8760 spillere nå, ikke værst, vi er langt unna lanseringshelga men dette er godkjent.
Dagens reviews:
Alle språk 33% positive
Engelsk 40% positive
Hva er folk misfornøyd med? Jeg er veldig fornøyd med spillet nå. Plages ikke med noen store bugs. Unwield når man løper er kjipt, men det går greit, og det er meldt at det kommer endringer her.
CE har vært litt sånn at man må finne ut av hvordan man kan spille rundt bugs og slikt selv. 95% av spillerne klarer ikke/vil ikke finne ut av f.eks. stam buggen og ender opp med å løpe rundt i timesvis med en irriterende bug. Da synes de at spillet er dårlig, og ja man må jo på en måte skylde på Funcom for at bugsene er der, men som jeg fant ut etter litt triksing er det ikke mye som skal til fra spillerens side for å kunne spille spillet nesten bug-fritt. Man må bare lære seg hva man må gjøre for å fikse problemer som oppstår. Som sagt er det ikke så mange som synes det er gøy/lett, så de ender opp med å ikke orke å spille pga crashes/død ved lag/død ved ting de ikke forstår osv.
Jeg hadde håpet at vi var litt lengre framme i utviklingen av spillet nå og at slike bugs ikke var der, og at det heller var veldig skjeldent at man kom borti noe som kunne irritere spillerne, men men vi har det vi har. Et spill som selger ganske bra og et Funcom i en fin økonomisk situasjon. Så får vi håpe på at de får brukt høsten til å gjøre spillet så optimalisert og stabilt at alle på xbox og de fleste med ok+ pc kan spille uten store problemer
Som aksje eier er jeg godt fornøyd, som spiller er jeg litt utålmodig.
Synes det stort sett er uproblematisk å spille spillet, men det er et par ting som er veldig irriterende. Det største problemet er at jeg ikke får lyd i spillet. Dette tar bort mye av opplevelsen og stemningen. Andre ting er animasjonene og iq-en til AI. Veldig hakkete bevegelser og ikke spesielt smart. Ligger også en del items og flyr i løse luften.
Ellers har det vært lite bugs jeg har oppdaget.
Har du ikke lyd i det heletatt, eller er det enkelt ting som mangler?
Når jeg starter spillet så har jeg musikk i menyen. Så hender det jeg hører litt lyd akkurat i det jeg kommer inn på serveren. Etter det er det ingen lyd i det hele tatt
Har du prøvd å sjekke om det skjer noe muffens med avspillingsenhetene etter at lyden har frorsvunnet? Tenker da på å minimere spillet, høyreklikke på høytalerikonet nede i høyre hjørne på skjermen og velge avspillingsenheter. Sjekk at den avspillingsenheten du bruker står som standard, og ev. prøv med å deaktivere de som ikke er i bruk. Ser ut som om at det har hjulpet hos andre som ikke har lyd.
Så bra. Fryktet det skulle gå et par dager til. Håper på gode tilbakemeldinger nå.
patch notes xbox
Kjekt å ha screenshottet nedenfor til å sammenligne med om et døgn, så man kan se om patchen fikset mer enn den ødela.
Hvis man ser på hva Funcom leverte sammen med xbox-lanseringen, så lurer jeg på om de burde endret på oppsettet sitt til PS4-lanseringen. Med tanke på hvor lang tid sertifiseringen tar på xbox, og kvaliteten konsoll-spillere er vant til, så har de nok tapt mye salg her.
Til xbox-lanseringen, så kjørte Funcom følgende ting ut samtidig:
- PC-oppdateringen
- Xbox-oppdatering
- Ny expansion
- Ny spillmekanikk
Som jeg ser det, så burde de kanskje ha levert PC-versjonen et par uker før xbox-versjonen, så de fikk ryddet opp i endel problemer med spillmekanikk (auto-wield f.eks) og noen andre småting. De ville da også hatt et par uker ekstra på å oppdage feilene i xbox-versjonen. Alternativt, så må Funcom legge opp til en lengre test-periode og bruke flere testere.
Mottakelsen av ny patch på Twitter oppsummeres best som “Fuck you, this did not help / still getting dashboarded every 5 minutes”.
Umodent og ikke enig.
Consoles är så jävla tråkigt att ha att göra med alltså… ska det vara så svårt att ha ett fungerande system att snabbt kunna åtgärda såna här glitches? Det fungerar inte att det tar flera dagar
Jeg forstår det som at du blir dashboarded om det er ustabilt nett. Det er nok flere ting som spiller inn. Men er det mer enn et par negative twitter ennå da? Virker som denne går ganske bra?
Sett to fornøyde, og resten klager på at dashboardingen ikke er fikset. Men Twitter er jo ikke representativt, utover å gi en tendens. Og så videre. Poenget er vel at dette ikke er “mirakel”-patchen vi drømmer om.
Det tror jeg du skal glemme. Poenget er at det stegvis blir bedre-bedre-endabedre-best. For meg virker det som vi ser bedret spilleropplevelse nå for en del. Men vi må vel vente på mer feedback utover kvelden.