Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Fortsetter trenden. 5 stjerner øker, mens 1 stjerne på stedet hvil. Muligens litt færre reviews fra igår til idag.

7 Likes

Var 403 på 1 stjerne da jeg sjekket i går…

Det er ikke mer mystisk enn at folk endrer sine reviews. Derfor du finner haugevis med “will change to X stars if…”.

Patchen reduserte problemer, dermed bedring.

Jeg vet jo det :roll_eyes: . Postet bare for å bekrefte at det @Kraakko sa stemte.

1 Like

Well jolly gee, da misforstod jeg :sheep:

Ja jeg har sett litt sånne små endringer selv. Så lenge det går den veien så er det bare BULL :wink:

For 3 dager siden, rett før patchen:
image

Nå:
image

De nye stemmene ser slik ut:
5 stjerner - 42
4 stjerner -17
3 stjerner - 10
2 stjerner - 10
1 stjerne - 10

Som @Nofun skriver, antallet 1-stjernes reviews har vært oppe i 403 og er nå nede i 401. Det er tydlig at folk er mye mer fornøyde nå. Synd det skjedde etter at interessen har gått ned.

Synd de ikke klarer det samme på PC, siste 30 dager er nå nede i 39% og “Mostly negative”, ned fra 40% for noen dager siden.

8 Likes

Snitt på 3,8 siden patch. Men tror vi skal se CE mumse på Ark-basen hvis de fortsetter å treffe med patchene!

1 Like

Jeg synes ikke antall reviews og google trenden for Conan Exiles peker på det direkte. For at salget skal ta seg opp igjen på xbox, så tror jeg de må komme med en ny feature som skaffer mediedekning, eller at Funcom kjører reklame. Førstnevnte kan f.eks. være patchen som legger til The Purge, og helt klart når de kommer med neste utvidelse av landområdene.

1 Like

Tja, om det dukker opp mounts i neste patch, så kan det fort få tilbake folk igjen. Er ganske demotiverende å løpe lange distanser frem og tilbake :wink:

Tror kanskje du overvurderer betydningen av “news” og mediedekning på Xbox. Der har man kun Ark og 7 days to die i sjangeren. Organisk vekst med stabilisering av spillet har jeg tro på, da CE rett og slett er det nyeste og “kuleste” vs. spill som begynner å dra på årene.

Når det gjelder PC, deler jeg din oppfatning fullt ut. Google trends treffer etter mitt skjønn bedre der.

1 Like

De må fikse bugs,AI og preformance før de begynner med fancy greier som mounts og the purge.
Det er de stadige disconnects som er hovedgrunnen til at folk slutter å spille, som igjen gir mindre salg(venners venner osv).

1 Like

Jeg synes salgsbanen på xbox ser veldig lik den vi hadde på PC. Organisk vekst har jeg derfor ikke noe særlig tro på, selv om det hadde vært veldig positivt hvis du hadde rett.

1 Like

Joda, men det vil alltids komme nye bugs når de introduserer noe nytt til spillet. Bugs er noe de må jobbe med samtidig som de tilfører nye ting til spillet.

AI er jeg helt enig med trenger en bedre update, selv humanoid AI’en som de forbedret, men dette er igjen et annet firma/3-party som tar seg av som Funcom har lånt inn.

Performance trenger forbedring, men overall så har jeg selv ikke hatt noe spes. problemer med det på PC. Generell lasting av verden som er treg er vel det eneste, noe jeg håper de får fikset opp i ganske snart.

1 Like

De kan kjøre salg igjen etter bugsene er fixet :sunglasses:

2 Likes

Salg på PC første måned 500k
Første salg (uten nytt content, men mye mindre bugs) 25k
Andre salg (uten nytt content, men enda mindre bugs) 15k
Tredje salg (med expansion og endel nye bugs) 75k

For meg ser det ut til å være særdeles viktig å kjøre salg samtidig som man kommer med nytt content, og at spillet er mest mulig bugfritt på det tidspunktet. Salgene mellom content patchene er rett og slett ikke like interessante.

Det jeg ser på som positivt ved dette er at CE burde selge bra ved full lanseringen, når de kommer med masse nytt innhold, og ved framtidige betal-DLC-er hvis de mener at spillerbasen er stor nok til at det fungerer. Payday 2 løste den biten genialt ved at alle kunne spille sammen, men kun de med DLC-ene fikk de nye characterene og kunne starte opp et game i et nytt mission, mens alle kunne joine missionet.

PS: alle tallene er estimater, og kan avvike en god del fra virkligheten.

3 Likes

Poenget mitt var egentlig ikke feature-toggling, men at de kjørte ut kode ut i live-miljøet og før de kjørte ut content oppdateringen. F.eks. ny AI har jo egentlig lite med resten av utvidelsen å gjøre, og kunne ha blitt kjørt ut for seg selv.

Når det kommer til testdekning, snakker du da om unit/integration tester? Jeg tror det er vanskelig å få til i noen meningsfull grad. Som nevnt over, til og med Blizzard delte opp releasene sine så godt som mulig, så de hadde mulighet til å ha fullt fokus på å fikse de kom til content-oppdateringen som er den som gjerne drar inn spillerne.

2 Likes

xbox

19 Likes

Jeg synes de har bra tempo på patchingen nå, det er bare 3 dager siden forrige patch.

3 Likes

Dette synes jeg er oppriktig betryggende å se. De banker på.

3 Likes