AoC.

Så det kan være PR maskineriet var det som solgte AoC spill, men det kan også være at drahjelpen fra IPen har vært god.

1 Like

Før release av AoC traff Funcom med det meste: Store guild i wow hadde meldt overgang + presse + IP + spill som passet godt med IP (brutalt, vold, sex). Dessverre for mye bugs som måtte rettes opp først, så kunne man ta fatt på for lite innhold etter tortage. Spillet solgte meget bra, men retention for dårlig.

1 Like

MMO-er var nok også mindre populære når TSW ble sluppet og konkurransen høyere. Tilsvarende vil CE bli sluppet i et veletablert marked med ARK, Rust, etc.

1 Like

Jeg vil si at survival sjangeren ikke er i nærheten av å være så etablert som mmorpg sjangeren var.

Og en annet veldig viktig faktor nå er at survival sjangeren ikke er i nærheten av å være like "investeringstungt’ som mmorpgs. Det vil si terskelen for å bytte spill er mye lavere!

6 Likes

DEt siste poenget ditt er veldig godt. For å ta rust som eksempel så er det jo full wipe annenhver måned. Nå aner jeg ikke hvordan det er med andre spill men jeg mistenker at samtlige spill i early access sjangeren wiper relativt ofte. Så det taler jo til funcom sin fordel.

1 Like

Gode poenger fra både deg og @Evilfreud

1 Like

De bør fortsette med wipes. Intervaller mellom har jeg ikke noe førstevalg, men det Funcom bør gjøre er å gjøre en wipe meningsfull. Med det mener jeg, det må ikke foregå sånn at de bare wiper for å renske opp sin skyld, men legge inn en mechanic som gjør det meningsfylt med en wipe.

Det være seg, plutselige raids fra fiendens hovedstyrke som stormer innover landet og brenner alt i sin vei eller noe annet. Bare det i seg selv hadde hjulpet.

De som har spilt hele perioden og bygget opp en svær solocamp føler seg demotivert av en wipe. Derfor kan immersion være en måte å kompensere for dette på. For nye spillere som kommer til er en wipe som sendt fra himmelen. Spesielt på pvp servere.

3 Likes

Spilte selv et spill som baserte seg på whipes hver tredje måned, i perioden 1998-2004.
Leaderboards, samarbeid og mye rom for forskjellige strategier og innfallsvinkler gjorde det svært interessant kansje snarere på grunn av whipes enn til tross for whipes. =) Det var tilbake til en tid da tallknusing var 100% av spillet da, så hvordan det blir i dag kan jeg ikke si. Men det er en mekanikk som gir meg mer lyst til å kjøpe for å teste spillet.

2 Likes