Vet vi noe i det hele tatt om hvor stor andel av xbox-brukere som ikke får spilt? Det selges jo tilsynelatende i bøtter og spann, og på alt av kommentarer virker det som at det er total krise for så å si alle. Noen som har xbox og klarer å gjøre seg et inntrykk av hvordan servere fylles opp av forhåpentlig folk som får spilt?
Jepp! Meiner det var en kommentar på twitter, men kan sende en melding til Joel.
Ser også det fortsatt er folk som ikkje har fått patchen enda, merkelige greier
Vil tro at alle seriøse innspill blir tatt godt i mot, bare de ikke drukner i syt og klag…
Shaz Banger @TRT_Shaz 8m
8 minutes ago
More
Replying to @joelbylos
What are the chances of an eclipse IN GAME while on stream? Working as intended over here Doing great work guys! Cheers from Aus.
Hvor mange aksjer har du? Og hvor lenge har du sittet med de? Poenget er at mange av oss vet altfor godt hvordan kursutviklingen forløp etter februar.
Vi har fulgt problemene og markedets reaksjon på dette tett. Ikke bland engasjement og følelser med “dritt og kritikk”. Jeg har et syvsifret beløp inne i selskapet fordi jeg tror på- og liker den nye versjonen av Funcom. Jeg støtter de i tykt og tynt.
Og her er vi i en situasjon som er helt avgjørende for ryktet til spillet på Xbox. Og enda viktigere: for om salget “bare blir” veldig bra eller fuckings ekstremt a la Ark.
Tydeligvis vil Xbox folket ha CE som sultne hunder. Og da må de få kjøttbeinet som kan tygges asap.
Det er nå Funcom kan gjøre mer enn å sikre 100mnok i resultat for 2017. Det klarer de lett med selv moderat salg. Det er nå de kan ta steget inn i himmelriket hvis CE blir Ark-killeren det ikke ble på Steam grunnet den trange fødselen.
Tror forresten Funcom er utrolig glade for at Tekinvestor finnes. Vi er de eneste i dette jævla nisselandet som har interesse for-, og besitter betydelig kompetanse om bransjen og selskapet.
Xbox live hadde masse problemer i går tydeligvis også
Må si det er fristende å putte mer penger i funcom nå hvis markedet surner pga trøbbel med patch samtidig som førsteplass i USA ignoreres! Skal prøve å fiske litt idag
När det gäller vissa av de problem som det rapporteras om så är det ingen möjlighet (eller i alla fall väldigt svårt) för Funcom att testa funktionaliteten innan den börjar användas av marknaden. Det handlar om att de inte klarar skalera det tryck som blir på servrar etc. En annan poäng är att det i princip alltid dyker upp buggar väldigt snabbt när så många spelar spelet. Om 1000 personer spelar så kommer de stöta på buggar 200 gånger snabbare än Funcom (om vi för enkelhets skull antar att Funcom har fem personer anställda till QA).
När det är sagt så är det några av problemen som har dykt upp som Funcom borde ha upptäkt innan de rullade ut spelet. Men jag tycker kritiken på facebook, twitter etc blir nästintill löjlig. Folk verkar förvänta sig ett färdigt fullt fungerande spel. Det är ingen hemlighet att spelet är i EA hela konceptet med EA är att spelet fortfarande är under utveckling. Det står information “överallt” om det, så ingen kan hävda att de inte har fått med sig det. Alternativt är man helt enkelt dum och fattar inte vad EA innebär.
Jag tycker att 90% av kritiken som ligger ute är skräp, medan 10% är väldigt bra input som Funcom måste ta till sig och korrigera. Det tror jag absolut att de gör. Blir nog bra på sikt det här
Er derfor Early Access og Funcom var lagd for hverandre De slipper jo aldri noe som funker uansett så det var jo bare naturlig.
Var under oppfatning at dette var et diskusjonsforum jeg? Vil du ha støtteforum så vil jeg anbefale HO.
Det jeg har lest på diverse forum er at sertifisering går fortere etter den første patchen. La oss håpe det er riktig.
Blir for dumt å si dette er Microsoft sin skyld altså. Når patchen var klar såpass fort så var det jo tydeligvis ikke betydelige problemer med koden det var snakk om og de trengte ikke jobbe noe særlig for å finne ut hva som var galt. Dette er et QA problem. Surt at det tar tid og absolutt på verst mulig tidspunkt, men det hadde ikke tatt mer enn max 1,5 dager innad i Fun for å fikse det ser det ut til så de tapte salgene pga dette må de bare takke seg selv for.
Gode poeng. Selv tror jeg de i større grad må takke seg selv for utsatte salg
Det er fordi det er to hotfixer. Kun en av dem er godkjent sålangt.
Absolutt verst mulig tidspunkt er vel ved lansering av spillet. At slikt avdekkes i EA må da være det beste mulige tidspunktet å oppdage dette på.
Personlig har jeg Steam biblioteket fullt av EA spill, hvorav mange ikke har fungert til tider. Kommer aldri til å klage på slikt da jeg selv tok valget å kjøpe de.
Tja, verst mulig tidspunkt er det nå ikke. Verre om det skjer når det er “Full release” av spillet
Håper de får fikset opp i dette fort så mulig. I det minste slike game-breaking bugs som gjør at folk ikke kan spille.
Å ha problemer som gjør at spillet rett og slett ikke fungerer på dagen det slippes til markedet, EA eller ikke, er nok et verre tidspunkt enn full lansering etter et år i EA. Om du ser på salg ved EA lansering vs full lansering er førstnevnte i de størstedelen av tilfellene jeg har funnet betraktelig høyere. Ikke at det er mange siden en haug av spill vil jo være EA for alltid…Om noen har betydelig data på dette vil jeg gjerne se det forresten.
Her er jeg helt uenig med deg. Når man kjøper et spill i EA må man forvente problemer. De fleste gamere vet dette og har ikke noe problem med at de ikke får spilt. De gamerne (ikke traderne) som klager nå, er de som er ivrigst og de kommer garantert til å kjøpe spillet når det er ferdig utviklet.
Når det gjelder salgstall i EA er dette avhengig av mange fakturer som f.eks sug i markedet etter sjangeren, andre spill som utgis i tidspunktet osv. Mange EA spill slippes også først som stand-alone før de kommer på Steam og salgstallene for disse er litt mer knotete å finne.
Det burde lanseres et nytt begrep: TEA, too early access
Litt vanskelig å sammenligne også siden mesteparten av “bedrifter” som har EA er som regel Indie-games/private folk som trenger cash. Når de plutselig får haugevis av penger, så kan de lett bare droppe hele prosjektet.
Her er det jo litt annerledes for Funcom som er et serriøst aksjeselskap.
Salget vil mest sannsynlig være høyere som du sier ved lansering av EA kontra full release, men det er jo mye pga. prisen også blir en god del høyere. Samtidig så betyr jo ikke at folk som kjøper når det er EA og får game-breaking bugs bare slutter med engang (eller, det er alltid noen). Mange som returnerer etter en stund for å sjekke spillet opp igjen ved en senere anledning når spillet er mer optimalisert, mindre bugs og mer innhold. Da kan det jo alltids være at de får en positiv overraskelse.
Men selvsagt, ingenting er bedre en om alt går på skinner. Skal ikke si det
Kan vi si noe om at salget ved full realease av et EA survival blir mindre enn ved EA lansering? Er det i hele tatt noen andre EA survival spill som har kommet seg ut av EA enda? Jeg er i alle fall spent!