Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Trender bra fortsatt, og ligger an til peak 7-8% høyere enn forrige onsdag (8348).

5 Likes

Hvilken side er dette?

https://steamdb.info// Forsiden.

Tror den henter dette fra steam.

1 Like

Steamspy.com har dog en annen trending liste. Jeg er usikker hvilken som ligger mest bak eller hvor de henter datene ifra.

Jeg håper virkelig dette kan få ned tiden MS bruker på sertifisering. Jeg er overrasket over at de ikke er på “fasttrack” allerede, ettersom CE er et game preview spill…

2 Likes

Virker rart, med mindre det er MS som har noen sære krav. 6 dager for en hotfix er iallefall lenge.

Liker dog ikke at den fortsetter å falle på Twitch i antall views og spillere online på kveldstid. (STEAM)

Når det kommer til Twitch så er det mulig grunnen er at CE ikke er et spill for Twitch.

Du må sjekke mot samme dag sist uke.

4 Likes

Rart at ikke CE for prioritet på sertifisering når det ligger på første plass global top paid game. Skulle tro de hadde mekanismer som forstå når det var viktegere for de å få godkjent patcher.

Skulle sjekke mot ARK for å motbevise påstanden din, men jeg endte opp med å være 100% enig i stedet. CE og ARK har nøyaktig samme utvikling denne uka, så fallet vi har sett denne uka har ingenting med et faktisk fall i aktive spillere, men har med forskjeller på de forskjellige dagene.

CE https://steamdb.info/app/440900/graphs/
ARK https://steamdb.info/app/346110/graphs/

5 Likes

ARK vinner kampen ser jeg. De har fremdeles massivt med spillere, men med tanke på Twitch så er også Ark dårlig.

Survival er drøyt som streaming spill.

Hvor lenge er det kult å se på en naken dame som løper rundt å sanker ved liksom ;D

4 Likes

Spill er forskjellige. PUBG er jo perfekt til streaming med sitt høyt tempo/action. Survival spill er mer tidkrevende og grindete. Ikke akk. noe folk er så meget interresert i å se på.

Passer mye bedre til youtube filmer hvor det blir vist byggverk, triks og tips etc.

4 Likes

Kunne sett på det hele dagen jeg! Hun kunne godt fresa snø og vasket huset også!

11 Likes

Første gang jeg har sett CE på denne listen. Får håpe den klatrer oppover :slight_smile:

https://www.microsoft.com/en-us/store/most-played/games/xbox?target=games..all

16 Likes

Bekrefter det vi (jeg) har antatt, at det beregnes som et snitt av 7 - 30 dager. Vi kommer til å se CE klatre videre på listen!

1 Like

Håper det blir mange her som får bakoversveis når vi får fasiten!

2 Likes

Med tanke på de spillene ovenfor så er det relativt bøst antall spillere i de spillene :scream: Så at CE ligger der de er bekrefter vel ganske godt tweet til bylos om heftig pågang på serverene og derfor trøbbel med pålogging online! :+1:

4 Likes

Noen reviews fra i dag (min utheving):

1- stjernes

Singleplayer was unplayably broke before the patch. The patch fixed some things but guess what, it’s still unplayable. With the lag and falling through the world into an infinite abyss, or possibly into the DLC area of the map at level 4 lol. You can’t rightfully charge people money for the ‘‘game’’ right now as it is so broken. That said, it does have potential, just has a long way to go…

3-stjernes

After the patch the game is playable. It no longer stalls/freezes repeatedly and you can change weapons or tools instantly. Patch day was the most fun I’ve had with it, i can’t wait for the weekend! It did crash on me twice in the 5 hours i played it and I waited 10 mins for it to load one time before giving up and trying it again, sucessfully. BUG: Equiping a torch or looking up at the moon causes breif game stalls/freezing. BUG: After you log back into the game on single player the server settings will then revert to something different. Be nice if it would save and use the difficulty setting i selected at the start of the game. BUG: Enemy bodies sometimes diapear and their sounds don’t sink up correctly. BUG: It takes the map 5 or 10 seconds before you’ll show up on it. The curser moves a little to freely in the inventory screen. Using the D-PAD helps, but it would be nice if it was locked into the different sections & required the RT button to change sections.

5-stjernes

The game itself plays mostly like Ark without Dino’s and to me is more fun, harder to learn, and MUCH more “balanced”. However there are currently LOTS of Glitchs lag spikes and crashing, understandably at this point. Suggest you wait for a few patches befor buying. I did not, knowing all this. It’s finally out bugs or not im buying it. Edit: Fixing a game is not easy whoever thinks otherwise is a Lier not only to us but to themselves 98% of the people who say its easy wouldent know what there even looking at, might as well be how to blueprints for faster then light travel for all they know.

Min konklusjon er at spillet er rage-inducing for endel spillere og frustrerende for mange. Samtidig er det jo klart at den forrige patchen fikset på endel, og at den patchen de har inne til sertifisering nå vil hjelpe mye.

Som nevnt i en twitter-melding fra Joel Bylos, så har de ikke fast track for sertifisering enda, men de kommer til å få det. Hvis de får det fort nok tenker jeg det bare er noen uker til før de har fått ryddet opp i de mest frustrerende feilene. Hvis det ikke kommer noen store spill, så vil pathcingen gjøre spillet mer attraktivt framover, og forhåpentligvis vil da spillet fortsette å ligge på toppen av top paid listen. :slight_smile:

7 Likes

Ark på gamescom nå