Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Du har ett poeng, det er ikke helt umulig at de kan komme med en tidlig X1-versjon. Å porte spillet bør ikke ta altfor lang tid, med tanke på at de startet utviklingen med tanke på konsoll-release også, og dermed har tilpasset alt allerede.

Forresten har Nintendo Switch støtte for Unreal Engine 4. Kanskje vi får se Conan der? :slight_smile: Funcom bør i alle fall sette seg inn i hvordan det gjøres.

Her er en framgangsmåte for å porte fra PC til X1 (kun 2D);

2 Likes

Jeg lurer på om Funcom nå gjør det smart ved å tenke lite fremfor stort når de nå bare bruker kun 9km2 av Mapet i første omgang? Noen som vet hva Ark begynte med ?

Tja, de må sikkert gjøre seg ferdig før de får slippe det løs på andre konsoller enn Xbox One. Men Xbox har jo sitt preview program som fungerer litt på samme måte som Early Access.

Ser ikke noe i veien med at de som har X1 også får muligheten til å kjøpe spillet før det er ferdig, så lenge det er lagt opp til det?

2 Likes

Enig, om det kommer samtidig så tror jeg det hadde vært best. Evt. 2-4 uker etter lansering på Steam. Drar ut medieoppmerksomheten på den måten

3 Likes

Jeg tror ikke det kommer samtidig. De har nok med å kjøre i gang en plattform av gangen. Men siden de allerede er godt i gang med xbox så kan det være mulig at det kommer i februar /mars.

1 Like

Tror du har helt rett.

Pc versionen kommer først, Xbox utvikles. og PS4 påbegynnes når PC går ut av EA

1 Like

Trodde ps4 skulle være ferdig ved full lansering

1 Like

Påbegynnes er det som funcom har kommunisert.

1 Like

Som Morti påpeker så ville det vært fantastisk med en melding om XOne lanseringsdato ut i februar nå i desember. Biomeoppdateing x 3 ila 2017, pluss alt annet og nye prosjekter. Det vil gå ei kule varmt fremover vil jeg tro…

3 Likes

https://steamdb.info/app/440900/graphs/

Slår meg at de har ganske mange som tester det allerede

3 Likes

Godt mulig vi venter på film / trailer fremdeles for de har den ikke klar og ønsker ikke å få middels tilbakemelding slik de fikk på den forrige (IGN).

De har jo fremdeles en Video Producer for Conan Exiles ledig.

hva er greia med at det står 500-1000 eiere?

Steamspy scanner 250.000 av de 30-50 millioner med steamprofiler det er. Så det er usikkerheten i tallene.

Når det er under 30.000 eiere av et spill så er det tildels store avik på steamspy.

4 Likes

1,8 millioner er det oppdaterte tallet for 2016 faktisk. Etter filtrering har de et utvalg på 600 000 * 3 dager. Jeg tok kontakt med skaperen :slight_smile:

7 Likes

Hehe :slight_smile:

Bra tittel.

1 Like

Litt skryt må han jo få for å ha laget steamspy :wink:

2 Likes

Noe annet skaperen kunne forklare?

Jeg spurte kun om hvor stort utvalg de brukte og totalt antall brukere på steam.
Han er ganske aktiv på reddit https://www.reddit.com/user/galyonkin

steamspy.com/about er det linket til en artikkel fra 2014 som forklarer (deler av) virkemåten:
http://arstechnica.com/gaming/2014/04/introducing-steam-gauge-ars-reveals-steams-most-popular-games/

4 Likes

Knallbra info Amateurleague, var ikke klar over at det var såå mange profiler. men det er jo good news.

3 Likes

Ja, jeg synes det lover godt for treffsikkerheten.