Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

For de som bruker masse tid på å bygge ett “kingdom” for så å vipe ut dette for ofte er litt kjipt. Det kommer litt an på hvor lang tid det tar å bygge en by. På feks Minecraft kan du bygge rimelig massivt på ett par dager med en god plan. Dette blir interessant å se hvordan de løser. Det er flott at de skal høre på spillerne da for videreutviklingen da de kan tilpasse hvordan de skal gjøre det.

Når man lager egne servere så bestemmer man kanskje hvor ofte det skal wipes? Til egen interesse og andres frustrasjon. Det bør nesten være default i beskrivelsen for serveren, slik at man velger hvor ofte det skal gjøres så kan de som joiner serveren selv ta stilling til om det er for ofte eller sjelden? Ikke være en mulighet for admin og plutselig wipe vekk alt slik fordi det passer admin akkurat der og da.

3 Likes

Jeg tørster etter info, og skulle gjerne “hatt det i går”. Jeg ønsker imidlertid best mulig info så er villig til å vente til Funcom mener det er best mulig. Best mulig vil resultere i best mulig mottakelse, som gir mest interesse og i sin tid vil selge flest spill. Det kommer oss til gode. For skeptikere som feks holmes kan god nok info være det som skal til for å fristes til kjøp, som vil gi en tradisjonell hype og rally for kurs. Det holder ikke at det kommer info, den må være minst god og aller helst best.

2 Likes

Hehe jeg har bestemt meg for å vente til etter lansering og gjøre en ny vurdering da, kommer ikke til å kjøpe basert på info som ny trailer, da er det lett å bli den siste idioten som kjøper når proffene tar gevinst.

1 Like

Traileren blir bare starten av oppgangen. Tror du folk som har turt å gå inn i Funcom i emisjonen når alt så svart ut, nå vil selge med en gang det kommer en hausetrailer? Nei, da vil vi se frem mot mottakelsen fra media, etterhvert flere intervjuer og youtubevideoer av in-game footage. I første omgang…

Ser ut som Funcom er i ferd med å få nok en konkurrent til CE om en måned eller så:

To help clear things up a little bit, Dark and Light should be thought of more as an open world multiplayer fantasy game with survival / MMO aspects, rather than an MMO with survival aspects.

3 Likes

Fremdeles ett MMO :wink: Et Wow II Der du kan bygge et “HUS” og et gjerde rundt … Selger sikkert bra det og…

Spennende sjanger med plass til mange. En liten digresjon, Kina har 9.9 mill brukere på steam, Tyskland 9.1, USA 29 mill, Russland 19.8, UK 6.7, france 6.6 og Canada ca 6. Viktig med kinesisk, fransk og russisk språk i tillegg til engelsk. Norge har 1.2 mill

Edit; dette har en av tingene de testet ut i Hide & Shriek.

Det er omtrent like mye et mmorpg som CE kommer til å bli…

1 Like

Seriøst…? Spillet virket for meg noe helt annet enn en survivel sjanger… En liten del av det kanksje… men nå har vel ingen sett gameplay heller… Helt sikkert ett kjempe spill :wink:

Dette med wipes eller restart er en interessant mekanikk i spill. Til og med i Pay 2 Win spill på mobilen ser man jo at folk driver med å starte characters eller decks fra starten av, noe som for en casual spiller virker som ren galskap.

De sier jo selv:

open world multiplayer fantasy game with survival / MMO aspects

… det er jo ikke lagt opp til questing eller raid, så jeg sett ikke sammenligningen med wow. Det er ikke samme spill som CE, men definitivt i samme sjanger.

1 Like

Hør da… Det er “Tanken” Ikke meningen :slight_smile:

Men jeg tviler ikke et sekund eller millisekund at de vil selge mer :wink:

Om Conan selger mer en million eller mer det første året så er vi godt fornøyd… De selger sikkert 10 :wink:

«Thought of» skal i denne sammenheng oversettes med «sett på» :slight_smile:

Uansett åssen du snur og vender på det er dette og Conan spillet totalt forskjellig. De nevner To "servere"
Og den bygge delen i spillet ser ikke ut som en dominerende del av spillet … Det er et rent MMO der du kan bygge noe i tillegg…

I Conan er en verden du Skaper… Her kan du bygge et hus i en ferdig verden. Stor forskjell,

Skal bygge en “BY” jeg og ikke et treskur :wink:

1 Like

Hvis du tror forskjellen er så stor tror jeg du vil bli skuffet av CE…

Btw, jeg har mer tro på CE, mye pga IP-en, men å tro at dette spillet ikke er en konkurrent i samme sjanger mener jeg er feil.

Har du sett det de kan bygge? … Ikke veldig imponerende… Men for alt det andre har jeg ingen ide om… og det har ikke du heller :slight_smile: Høres bra ut… for de som liker et wow ala lignende spill…

For meg så virker det spillet fortsatt litt åpent. Men det er jo ingen tvil de at de nå prøver å vinkle det i i survival sjangeren som bare blir mer og mer populær… Ser ikke ut som det var tanken i første omgang…
Du kan ikke mene at dette er en verden du skaper i dette spillet ? Uansett veldig spennende da, selv for min del virker spillet litt vel for mye av det gode… Et spill du ikke blir ferdig med… Som Wow,

Da er du større optimist en meg… :slight_smile:

Hvis det kommer frem av traileren at CE blir lansert EA på Xbox samtidig med Steam på PC tror jeg vi ser den villeste 3 dagers raketten på lenge :slight_smile:

6 Likes

Jeg tror du er inne på noe Morti, jeg har av en merkelig grunn ikke tenkt tanken. Hvor mye jobb er det og portere over fra pc til konsoll. Har de kapasitet til det nå?

Ja. De hadde bare 40 utviklere som jobbet med CE nå. Så noe må jo de andre gjøre hehe

1 Like