Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Nydelig lesning… liten tvil om at det er nice å få kjøpt aksjen på nåværende kurs :wink:

8 Likes

Har spilt 8 timer på xbox igår og 3 idag. På offisiell fast pvp. Ikke akkurat 60fps ultra men funker såpass bra at jeg faktisk heller sitter i godstolen og 55" en liten stund som avbrekk. Kun 1 crash og nå disconnect pga. Servere tatt ned for patch.
Kjipeste er at den henger etter pc n nyeste controll fix ol. Men heldigvis funker y for wield da …

10 Likes

Er xbox spillbart? Vurdere å kjøp

Reviews anbefaler å gå for trial først, så vurderer du selv derav om spillbarheten nå er verdt kjøp på dette tidspunkt.
Dagens reviews er noe ‘mixed’ så må anta begrenset spillbarhet.

Tar med link til reviews:
https://www.microsoft.com/en-us/store/p/conan-exiles-game-preview/c2x6zcnkn2wr#ratings-reviews

var fram til gårsdagens patch, :-/. men pc versjonen er en smule smoothere og bedre for øyeblikket, og vil naturligvis altid se best ut.

Funcom inne i det gode selskap nå. (FastTrack-programmet til MS)

11 Likes

Var gårsdagens patch dårlig?

vel, for meg krasja jeg vært 2 minutt, så kan vel si… ja. Før patchen, 1 crash på 8 timer…

1 Like

Det funker ikke helt nei. Håper noen jobber overtid og får ut patch i helga.

1 Like

De har allerede fått ut ny patch. Venter på Microsoft

8 Likes

Første tilbakemeldinger fra patch som jeg kunne finne.



https://twitter.com/XIStArZyIX/status/903739573787820032

https://twitter.com/Greatlordchanka/status/903741462793388033

image

PS: Basco er QA Lead hos Funcom.

https://twitter.com/Zaknafeiin/status/903742771512705026

4 Likes

image

19 Likes

Syns det er en kjempegod ide. Tror cash-shop måtte være gjennom designs en kan kjøpe fra andre spillere for eksempel gjennom steam. Designs som må gå gjennom en godkjenningsprosess hos Funcom for å få lov til å selges slik. Så gir det alle dine karakterer anledning å ‘crafte’ slike design variasjoner av f.eks en light armor t1. Det er et ‘Pay to Play’ spill, så burde være noe beregnet for at spillere skal ha det mer gøy med spillet, mer enn noe å i første omgang tjene penger på for Funcom. DotA anvender noe slikt, og det er etterhvert blitt så populært at det er noe Valve tjener penger på også.

Vet ikke om survival games på egenhånd vil ha stor langsiktig glede av slikt. Tror det vil kreve at spillere får tilgang til å lage modifiserte maps av CE, om det er ‘capture the flag’, ‘king of the hill’ variasjoner, eller ‘arena’ hvor du møter motstand på motstand i forskjellige utfordringsnivåer eller hva det måtte være. Men er spennende tanker for utvikling. Tror det er viktig å involvere spillersamfunnet.

2 Likes

opp fra 11 til 10 på Top paid games us :grinning:

11 Likes

Ca 2/3 verkar ha blivit hjälpta av patchen i alla fall :slight_smile:

6 Likes

Har Funcom for dårlige kodere/programmerere som ikke klarer å rette opp saker, er det fordi det er uvant med ny motor eller er det rett og slett for avansert?

Dette er funcoms første multiplayer spill på xbox, så noen start-vansker må man nok regne med dessverre. Men funcom sier selv at kvaliteten på denne xbox-utgivelsen var for dårlig.

2 Likes

Hvis hvordan denne releasen har gått betyr at funcom har for dårlige programmerere, så har alle andre også for dårlige programmerere. Det er ikke uvanlig med feil i software. Spill er veldig komplekse, og det er vanskelig å teste alle muligheter.

Funcom driver med kontinuerlig leveranse,og gjør det egentlig veldig bra. De har blitt overrasket over hvor store forskjeller det er på xboxer, og lider litt av at det er vanskelig å teste alle varianter og at det tar lang tid å patche.

Hvis jeg hadde styrt leveransene til funcom ville jeg patchet fort og ofte for å komme til en tilstand som var relativt stabil for de fleste, og så jobbet en periode internt for å øke kvaliteten

2 Likes

Testet igjen på Xbox i dag. Nå har det jo vært patchet en del siden sist jeg prøvde så håpet det nå var blitt spillbart.

Første gang jeg startet spillet krasjet det fra serveremenyen. Gang nummer to kom jeg inn på en offisiell server men etter ca ett minutt krasjet det.

Prøver igjen om noen uker :roll_eyes:

2 Likes

image. Gportal jobber også søndager :slight_smile:

2 Likes