Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Det må jo komme en trailer eller noe snart?

1 Like

Er ikke torsdag trailer dag?

Når det gjelder markedsføring, så forstår jeg at de skal kjøre en kort og intensiv prosess før EA, men når den starter er usikkert. Hvis EA er i januar, så hadde nok jeg lagt en del til rett før da det er ALT for mye konkurranse i julesesongen, og kun holdt mindre saker i desember måned hvis noe i det hele tatt.

Alt av mediabruk er nok mer kostbart i denne måneden, med mindre det er noe de kan vise og produsere inhouse ut mot kudnebasen sin.

Videoen kommer når de føler de har bra nok visuelle bilder/informasjon å vise frem uten at det fremstår som “subpar”. Noe som er smart da Age of Conan er jo kjent for å bryte mange av sine lanseringsløfter som de aldri utviklet ferdig før lansering.

Nei, det starter nå i november har funcom sagt og da får man tro dem på det.

Må ikke, Funcom har sagt de skal lansere i januar ikke sant, det kan fort bety 31. januar kjenner jeg de rett :wink: De har fremdeles flust av tid,og selv om jeg håper det kommer noe snart, så har jeg flere ganger sagt at det handler om å komme gjennom mediestøyen for Conan Exiles del, det er mange spill som lanseres de neste månedene, og derfor bør de konsentrere det meste av trykket i ukene før release. Jeg tror likevel det kommer info av større karakter enn edderkopper og halvnakne damer, selv om det er interessant nok i seg selv, dette er kommunisert og Funcom har vært gode på å holde det de sier i lang tid nå. Det kan kommen noen bumps innimellom som ikke har noe med at de ikke vil holde det de lover, men som kanskje er av annen karakter, typ “teknisk”, som fører til utsettelse osv.

Det som hadde vært fint hadde vært en kickstart med ny CGI for å skape litt blest markedsføringsvis. Så kunne jeg tenke meg en lanseringsdato og nyheter rundt Xbox One. Mulig de venter noe med gameplay, men de har vel sagt at dette skal også streamerne stå mye for, så da spørs det når disse får tilgang til spillet. De har jo jaktet en videodude, de fikk en del pepper for H&S gameplayet med sine venner.

edit: @atomics, vi tenker nok likt her virker det som :wink:

1 Like

Det som er nevnt i sosiale medier er at neste info om Conan Exiles kommer soon. November soon. Altså 11 dager igjen maks : )

Funcom har sagt pr starter i Nov. Så får vi se når i Nov :wink:

Som andre her påpeker skal dette begynne i november. Klarer de ikke levere noe denne mnd så tror jeg kursen vil begynne å falle igjen siden folk forventer det skal komme!

Har nok ikke fulgt med så nøye at jeg har sett de har lovet når det skulle komme noe, men hva som kommer i november gjenstår å se.

Jeg vet ikke om jeg hadde satt inn maksstøtet markedsmessig før jul, når så mange andre konkurrenter skal rekke julehandelen og bruker sikkert millioner på reklame i de neste ukene. I januar er konkurransen nesten ingen i forhold, også kostnadsmessig.

Hvis de gjør reklame i desember, så er nok det av veldig enkel kostnadsfri sort (sosiale medier og slikt)

1 Like

Du har et poeng men det vi vil få se vil nok også være rettet mot en snever målgruppe da de ikke ønsker “alle” inn mot EA. De ønsker den mest dedikerte basen av gamere som kan gi konstruktiv feedback og sørge for word of mouth. De har allerede prøvd ut en vellykket strategi med youtube ifb. H&S og det blir nok noe tilsvarende - men kanskje dette blir senere.

Det er ikke annonsert noen konkurrende spill i samme periode som CE kommer ut.

Ikke nye i release vinduet til funcom. Men det er jo mange spill som har vært i markedet en stund.

Aldri hørt om, sikkert spennende om det ikke blir forsinket.

Alle spill er konkurrerende spill til Conan Exiles, jeg spiller ikke bare survival selv om jeg liker sjangeren, slik er det for mange også :wink:

De skulle lansert i september men det ble utsatt til jan 2017. Itillegg er de vel eks-Funcom folk :wink:

2 Likes

Fare for at det blir utsatt igjen da ;D

Ryktes at ting på ingame chatten er det man skal stole på ;D